Gå til innhold

Tettere World of Warcraft-utvidelser (Mac, PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes ikke det mangler stort når det gjelder raid-innhold, hvis man teller med Heroics har de fleste mer enn nok å greie seg med. Problemet ligger i at det er altfor lite interessant alternativt innhold.

Det finnes ingen verdens grunn til å reise rundt i Azeroth og utforske. Har man spilt igjennom med en karakter eller to er sjansen stor for at du har sett alt som er å se. Azeroth hadde virkelig gjort seg godt med litt dynamisk innhold.

 

PvP-systemet er også forferdelig kjedelig. Jeg er ingen fan av ffa PvP, men skulle gjerne sett en større knytning mellom PvP og verden ellers, hvor kampene har noen betydning for verden generelt. Men det viktigste er mangelen på ekte taktikk. Enn så lenge det ikke finnes noen kollisjon mellom karakterer, og terreng ikke har noen betydning for utfallet kommer det aldri til å bli interessant. Ikke for min del i det minste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror kanskje massene begynner å bli litt mettet av hele konseptet? Har tross alt foregått i temmelig mange år nå og grunnmuren er jo fremdeles den samme som da spillet kom i overgangen 2004 / 2005.

 

Selv har jeg spilt veldig mye World of Warcraft men kjenner nå at jeg er kanskje interessert og spiller endel igjennom nytt innhold ved hver utvidelse som varer da kanskje i en til toppen to måneder også går jeg lei og deaktiverer kontoen i påvente av noe nytt innhold.

 

 

For min del så har det nok spilt ut sin rolle, det blir for mye av det samme. Ikke misforstå innholdet har økt kvaliteten ved stort sett hver eneste utvidelse og selv kvaliteten og innholdet i spillet er langt bedre nå enn for et par år tilbake men kan likevel ikke fri meg helt fra følelsen av dette er det samme som jeg spilte for et par år tilbake bare med litt nyere og mer fancy og avansert innpakning og det overlever knappe en til to måneder for meg før jeg føler det er oppbrukt og jeg er lei det hele for endte gang.

 

 

Gleder meg til å se hva Blizzard klarer å få ut av sitt neste store MMO-prosjekt da jeg føler jeg trenger noe nytt som ikke forsøker å være en World of Warcraft klone og som inneholder grunnleggende kvalitet i mer enn de første dagene med spilling. Forhåpentligvis så kan vell Bioware med The Old Republic komme med noe interessant på banen.

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke det mangler stort når det gjelder raid-innhold, hvis man teller med Heroics har de fleste mer enn nok å greie seg med. Problemet ligger i at det er altfor lite interessant alternativt innhold.

 

Ja, det er problemet. Det er mange som går lei av raids når de clearer de på normal fordi heroic bare er de samme bossene i det samme raidet bare litt vanskeligere (noen unntak da, f.eks Algalon og Sinestra). Problemet er at Blizzard bruker masse tid på bullshit ingen bryr seg noe som helst om. Ja jeg snakker selvfølgelig om tullepatchen 4.1.

Lenke til kommentar

Gleder meg som en unge til The Old Republic=)

tror det kan ta skikkelig av. pluss at dette er et spill som tar litt avstand fra classic MMO å prøver på noe nytt. får liksom litt mer persjonlig preg siden det er mye mer storybased en noe annet MMO spill der ute.

 

 

Lenke til kommentar

Vil nok tro mer på det som Ramguy skriver.. Tror neppe det er mengden på innholdet idag i WoW som metter folk for fort, men bare av hele konseptet i seg selv.

 

Jeg har spillt WoW rimelig aktivt før selv, da det var mer eller mindre nytt til TBC og noe i WoTLK. Og senere innhold har rett og slett ikke greid å fenge meg noe stort mer. Sier derimot ikke at det var bedre før heller..

Lenke til kommentar

Gleder meg som en unge til The Old Republic=)

tror det kan ta skikkelig av. pluss at dette er et spill som tar litt avstand fra classic MMO å prøver på noe nytt. får liksom litt mer persjonlig preg siden det er mye mer storybased en noe annet MMO spill der ute.

 

Prøver noe nytt? Vil ikke akkurat si at det gjør så veldig mye nyskapende. Det følger stort sett formelen som har vært brukt siden Everyquest og mest kjent i WoW. Storybaserte quests blir sikkert veldig bra det, vi vet at Bioware kan det. Age of Conan prøvde jo litt på det med å i deg flere svar alternativer, uten at svarene betydde noe serlig (fail). Uansett er core gameplay som combat og leveling er stort sett de samme som vanlig, men mindre forandringer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

Gleder meg som en unge til The Old Republic=)

tror det kan ta skikkelig av. pluss at dette er et spill som tar litt avstand fra classic MMO å prøver på noe nytt. får liksom litt mer persjonlig preg siden det er mye mer storybased en noe annet MMO spill der ute.

Gleder meg til Guild Wars 2 på grunn av det samme. Blir forfriskende med et MMO som går vekk fra tank/healer/dps-paradigmet og quests. Wow begynner å bli gammelt og har basert seg litt i økende grad på resirkulering. ZA er vel feks. strengt tatt nøyaktig samme instanse om igjen.

Lenke til kommentar

"Players have become "more experienced" throughout their years of playing, noted Blizzard boss Michael Morhaime, meaning the WoW hordes are "much better and much faster at consuming content". "

 

Sukk, enda ett håpløst utsagn fra Blizzard. Utviklingen av WoW de siste åra har hatt ett enormt preg av målløshet, og her er enda ett prakt-eksempel. Selv om det er en sannhet i det han sier, så er det jo soleklart at den største grunnen til at folk fordøyer innholdet fortere er pga normal/heroic raid filosofien. Igjen så er det noe de innførte for å trekke inn fler nye spillere som kommer tilbake og viser seg å være en dårlig investering i lengden. Lukter Activision filosofi i lang lang vei.

Lenke til kommentar

har spilt dette spillet helt siden det starta . men sorry . cata var ikke så gøy som jeg håpet på. JEG SAVNER vanlia . bare om du hadde EN ting fra "battlegear of valor" ble du nesten sett på som gud . en ting jeg husker veldig godt var world pvp . Når man raidet hele tarren mill:P. poenget mitt er at man har gjort dette spille for lett,alle kan få noen epic's uten å gjøre noe for det i det heletatt .

Lenke til kommentar

har spilt dette spillet helt siden det starta . men sorry . cata var ikke så gøy som jeg håpet på. JEG SAVNER vanlia . bare om du hadde EN ting fra "battlegear of valor" ble du nesten sett på som gud . en ting jeg husker veldig godt var world pvp . Når man raidet hele tarren mill:P. poenget mitt er at man har gjort dette spille for lett,alle kan få noen epic's uten å gjøre noe for det i det heletatt .

 

 

De med èn Valor- del ble, som idag, sett på som scrubs.

Det var enda fler som lata seg til epics i Vanilla. 10-15 av 40 mann kunne spille, resten trykka på random knapper.

Lenke til kommentar

vell kan ha noe med heroic tok bare 1-2 uker så var folk ferdig med dei, raid tok 1 måned og kansje 2 for dei som ikkje var så flitige, HC mode for dei som gjekk videre men man blir fårsat lei etter same greiene.

 

einaste grunnne fårsatter og spiller er pågrunn av kamerater og kompiser eg spiller med, utsiden av raid og 5 man på PVE siden av spillet , pvp er ok, men ikkje det mest spennede eg har spillt i MMO spill og ganske tamt motsetning til andre mmoer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...