Gå til innhold

Apple blir verdens største PC-produsent


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nettbrett= PC?

Nettbrett = forvokst mobiltelefon.

 

Men det er nesten umulig å lage noen klar definisjon. Det finnes så ekstremt mange varianter at små bærbare PCer og nettbrett med ulik funksjonalitet at det gjør det hele til en veldig gradvis gråsone. Poenget er vel at analysefirmaet Canalys har trukket en definisjonslinje som favoriserer Apple.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

iPad kan ikke regnes som PC med mindre det kjører ett fullverdig operativsystem. Hadde iPad kjørt OSX rett ut av boksen kunne det regnes som PC, men definitivt ikke når det kjører iOS.

 

Enig, med OS-løsningene som er idag ville jeg ikke kalt ett nettbrett for en PC.

 

AtW

Svaret blir dog litt vanskeligere til neste år med Windows 8 nettbrett.

Endret av Kimma16
Lenke til kommentar

"Mac-maskiner nådde nylig en global markedsandel på 5,2 prosent for første gang på 15 år."

 

Hele 5,2%, herre min hatt! enormt! /sarcasm

 

Ryktes at de i større grad skal gå vekk fra bedriftsmarkedet også, med utfasing av Mac Pro osv. Kan bli spennende å se hvordan det utarter seg da, med tanke på at ingen post-prod. studio med respekt for seg selv ønsker å bruke iMacs med den udugelige skjermen den kommer med.

 

Har forøvrig en iPad 2, og det er ikke sjangs i havet at jeg anser den som en fullverdig PC. Den er horribel å skrive på, skjermen er nesten umulig å kalibrere, den har ikke flash og støtten for java er veldig dårlig. Den byttes nok ut med et W8 basert nettbrett om jeg ikke bare selger den og dropper hele nettbrett-greia til fordel for en.. ultraportabel PC ala Asus sine nyeste.

Endret av josteinr
Lenke til kommentar

90% av trafikken fra ipad? Regner man da med alle de millioner av androiddingser som er satt til å utgi seg for å være desktopmaskiner for å unngå mobilsider?

 

Edit: Synes tek.no-nettverket begynner å bli litt VEL mye basert på WTF-journalistikk. "WTF?!" --> klikk link.

Endret av Dummst
  • Liker 2
Lenke til kommentar

90% av trafikken fra ipad? Regner man da med alle de millioner av androiddingser som er satt til å utgi seg for å være desktopmaskiner for å unngå mobilsider?

 

Edit: Synes tek.no-nettverket begynner å bli litt VEL mye basert på WTF-journalistikk. "WTF?!" --> klikk link.

Helt enig!

Dette er ikke noe hardware.no lengre.. Fjas etter fjas

Endret av Xander^
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg synes det er naturlig å definere nettbrett som PC'er. Det er en datamaskin, den er absolutt av den personlige sorten, og bortsett fra et annerledes input-system, er den ganske lik en tradisjonell PC. Nettbrettene er kraftige, kan kjøre krevende spill og programmer, og brukes til mye av det samme som tradisjonelle bærbare. Og netbooksene som, EeePC, ble da vitterlig sett på som små PC'er? Og her er så mye mer.:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

90% av trafikken fra ipad? Regner man da med alle de millioner av androiddingser som er satt til å utgi seg for å være desktopmaskiner for å unngå mobilsider?

 

Edit: Synes tek.no-nettverket begynner å bli litt VEL mye basert på WTF-journalistikk. "WTF?!" --> klikk link.

Helt enig!

Dette er ikke noe hardware.no lengre.. Fjas etter fjas

Må innrømme jeg savner HW anno tidlig 2000, for ikke å nevne pionertiden på 90-tallet. Heldigvis er ikke HW så ille som ITavisen ennå. *shudders*

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette er forkastelig å si at IPad står for all den trafikken og gir et feil bilde. Min egen Samsung Galaxy tab 10.1 har instilling for å emulere å være iPad for å la serverne den laster fra gi fra seg nettsteder og annen info på en måte som er tilpasset nettbrett da det er så generelt brukbart for alle Androidbaserte nettbrett også, og tilsvarende gjør også Androidtelefoner og emulerer å være iPhone. Dette er bra for de som lager nettsteder og tjenester og for tilbydere, og mye gratisreklame for Apple som ikke er sein med å ta til seg æren, sannheten er dog knusende at finnes flere Androidsystemer i bruk en det finnes iPad/iPhone og det er innlysende at de står for mer en 10 prosent av trafikken når de alle mer eller mindre emulerer å være Apple produkter for tjenestetilbydernes avlesinger...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...