Gå til innhold

DD-WRT på TP-Link TL-WR1043ND


Anbefalte innlegg

Har fått tak i en TP-Link TL-WR1043ND v1.8

Kjørte inn DD-WRT på den. Brukte v24 presp2 beta build 14896

Men firmwaren bugga ruteren til de grader.

 

Så testa jeg en custom build fra forumet, med build nr 16785.

Nå kjører ruteren stabilt og ting fungerer via kabel.

Men trådløst sliter jeg med å få stabilt. Får satt det opp, og jeg får koblet klienter mot ruteren.

Men det går utrolig seint.

 

Fant en tråd på dd-wrt forumet som beskriver det samme problemet med treg wifi.

Men som han nevner litt lengre nede i tråden så er det fortsatt ikke optimalt.

http://www.dd-wrt.co...hlight=wr1043nd

 

Driver å kikker litt på hovedtråden til TL-WR1043ND på dd-wrt.

Er en del builds 18xxx som kjører ganske bra, men de sliter med en del freezes.

 

Noen som har konkrete tips til hva jeg skal kjøre inn på den?

Hadde det vært bedre å testet med open-wrt?

 

Edit: Har forøvrig tatt alle forhåndregler. 30-30-30 før og etter. Installerer fra stock til custom.

Endret av Hille
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Smooth. Tester den. La inn den jeg refererte til i går. Har fungert ganske greit. Men føler at wifi dropper til tider.

Tester med din i løpet av natten.

 

Edit: Må jeg reverte tilbake til factory for så å legge inn din?

Regner ikke med at den klarer fra dd-wrt til openwrt.

Endret av Hille
Lenke til kommentar

Da setter jeg igang. Meet me on the other side! :p

 

Edit: Det gikk jo strålende. Takk for builden Del!

 

Edit2: Hvor skrur jeg av samba? Har nesten aldri kjørt med OpenWRT. Så det blir nok litt prøv og feil fremover.

 

Edit3: admin/system/startup/ disable samba, og så reboote?

Endret av Hille
Lenke til kommentar

Funker bra Del. Går for din build. Skrudde av samba og fikk frigitt mer ram.

wifi og kabel kjører stabilt. Du får si fra om du legger ut noen nye builds i senere tid.

 

@Jan Skrotnes. Som jeg beskriver i første post, så kjører jeg 30.30.30 før og etter.

Hjalp lite i mitt tilfelle. Men sier meg fornøyd med Del sin openwrt build.

Lenke til kommentar

Kult at det funket :)

 

Problemet mitt er at jeg har akkurat det pakkevalget jeg vil ha i den builden, så det er lite insentiv til å bygge nytt. Likevel er jeg snål nok til å bygge innimellom bare for moro, så skal se det blir noen nye bygg etterhvert. Ihvertfall hvis jeg kjøper inn flere routere. Får se om jeg får rotet meg til å lage en egen post i nettverksdelen hvor jeg kan legge ut bygg etterhvert som jeg bygger dem.

 

Builden du har av OpenWrt bruker filsystemet Squasfs (samme filsystem som live CD med linux), dette er read-only, men til gjengjeld komprimert. Dvs. at jeg fikk plass til masse programvare på den, men at du i realiteten ikke vil få frigitt plass om du sletter noe jeg la inn.

 

Det er litt plass igjen (som bruker filsysem tilpasset flash), slik at du kan installere ekstra pakker. Bare oppdater pakkeutvalget, så ser du hvor enormt mye som er tilgjengelig.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Heisann, har akkurat fått min nye v1.8 på bordet etter å ha fått den anbefalt her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1431766 . Jeg har tenkt å bruke vpntunnel.se sin tjeneste på den, og da trenger jeg så vidt jeg har forstått en firmwareversjon med openvpn støtte. Det er meningen å bruke DD-WRT til dette, men så vidt jeg har forstått er det litt bugs på denne routeren med denne firmwaren. Samtidig har jeg problemer med å finne VPN-utgaven av DD-WRT, er jeg dårlig å lete eller er VPN-funksjonaliteten bakt inn i standardutgaven? Eller enda bedre; finnes funksjonaliteten jeg søker i Del sin løsning?

Lenke til kommentar

Har faktisk sjekket det med selvsyn siden jeg postet. Openvpn er inkludert i den "vanlige" DD-WRT også nå, så da er vel vpn-utgaven overflødig og fjernet. Har prøvd å følge vpntunnel.se sin oppskrift for DD-WRT, foreløpig uten hell men jeg blir å teste litt mer i morgen. Tenkte å prøve å få det til å fungere i DD-WRT først siden det finnes oppskrift og heller ta i bruk din build om jeg får noen problemer. Kunnskap om oppsett av openvpn=0, og da er jeg i første omgang avhengig av guider for å få det opp og gå - i det minste til jeg får tid til å lese meg litt opp.

 

Laaang arbeidsdag i morgen, så ikke mer fikling i kveld :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

 

 

 

Har fått tak i en TP-Link TL-WR1043ND v1.8

Kjørte inn DD-WRT på den. Brukte v24 presp2 beta build 14896

Men firmwaren bugga ruteren til de grader.

 

Så testa jeg en custom build fra forumet, med build nr 16785.

Nå kjører ruteren stabilt og ting fungerer via kabel.

Men trådløst sliter jeg med å få stabilt. Får satt det opp, og jeg får koblet klienter mot ruteren.

Men det går utrolig seint.

 

Fant en tråd på dd-wrt forumet som beskriver det samme problemet med treg wifi.

Men som han nevner litt lengre nede i tråden så er det fortsatt ikke optimalt.

http://www.dd-wrt.co...hlight=wr1043nd

 

Driver å kikker litt på hovedtråden til TL-WR1043ND på dd-wrt.

Er en del builds 18xxx som kjører ganske bra, men de sliter med en del freezes.

 

Noen som har konkrete tips til hva jeg skal kjøre inn på den?

Hadde det vært bedre å testet med open-wrt?

 

Edit: Har forøvrig tatt alle forhåndregler. 30-30-30 før og etter. Installerer fra stock til custom.

 

 

 

 

Hei!

 

Hvordan fikk du routern tilbake til fabrikkinnstillinger eller openWrt fra dd-wrt? Har flasha til dd-wrt nå selv og router'n vil ikke lagre config eller tillate å flashe via GUI etter dette.

Endret av cptCory
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...