Gå til innhold

Sniktitt: Syndicate (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet er jo at hvis de kun hadde laget en versjon av originalen med oppgradert grafikk ville de neppe solgt på langt nær så mye som de gjør med en FPS-variant. Det er pengene som rår. Forøvrig liker jeg at det kommer et nytt Syndicate-spill i det hele tatt enn at serien blir liggende død og begravet i sin helhet.

Lenke til kommentar

Jaja, da ble det ikke noe nytt syndicate på meg. Nok ett FPS. Det kommer ut nok til å holde FPS fixen min fylt til randen i lang lang tid.

 

Ser heller ikke ut til at han fikk med seg Mind Hack, som lot deg hacke fienden og få han på din side i en viss tid.

 

Synd, mulig det blir med kjøp etterhvert for co-op, men da må jeg få med meg 2-3 venner på det.

 

PS: Sandkasse metaforen var ganske slapp, eller mener du Syndicate 1 var ett barnespill?

Endret av Ghaundan
Lenke til kommentar

Seriøst. hvorfor i alle dager skall alle min gamle favoritt serier som "Gjennopplives" bli maltraktert til ett FPS.

Nå har disse forbanna FPS spillene tatt Fallout serien, X-Com serien og til og med Syndicate...

 

For meg, hadde det vært bedre om disse bare hadde fått hvile i fred. Denne måten å bringe IP tilbake på er omtrent som å grave opp ett lik og ta nye klær på det.

Det blir bare ikke bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var veldig skeptisk til å begynne med, men jeg liker veldig godt hvordan spillet ser ut. Har forhåndsbestilt og håper at dette kan bli like bra som DE:HR.

 

Paradox jobber uansett med en spirituell oppfølger til Syndicate så vi får sette vår lit til at de leverer det spillet alle tenkte på når de først hørte om en Syndicate remake.

Lenke til kommentar

Essensen er at dette ikke har noe med orginalen å gjøre. Bare la være å se på det som syndicate, og tenk at det er ett nytt skytespill i rekka, så får det stå eller falle på de premissene. Det er selvfølgelig skuffende at man ikke fikk ett "nytt syndicate" som "lovt", men slik er det bare.

 

Ellers stusser jeg litt på det med cyberpunk er filmer som Tron og Minority Report Cyberpunk?

 

AtW

Lenke til kommentar
Å leke i sandkassen var noe av det morsomste jeg visste da jeg var liten gutt. Gjør jeg det samme i dag, kommer ikke bare folk til å se på meg som en idiot – jeg kommer også til å føle meg som en idiot.

 

Lekte mye i sandkassen når jeg var liten selv. Men selv nå som jeg har blitt eldre blir jeg fortsatt møtt av rare blikk når jeg sier at jeg spiller sandkasse spill.

Lenke til kommentar

Essensen er at dette ikke har noe med orginalen å gjøre. Bare la være å se på det som syndicate, og tenk at det er ett nytt skytespill i rekka, så får det stå eller falle på de premissene. Det er selvfølgelig skuffende at man ikke fikk ett "nytt syndicate" som "lovt", men slik er det bare.

 

Ellers stusser jeg litt på det med cyberpunk er filmer som Tron og Minority Report Cyberpunk?

 

AtW

 

Poenget er at så lenge vi godtar at de utnytter navnet på denne måten har de ingen grunn til å gi fansen det de faktisk vil ha, men gir heller mainstream-folket det de vil ha. Dvs en standard FPS helt etter boken. Tenk selv. For å lage en moderne FPS (dvs en FPS etter år 2000) trenger man:

 

- En "tøffing" i hovedrollen. Helst mannlig, siden de er hakket tøffere pga større muskler. Klart vi trenger muskler for å bruke pistol. Oftest tilknyttet militæret på et eller annet vis siden jobben deres er å se tøffe ut.

- En gruppe mer eller mindre identiske fiender (soldater, terrorister, aliens osv) for å slippe å lage så mange modeller. Kan man kalle dem kloner i historien har man skutt gullfuglen. Da er det bare å pøse på med identiske fiender gjennom tre hele spill uten at noen klager. (FEAR...)

- En eller annen kobling mellom tøffingen og fiendene for å gi ham/henne grunn til å skyte dem. Ikke nøye hvilken kobling, så lenge de er slemme.

- Våpen: En pistol, en hagle, en maskinpistol eller maskingevær og kanskje noe kraftigere. Gjerne sniper rifle. Håndgranater kan også funke, men er strengt tatt ikke nødvendig.

- Til sist trenger man noe for å gi spillet en egen identitet, men det er strengt tatt ikke så viktig. Bare legg på noe tilfeldig tull ingen bryr seg om.

 

Dette er selvsagt ikke helt seriøst, men tenk etter hvor mange FPSer det faktisk passer til?

Lenke til kommentar
Dette var for så vidt et litt morsomt element av spillet, men for meg reiser det et ganske stort spørsmål: Hvorfor skal jeg trykke på knapper og hacke meg inn i sinnet til en person og få han til å ta selvmord, når jeg bare kunne rettet geværmunningen mot han og trukket av? Jeg må påpeke at jeg bare har sett en brøkdel av spillet, men i de scenene jeg fikk med meg, lot ikke denne tanken til å ha spilt spesielt stor rolle i utviklingen.

 

Selv drømmer jeg om å få valg som dette rundt denne funksjonen: "Å forfalske et selv mord får meg (altså karakteren jeg spiller i Syndicate) til å se bra ut, men er veldig feigt/skittent spill/lite troverdig for denne personen/en veldig praktisk løsning" hvor alle valgene får egne konsekvenser.

 

En slags mer ektefølt og dyp versjon av den falske og grunne BioShock-moralen rundt Little Sisters.

 

Jeg kan vel alltids drømme antar jeg.

Lenke til kommentar

Det kom nok som en overraskelse på mange at nyutgivelsen av Syndicate ikke lenger er den gamle symbiosen av strategi og action slik vi kjenner de gamle spillene, men snarere noe langt mer moderne.

 

Kom igjen, har du så lite tru på lesarane dine? Eg trur ikkje nokon vart overraska då dei "gjennoppliva" nok ein klassikar som eit uinspirert FPS, med Genericpants McStubble i hovudrolla. Fordi det og covershooters er dei to sjangrane ein har.

 

Eg synest de heller kan vie tid til å dekke Paradox' Cartel, sjølv om dei kanskje ikkje har fullt så mange fancy preview events.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar
Dette var for så vidt et litt morsomt element av spillet, men for meg reiser det et ganske stort spørsmål: Hvorfor skal jeg trykke på knapper og hacke meg inn i sinnet til en person og få han til å ta selvmord, når jeg bare kunne rettet geværmunningen mot han og trukket av? Jeg må påpeke at jeg bare har sett en brøkdel av spillet, men i de scenene jeg fikk med meg, lot ikke denne tanken til å ha spilt spesielt stor rolle i utviklingen.

 

Selv drømmer jeg om å få valg som dette rundt denne funksjonen: "Å forfalske et selv mord får meg (altså karakteren jeg spiller i Syndicate) til å se bra ut, men er veldig feigt/skittent spill/lite troverdig for denne personen/en veldig praktisk løsning" hvor alle valgene får egne konsekvenser.

 

En slags mer ektefølt og dyp versjon av den falske og grunne BioShock-moralen rundt Little Sisters.

 

Jeg kan vel alltids drømme antar jeg.

 

Om man skal holde seg til syndicte-universets tematikk, så virker ikke disse organisasjonene videre opptatt av diskresjon :)

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...