Gå til innhold

DD-WRT på TP-Link TL-WR1043ND


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan jo prøve min build som er lenket opp tidligere i tråden ;)

 

Takker for tipset! :) Hvordan er den som repeater bridge? Det jeg sliter med nå etter å ha funnet en brainslayer firmware som ellers virker helt greit, men DHCP vil ikke funke :/ Har en WRT160NL som jeg satte opp til repeater bridge, funka med en gang og ikke noe problem siden... Men TP-Link derimot :p

Lenke til kommentar

Når det gjelder repeater, så kan det lønne seg å prøve både repeater og repeater bridge.

Som repeater (uten bridge), så bruker man et annet subnett etter repeateren og da deler repeater ut DHCP.

Som repeater bridge, så hentes DHCP fra modem/router og bruker dermed samme subnett hele veien.

 

Man kan også prøve å koble seg i repeater med nettverkskabel. Da tester man ut halve repeateren (klienten) og ikke det virtuelle aksesspunktet som videresender trådløs.

 

Uansett, så skal jo alt dette fungere 100% med riktig hardware og build av firmware.

Lenke til kommentar

Heh, WRT160NL har Broadcom, og de har laget sin egen proprietære repeater løsning som de har kalt WET-mode. Den følger ingen standard, og finnes ikke hos noen andre.

 

Du kan bruke relayd for å få tilsvarende funksjonalitet på alle routere med OpenWrt:

http://wiki.openwrt....pes/relayclient

 

Fra bildet mitt kan du installere pakken luci-proto-relay, reboot routeren etterpå slik at web-interfacen blir oppdatert, så finner du oppskrift her:

http://trac.gateworks.com/wiki/relayd

Lenke til kommentar

Glemte si jeg la inn dd-wrt på WRT160NL før jeg satte den opp i repeater bridge bruker ikke org firmware. Og ifølge wikipedia har wrt160nl artheros eller hva det heter chipset.

 

Jeg skal følge anvisningen din så får vi se hvor dyrt det blir ^^

Endret av cptCory
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...