Gå til innhold

Sniktitt: The Witcher 2: Assassins of Kings Enhanced Edition (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spesielt hvordan PC-versjonen av alskens konsollspill, når den kommer et halvår senere, aldri får slik oppmerksomhet i media...

Det er mye mer interesse for konsollspill desverre, sånn er det bare. Heldigvis finnes det spillutviklere som CD project, og nettsider som RPS og PCGamer, som fokuserer på oss PC-spillere ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

uff den der nynorsken igjenn... jaja får lese overskrifta og skrolle fort ned til video'n...

 

Nå er jo det her veldig moderat nynorsk da, så jeg skjønner ikke problemet.

Lenke til kommentar

Spesielt hvordan PC-versjonen av alskens konsollspill, når den kommer et halvår senere, aldri får slik oppmerksomhet i media...

Det er fordi media digger konsoller.

Men skjer det andre veien neida blir aldri nevnet, "host host Alan Wake" som er en glimrende konsoll til PC port og det skinner med høy fps, 1080p samt andre ting og tang

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Er nok ikke bare media som "digger" konsollene, hadde det ikke vært for at kundegruppen er gigantisk så hadde det aldri fått så mye mediadekning. Akkurat som med Apple, får massivt media dekning pga det er så populært. Selv om det finnes andre alternativer som i utgangspunktet kanskje kan være bedre...massene bryr seg ikke så media bryr seg heller ikke i en stor grad.

 

Samme kan sies om konsoll vs pc spill.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Ved siden av Skyrim er Witcher 2 et av de beste rollespillene laget.

Likte aldri Witcher 1 men Witcher 2 med sitt ekstremt forbedret kampsystem gjorde det knall.

Vil si det er langt bedre enn Skyrim på slåssingen. Tror jeg brukte ca 50 forsøk og det etter å ha lest en guide for å ta ene bossen .

Lenke til kommentar

Spesielt hvordan PC-versjonen av alskens konsollspill, når den kommer et halvår senere, aldri får slik oppmerksomhet i media...

 

Det er flere årsaker til dette, men det er en kjennsgjerning at veldig få utgivere inviterer til pressearrangementer for å se på PC-utgavene av konsollspill. Vi har veldig lyst til å dekke begge veier like godt, men når spillselskapene selv prioriterer som de gjør så er det vanskelig.

Lenke til kommentar

Spesielt hvordan PC-versjonen av alskens konsollspill, når den kommer et halvår senere, aldri får slik oppmerksomhet i media...

 

Det er flere årsaker til dette, men det er en kjennsgjerning at veldig få utgivere inviterer til pressearrangementer for å se på PC-utgavene av konsollspill. Vi har veldig lyst til å dekke begge veier like godt, men når spillselskapene selv prioriterer som de gjør så er det vanskelig.

 

Dette er greit for så vidt greit. Dere reiser ikke til spillstudio på eget insj og spør om å få teste spill.

 

Men jeg har også merket at PC-versjonen av multiplattform-spill får mindre og mindre love fra dere. Altså når det er snakk om anmeldelser. Svært ofte får man kun kritikk på Xbox-versjonen. Dette er trist, da PC-versjonen av slike multiplattform ofte har problemer med kontrollene, dårlig ytelse eller andre begrensninger som PC'en ikke fortjener. Disse aspektene er det viktig å få frem, men når ingen anmelder dem blir det vanskelig å vite om spillet er trygt å kjøpe i det hele tatt. Det hjelper lite når så få spill får demoer i disse dager.

 

 

Jeg har kjøpt Witvher 2 over Steam, men får feilmelding "Programmet kunne ikke starte riktig (0xc0000142)"

Har andre hatt dette problemet, og har løst det?

 

 

Prøv denne løsningen:

 

I've found a fix for this problem after diagnosing it on my own computer.

 

Go to C:\Program Files\Lucidlogix Technologies and click the uninstaller. Afterward, enjoy the Witcher 2!

 

Kilde (og flere mulige løsninger).

Endret av Hr. Jenssen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ved siden av Skyrim er Witcher 2 et av de beste rollespillene laget.

Likte aldri Witcher 1 men Witcher 2 med sitt ekstremt forbedret kampsystem gjorde det knall.

Vil si det er langt bedre enn Skyrim på slåssingen. Tror jeg brukte ca 50 forsøk og det etter å ha lest en guide for å ta ene bossen .

Dypt uenig med deg. Begge disse spillene har elendig kampsystem og er alt for enkle. Mulig senere patcher har gjort kamp i Witcher 2 mer utfordrende men jeg kjøpte spillet da det var nytt og det var latterlig enkelt og samtidig var rollefiguren rimelig treg i refleksene. Kan ikke si jeg gidder å starte det opp på nytt fordi det eventuelt kanskje kan ha blitt rettet på lenge etter utgivelse for så bra var ikke dette spillet i all sin linearitet og begrensede verden. Det hadde noen kvaliteter og kunne blitt veldig bra men det ble skuslet bort for å tekkes de "primitive massene" (huff, høres snobbete ut men ikke ment sånn). Føltes som et konsollspill selv om det kom ut på pc lenge før konsoll-variantene kom ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Ved siden av Skyrim er Witcher 2 et av de beste rollespillene laget. Likte aldri Witcher 1 men Witcher 2 med sitt ekstremt forbedret kampsystem gjorde det knall. Vil si det er langt bedre enn Skyrim på slåssingen. Tror jeg brukte ca 50 forsøk og det etter å ha lest en guide for å ta ene bossen .
Dypt uenig med deg. Begge disse spillene har elendig kampsystem og er alt for enkle. Mulig senere patcher har gjort kamp i Witcher 2 mer utfordrende men jeg kjøpte spillet da det var nytt og det var latterlig enkelt og samtidig var rollefiguren rimelig treg i refleksene. Kan ikke si jeg gidder å starte det opp på nytt fordi det eventuelt kanskje kan ha blitt rettet på lenge etter utgivelse for så bra var ikke dette spillet i all sin linearitet og begrensede verden. Det hadde noen kvaliteter og kunne blitt veldig bra men det ble skuslet bort for å tekkes de "primitive massene" (huff, høres snobbete ut men ikke ment sånn). Føltes som et konsollspill selv om det kom ut på pc lenge før konsoll-variantene kom ut.

 

Da må du ha valgt very easy eller noe, ganske kjent at Witcher 2 var ufattelig vanskelig. Jeg er ikke så talentløst at jeg sliter såpass mye og så finner du det altfor lett. Noe som skurrer enten med det jeg sier eller det du sier her. Og det er nå veldig lite lineært, er rimelig svære omgivelser. Skal man snakke om lineare omgivelser så kan man se på Mass Effect 3 istedet. Der man har 1-2m bredde å bevege seg på til tider.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ved siden av Skyrim er Witcher 2 et av de beste rollespillene laget.

Likte aldri Witcher 1 men Witcher 2 med sitt ekstremt forbedret kampsystem gjorde det knall.

Vil si det er langt bedre enn Skyrim på slåssingen. Tror jeg brukte ca 50 forsøk og det etter å ha lest en guide for å ta ene bossen .

Dypt uenig med deg. Begge disse spillene har elendig kampsystem og er alt for enkle. Mulig senere patcher har gjort kamp i Witcher 2 mer utfordrende men jeg kjøpte spillet da det var nytt og det var latterlig enkelt og samtidig var rollefiguren rimelig treg i refleksene. Kan ikke si jeg gidder å starte det opp på nytt fordi det eventuelt kanskje kan ha blitt rettet på lenge etter utgivelse for så bra var ikke dette spillet i all sin linearitet og begrensede verden. Det hadde noen kvaliteter og kunne blitt veldig bra men det ble skuslet bort for å tekkes de "primitive massene" (huff, høres snobbete ut men ikke ment sånn). Føltes som et konsollspill selv om det kom ut på pc lenge før konsoll-variantene kom ut.

 

Jeg skjønner ikke klagene helt. Kampsystemet er slettes ikke *dårlig*. Om man ikke liker det, har vel mer å gjøre med smak. Og dette er greit, om du ikke liker det så liker du det bare ikke. Ikke din feil. Men det er velfungerende og tilbyr en rekke muligheter, så å si at kampsystemet er direkte dårlig fra et "objektivt" synspunkt blir litt feil.

 

At et RPG er lineært er da vel heller ikke noe som avgjør hvor bra det er? Dette er et designvalg fra utviklerens side. Spill som Star Wars: KOTOR og Neverwinter Nights er også relativt lineære, men disse betraktes som noen av de beste rollespillene noen sinne.

Igjen, at du ikke liker det er jo greit nok. Noen foretrekker JRPG som baserer seg på kamp og halvnakne karakterer med kule håfrisyrer, noen foretrekker isometriske hack-n-slash spill som fokuserer på looting, noen foretrekker lineære RPGs med fokus på historie, og noen foretrekker mer åpne RPG som fokuserer på utforskning.

 

... Men igjen, du kan jo ikke si at The Witcher 2 er *dårlig* fordi det ikke havner i din preferansegruppe? Og når du nevner at Geralt har "dårlige reflekser", så høres det mer ut for meg, som at du ikke helt forsto hvordan systemet fungerte. Når Geralt går tom for stamina, har han ikke lenger mulighet til å utføre visse bevegelser (som dodge). I så tilfelle er ikke dette din feil. Spillet har i utgangspunktet en veldig dårlig tutorial, og lærer ikke spilleren alle funksjonene i starten. DETTE er derimot dårlig fra et mer objektivt syn. Og det har CD Projekt lært av, og de har gjort treningsdelen langt bedre.

 

 

Hvilke RPGs er det i så fall som har skikkelig god combat? Klassiske PC-RPGs hadde slettes ikke dette. Det gikk hovedsaklig ut på hvor hardt og hvor lenge du kunne hamre inn venstre musetast, spør du meg. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men jeg har også merket at PC-versjonen av multiplattform-spill får mindre og mindre love fra dere. Altså når det er snakk om anmeldelser. Svært ofte får man kun kritikk på Xbox-versjonen. Dette er trist, da PC-versjonen av slike multiplattform ofte har problemer med kontrollene, dårlig ytelse eller andre begrensninger som PC'en ikke fortjener. Disse aspektene er det viktig å få frem, men når ingen anmelder dem blir det vanskelig å vite om spillet er trygt å kjøpe i det hele tatt. Det hjelper lite når så få spill får demoer i disse dager.

 

 

Vi kjøper ikkje inn spel sjølv for å anmelde dei. Vi anmelder det vi får tilsendt, og den kjipe realiteten er at svært ofte får vi berre ein kopi av spelet, og då snakkar vi 360 eller PS3. Får vi tilsendt fleire eksemplar, og anmelder har all nødvendig maskinvare for å teste på alle plattformer, så blir det gjort.

 

Det har ingenting å gjere med at vi elskar PC mindre.

 

Kjem PC-versjonen på si side seinare, har mange allereie spelt spelet, og ein vel heller å prioritere nye spel enn å spele det same spelet to gongar.

Lenke til kommentar
Ved siden av Skyrim er Witcher 2 et av de beste rollespillene laget. Likte aldri Witcher 1 men Witcher 2 med sitt ekstremt forbedret kampsystem gjorde det knall. Vil si det er langt bedre enn Skyrim på slåssingen. Tror jeg brukte ca 50 forsøk og det etter å ha lest en guide for å ta ene bossen .
Dypt uenig med deg. Begge disse spillene har elendig kampsystem og er alt for enkle. Mulig senere patcher har gjort kamp i Witcher 2 mer utfordrende men jeg kjøpte spillet da det var nytt og det var latterlig enkelt og samtidig var rollefiguren rimelig treg i refleksene. Kan ikke si jeg gidder å starte det opp på nytt fordi det eventuelt kanskje kan ha blitt rettet på lenge etter utgivelse for så bra var ikke dette spillet i all sin linearitet og begrensede verden. Det hadde noen kvaliteter og kunne blitt veldig bra men det ble skuslet bort for å tekkes de "primitive massene" (huff, høres snobbete ut men ikke ment sånn). Føltes som et konsollspill selv om det kom ut på pc lenge før konsoll-variantene kom ut.

 

I sense fanboy who lost his way because he just couldnt cope with his girlfriend dying after the third reich

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...