Gå til innhold

Slutter å selge opptakere med reklamefjerning


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får håpe produkter á la Apple TV og Google TV kommer for fullt i markedet snart, da, med fornuftige priser på kjøp/leie av innhold og et godt utvalg av TV-serier, TV-programmer og filmer.

 

Langt mer fleksibelt og greit, og så lenge brukerne er villige til å betale for innholdet, er det ikke nødvendig med reklame. Alternativt kan det alltids være mulig å benytte reklamefinansiering også der, men de kan i såfall gjøre det valgfritt slik at de som er villige til å betale for det slipper unna reklamen helt og holdent.

 

Så kan de tradisjonelle TV-kanalene med de plagsomme sendeskjemaene man må følge og de håpløse reklamene de pusher på oss (selv på de obligatoriske betalingskanalene som begynner på "NRK" slenger de jo inn reklame) reise sin egen sjø for min del. :yes:

Endret av Juke
Lenke til kommentar

Trist. TV-bransjen har presset frem forbrukerfiendtlighet for lovlydige TV-tittere. Det kan bare bety økt piratvirksomhet.

Forbrukerfiendlighet eller ei, faktum er at hvis ingen ser reklamene, så gidder ingen å betale for reklametid. Som igjen betyr at gratiskanaler må legge opp. Da blir det bare betaltv igjen til slutt. Noen vil nok si at det er like greit. Men ikke alle.

 

Og å se på gratiskanaler men å filtrere bort reklame vil jeg si er snylting på lik linje med piratkopiering. Fordømmer ikke,snylter nok vel så mye selv, men jeg forstår TVkanalenes forsøk på å demme opp for snyltingen som foregår.

Endret av MrLee
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Trist. TV-bransjen har presset frem forbrukerfiendtlighet for lovlydige TV-tittere. Det kan bare bety økt piratvirksomhet.

Forbrukerfiendlighet eller ei, faktum er at hvis ingen ser reklamene, så gidder ingen å betale for reklametid. Som igjen betyr at gratiskanaler må legge opp. Da blir det bare betaltv igjen til slutt. Noen vil nok si at det er like greit. Men ikke alle.

 

Og å se på gratiskanaler men å filtrere bort reklame vil jeg si er snylting på lik linje med piratkopiering. Fordømmer ikke,snylter nok vel så mye selv, men jeg forstår TVkanalenes forsøk på å demme opp for snyltingen som foregår.

 

Snylting? Ingen tvinger de til å sende ut signalene sine over eteren. Er det snylting å gå på do i reklamepausen også? At det er snylting å ikek se på reklame er en ganske spesiell holdnin i mine øyne.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

En form for snylting ja. Og ingen tvinger deg til å se tv programmene heller? Jeg mener det er forskjell på å aktivt filtere bort reklamene med en dings i motsetning til å f.eks. gå på toalettet i reklamepausen fordi i det enetilfellet er man 100% garantert til å ikke bli utsatt og dermed drastisk reduserer hvor attraktivt det er å betale for reklametiden. Det er selvsagt ikke mulig for dem å måle om de blir sett eller ei, men faktum er at hvis folk begynner å aktivt filtrere bort reklamene i stor utstrekning, så vil det "gratis" TV tilbudet bli dårligere.

Lenke til kommentar

TV-selskapene må få betalt på en eller annen måte. Reklame mellom programmene har vært det vanligste, men nå som folk spoler over reklamen så må de finne andre måter.

 

Enda mer produktplassering kanskje?

 

Slettes ikke umulig. Alternativt så brenner de reklamebannere og -tickere inn i selve sendingene.

Lenke til kommentar

En form for snylting ja. Og ingen tvinger deg til å se tv programmene heller? Jeg mener det er forskjell på å aktivt filtere bort reklamene med en dings i motsetning til å f.eks. gå på toalettet i reklamepausen fordi i det enetilfellet er man 100% garantert til å ikke bli utsatt og dermed drastisk reduserer hvor attraktivt det er å betale for reklametiden. Det er selvsagt ikke mulig for dem å måle om de blir sett eller ei, men faktum er at hvis folk begynner å aktivt filtrere bort reklamene i stor utstrekning, så vil det "gratis" TV tilbudet bli dårligere.

 

De velger selv å sende programmene ut i eteren. Folk må få lov til å se akkurat så mye og lite de vil på sendingene. Det er ikke forbrukerens ansvar om de ikke får inn reklamepenger.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Rene reklamepauser har vært på vei bort i lang tid allerede. Trenden vil nok bare fortsette. Man kan ikke stoppe eller reversere teknisk utvikling. Det er bare å innse at TV i framtiden ikke blir som i gamle dager. Det blir stadig flere kanaler og lettere å miste seere ved å irritere dem til å bytte kanal. Kampen blir hardere og folks tålegrense for reklame synker, særlig de rene reklamepausene får folk til å bytte kanal. TV-selskapene vil være en nedgangsbransje rent økonomisk på grunn av hardere konkurranse og kundepresset mot reklamepauser.

 

Fremtiden blir mer produktplasering og i større grad nøktern produktplassering som f.eks at alle i Wisteria Lane drikker Pepsi Cola til stadighet, uten at det går ut over selve innholdet.

 

TV-selskapene vil også få stadig hardere konkurranse fra nettet. Både i form av TV-lignende underholdning, men også ved at folk bruker stadig mer tid forran PCen på bekostning av TVen. F.eks til sosiale ting, lese om interessene sine osv. Til og med amatørvideoer fra Youtube går ut over TV-tittinga. Den gode gamle familiemidtpunktet TV vil få stadig mindre tid i hverdagen. Individuelle PCer får mer.

 

TV-selskapene vil merke dette, akkurat som avis-selskapene har merket det i en årrekke allerede.

 

Hest og kjerre var stort en gang i tida. Alle bransjer kan ikke være evig økende eller holdes stabile. TVen har rundet toppen av sin storhetstid.

Lenke til kommentar

Det aller mest irriterende når det gjelder reklame er de som avbryter sendinga i flere minutter med dårlige egenreklamer. De samme egenreklamene går igjen 3-4 ganger i timen, døgnet rundt. Dette ser jeg ikke helt vitsen med, og er den største grunnen til at jeg bytter program i reklamepausene. Inntektsgivende reklame har jeg en viss forståelse for, men dette tullet må være der for å jage seere.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...