Gå til innhold

ZTE med oppdatert prisbombe


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette må jeg virkelig si er et fantastisk tilbud. At noen her peser om at den er for stor, jaha? For stor i forhold til hva? Andre telefoner med 4,3" skjerm? Eller er det iphone den blir sammenlignet med? Iphone med en knøtteskjerm på kun 3,5"? Hvis så er tilfelle, så må jeg le :D

Oppløsningen på skjermen er god nok, tipper dere som klager på den ikke klarer å se forskjell på denne eller f.eks HTC Sensation sin oppløsning. Eller iphone 4 for den saks skyld. Oppløsning er kun en del av skjermkvaliteten, og hvis farvene er glorete, eller skjermen er blass, så vil en god skjerm med mindre oppløsning gi et bedre resultat. Oppløsning er som megapixler, det er ikke alltid mer = bedre.

Lenke til kommentar

Nei takk sier bare jeg. Med den prosessoren er telefonen egentlig ikke verd salgsprisen.

Hehe... Og hba begrunner du denne uttalelsen på? Er cpu en for liten til å drive siste versjon av android? Neppe... Jeg vil tro den henger rimelig godt med i svingene, og tar jeg ikke helt feil, så vil den nok yte langt bedre enn dagens iphone...

Lenke til kommentar

Oppløsning er som megapixler, det er ikke alltid mer = bedre.

Fullstendig feil.

 

Det du derimot har rett i, er at oppløsning ikke er det eneste som har noe å si for kvaliteten, men så kommer ikke denne akkurat med SAMOLED heller.

 

Og det er tydeligvis non som har forvekslet telefonen sin med penisen sin, og blir voldsomt fornærmet når noen sier noe negativt om liknende telefoner... Jeg kan ikke i farten komme på en eneste telefon mes kjermstørrelse over 4/4,1" som har gjort det spesielt bra. De blir mer kronglete å betjene enhendt, og fort ubehagelig å ha i vanlige.

 

Må være vanskelig å hverken kunne skrive, eller lese/forstå kritikk, pvl1971.

Lenke til kommentar

Nei takk sier bare jeg. Med den prosessoren er telefonen egentlig ikke verd salgsprisen.

Hehe... Og hba begrunner du denne uttalelsen på? Er cpu en for liten til å drive siste versjon av android? Neppe... Jeg vil tro den henger rimelig godt med i svingene, og tar jeg ikke helt feil, så vil den nok yte langt bedre enn dagens iphone...

 

 

Den kan kanskje drive siste version av android men nettbrowser kommer til å lagge. De fleste spill også.

 

 

Har de oppdatert CPU fra første version? Husker at den første version hadde samme CPU som først Iphone og den var bare patetisk.

Lenke til kommentar

Har de oppdatert CPU fra første version? Husker at den første version hadde samme CPU som først Iphone og den var bare patetisk.

Dummeste jeg har hørt. Første Skate-versjon hadde en Qualcomm MSM7227T klokket til 800MHz, den første iPhonen hadde en Samsung S5L8900 klokket til 412 MHz. Den var LANGT tregere.
Lenke til kommentar

Oppløsning er som megapixler, det er ikke alltid mer = bedre.

Fullstendig feil.

 

Det du derimot har rett i, er at oppløsning ikke er det eneste som har noe å si for kvaliteten, men så kommer ikke denne akkurat med SAMOLED heller.

 

Og det er tydeligvis non som har forvekslet telefonen sin med penisen sin, og blir voldsomt fornærmet når noen sier noe negativt om liknende telefoner... Jeg kan ikke i farten komme på en eneste telefon mes kjermstørrelse over 4/4,1" som har gjort det spesielt bra. De blir mer kronglete å betjene enhendt, og fort ubehagelig å ha i vanlige.

 

Må være vanskelig å hverken kunne skrive, eller lese/forstå kritikk, pvl1971.

 

Har du ikke hørt om Samsung Galaxy S2? 4.3" SAMOLED+ skjerm på den.

 

Fristende. Men etter å ha eid en Huawei som var ganske billig så vet jeg at de kutter en del hjørner. Man får det man betaler for.

Lenke til kommentar

Man kan spy ut skjermer med mange pixler, uten å tenke på det som er langt mer viktig. Hvor lys sterk skjermen er, hvor bra den gjengir farger, hvor bra den viser sortnivået, innsynsvinkel osv... At den har mange pixler betyr ikke at det er en god skjerm. Og erfaringsmessig kan jeg gå god for at denne oppløsningen på en 4,3" skjerm holder i massevis.

Prosessoren er raskere enn den du finner i iphone 4.

Lenke til kommentar

Må innrømme at jeg trodde den var mellom 4" akkurat som Galaxy S. Noe større kunne jeg absolutt ikke tenke meg. Kan hende jeg overvurderer hvor mye de 0,3" ekstra i skjermstørrelse har å si, spesilt dersom de har krympet plassen ellers.

 

Jeg vet om flere som har kjøpt ZTE Blade og vørt kjempefornøyd, og ingn av dem behandler telefonen sin spesielt pent. Noen ganger er man heldig med et produkt. Det en del kinesiske selskaper sparer inn på, spesielt på ikke-eksportprodukter, er kamera og kvalitetskontroll. Mao kan det fort være verdt et forsøk med norske forbrukerkjøpsrettigheter om det er slik med ZTE og.

 

Finnes det noen ofentlig tilgjengelig statestikk over % av telefoner med feil for Norge/Norden/skandinavia?

Lenke til kommentar

Man kan spy ut skjermer med mange pixler, uten å tenke på det som er langt mer viktig. Hvor lys sterk skjermen er, hvor bra den gjengir farger, hvor bra den viser sortnivået, innsynsvinkel osv... At den har mange pixler betyr ikke at det er en god skjerm. Og erfaringsmessig kan jeg gå god for at denne oppløsningen på en 4,3" skjerm holder i massevis.

men mer er alltid lik bedre, fordi flere pikslr ikke betyr dårligere kvalitet, slik det ofte gjør med antall megapixler. Det er ingen automatikk i at en skjerm blir dårligere fordi dn har flere megapiksler.

 

Selv synes jeg at det blir litt lite med den oppløsningen, den blir en god del dårligere enn f.eks. min HTC Desire, men jeg skal kanskje ikke si at det er dårlig. Kanskje å gå litt langt å kalle telefonen uinteressant bare på grunn av det, når jeg tenker meg om. Dette er jo tross alt en telefon som skal koste 800kr.

 

Forøvrig rart at google ikke finner NOE info om denne modellen, bortsett fra treff hos amobil og "topdeal" (som linker tilbake til amobil).

 

red: Sorry for dobbelpost, trodde den slo sammen de sist to innleggene om de var fra samme bruker ila. såpass kort tid.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar
Nei takk sier bare jeg. Med den prosessoren er telefonen egentlig ikke verd salgsprisen.

 

Morsomt når folk uten peiling skal tøffe seg på forum! Min Desire HD som er nesten et år gammel er mer enn rask nok. Forstår ikke hvorfor alle plutselig har sett seg blind på megahertz/kjerne racet. Når jeg sitter på wifi laster telefonen sider på to sekunder. Trenger virkelig ikke mer fart enn det. Venter aldri på noen ting. Bedre batteritid er det som trengs. hdspa er flaskehalsen min ihvertfall.

 

Den kan kanskje drive siste version av android men nettbrowser kommer til å lagge. De fleste spill også.

 

Min lagger ikke overhodet med 1Ghz prosessor.

Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar

Skjønner dere syntest det er morsomt å kverulere og spekulere om at telefonen har for liten prosessor og at oppløsningen er for liten i forhold til antall tommer skjermen har, men hvor kommer dere med dette? Fordi ingen av dere har testet telefonene, eller? Ta heller å konkluder dette når dere har testet telefonen selv :)

Lenke til kommentar

man trenger jo ikke akkurat ha sett telefonen foran seg for å diskutere oppløsning. Det er tall som er direkte overførbare og overhodet ikke avhengig av en enkelte telefon eller andre ting som software... Når det er sagt er det fort andre ting enn oppløsningen som er dt svakeste punktet i billigtelefoner, men ZTE har fått godkjent før.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...