Gå til innhold

Peter Molyneux slutter i Lionhead (PC, Xbox, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje han var lei av oppfølger- og melkehysteriet til Microsoft? Ikke vet jeg, men håper vi får se flere kreative og nyskapende spill fra denne fyren. Selv om (som artikkelen nevner) ambisjonene hans ofte er altfor høye, har han jo kommet med spill som er verdt å spille bare for konseptet sin del. Og det er vel sånne folk vi trenger i disse dager?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Spørsmålet jeg sitter igjen med er om han kan lage noe bra uten et stort produksjonsteam til å hjelpe seg, det er ikke tvil om at han er en mann med ideer men å få den finpussen hans spill så langt har fått krever vandligvis mer enn hva en uavhengig utvikler kan levere...

 

Men det blir jo også intressant å se om han nå uten noen som begrenser han kan oppnå mer av sine ambisjoner.

Lenke til kommentar

Lurer på hvor lang tid det tar før Molyneux annonserer at han skal starte et nytt studio. Var vel ikke lenge siden det var 4 top dogs som også forlot Lionhead? Så ja, et spørsmål om tid er det vel?

 

edit: burde lære å lese hele artikler før jeg poster i guess..

Endret av Haunts
Lenke til kommentar

Det er litt overraskende at Peter Molyneux har bestemt seg for å forlate Lionhead, men det er ikke akkurat uvanlig at store navn velger å forlate studioene sine. David Jaffe fra Studio Santa Monica og Eat Sleep Play, Fumito Ueda fra Team Ico, Patrice Desilets fra Ubisoft og så videre.

 

Hvorvidt dette kommer til å påvirke Fable-seriens kvalitet positivt eller negativt gjenstår å se, men jeg tror at markedsføringen blir enklere nå som Molyneux er borte. Jeg liker Molyneux, men det er tydeligvis mange som ikke gjør det.

 

Det blir spennende å se hva Lionhead, 22 Cans og Another Place tar seg til videre, så jeg kommer til å følge med på alle sammen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Syntes Peter Molyneux er en super person. Det er selvfølgelig synd han ikke innfrir det han lover, men den utrolige karismaen og entusiasmen han utstråler når han snakker om hva han har lyst til å gjøre er bare fantastisk bra, og det får deg til å bli intersert.

 

Hadde han vært like god på å gjennomføre som han er på å drømme, så hadde vi fått noen utrolig fantastiske spill fra denne mannen vil jeg tro. Kanskje det er dette vi får nå som han har startet et nytt studio.

 

Gleder meg til å se hva han har å by på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Microsoft mister stadig vekk store navn her.

 

Hvis med store navn så mener du den største løgneren i spillindustrien som aldri leverer det han lover i et spill, så lurer jeg på om det er et stort tap for Microsoft.

Ambisjoner er bedre enn resirkulering som spillindustrien trues av. ideer som blir brukt om og om igjen aldri noe nytt. så jeg er helt klart glad for at det finnes slike i spill industrien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Liker Molyneux jeg, om han ikke alltid holder det han lover gjør ikke det noe, han er kreativ, entusiastisk og genial. Syns det er for mye å kreve at en skal en alltid skal levere, noen gang får man ting til klaffe, andre gang ikke. :) At han slutter jobbe for Microsoft e bærre lækkert, de har solt seg hans glans altfor lenge..

 

Spent på å se hva han kommer fram med denne gangen. :)

Lenke til kommentar

Husker jeg har et gammelt PC-blad hvor Molyneux snakker om at han har startet nytt studio... Lionhead... ikke lenge siden jeg leste om det... der skulle han få til så mye bra og bla bla bla...Vel...

 

Han fikk jo akk til mye bra..Fable og Black and white..mange fler også. Alle vet jo nesten om de spillene så Lionhead var absolutt et vel lykket firma.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...