Gå til innhold

Apple til topps


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At iPhone 4 kom såpass bra ut i denne kåringen rimer jo godt med hva de nylig skrev i omtalen av Verizon-utgaven av iPhone 4 hos Engadget:

 

it does kind of feel like Apple and Verizon did the impossible: they made the best smartphone in America just a little bit better.

 

De omtalte altså iPhone 4 som den beste smarttelefonen i Amerika. Ikke verst for en telefon som har vært såpass lenge på markedet.

Lenke til kommentar

Det er ikke så nøye med kvaliteten bare det er nok bling-bling.

Samme som med italienske (sports)biler. Stilig design, men møkk kvalitet.

 

Og likevel ville jeg heller hatt en Alfa Romeo 166 2007 mod enn en Toyota Corolla. Rart med det der.

 

Jeg reagerte først også litt på at det var trukket fram så mange momenter rundt design og materiale, men så er det heller ikke så stor forskjell mellom de ulike telefonene hardwaremessig. Hvis vi ser på (high end) telefonene lansert rundt sommeren/høsten 2010, så var det ingen som skilte seg nevneverdig ut når det kommer til CPU, GPU, RAM, lagring osv. De hadde også alle omtrent de samme funksjonene og batterikapasitet (dog en kan legge til at iPhone 4 hadde gyroskop). Alt i alt, et greit nok utfall i en konkuranse preget av "same shit, different wrapping".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke så nøye med kvaliteten bare det er nok bling-bling.

Samme som med italienske (sports)biler. Stilig design, men møkk kvalitet.

 

Og likevel ville jeg heller hatt en Alfa Romeo 166 2007 mod enn en Toyota Corolla. Rart med det der.

Og jeg vil fortsatt ha Audi selv om de ligger i segmentet over Skoda på feilratingsstatistikken (altså fler feil), så, joda, vi er nok "ganske like" der med hva vi foretrekker, satt opp mot preferanser. Jeg mener, folk vil jo fortsatt ha Harley-Davidson..

(Og personlig ville jeg aldri blitt sett i en Fiat/Ferrari eller en fransk "bil")

 

... "same shit, different wrapping".

Kunne ikke sagt det bedre selv :)

Lenke til kommentar
Apples iPhone 4 ble tildelt prisen for "Beste mobile enhet", og det juryen la til grunn var skjermen, designet og at den er bygget i flotte materialer.

 

Er det dette flotte materialvalget som gjør at folk må pakke telefonen inn i en gummigreie eller lignende for at ikke antennen skal "kortslutte" ??

 

Logisk ^^

Endret av R@ge
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er ikke så nøye med kvaliteten bare det er nok bling-bling.

Samme som med italienske (sports)biler. Stilig design, men møkk kvalitet.

 

Ja, for Ferrari er jo møkk kvalitet. Ikke så lur du :)

 

http://www.google.no/images?q=ferrari%2Bfire&um=1&ie=UTF-8&source=og&sa=N&hl=no&tab=wi&biw=1066&bih=749

 

"Ferrari claiming a gas overflow tube and gas vapor system were placed too close to the engine, thus creating the possibility of a fire."

 

Produksjonsfeil som er fikset nå. Dette er vel den eneste Ferrarien som har hatt alvorlige feil. Men nå er vi så off-topic som vi kommer :p

Lenke til kommentar

Apple suuuger. Nei, det er feil. For de fleste mennekser, inkludert meg selv, er det ikke hvor mye ram, megapixler, osv osv telefonen har. Det som er viktig er hvor bra den er i bruk. Hvordan alt er enkelt, hvor det er de beste spillene, det mest logiske grensesnittet. Hvor du tar i bruk telefonen uten å tenke. En telefon hvor alle sangene på mac/pcen din legges automatisk over på telefonen når du kobler den til.

 

iPhone 1, 3G, 3Gs, og 4, har alle til sin tid vært best på akkurat det. I tillegg til design og materialvalg.

 

Og når det kommer til kvalitet, hadde jeg en HTC Hero før jeg fikk iPhone. Den lagget, fikk skjeldent oppdateringer, det var småfeil i byggingen, batteriet var en katastrofe etter noen ukers bruk, og det hele toppet seg når touchskjermen sluttet å reagere, en etterlengtet oppdatering fra produsenten slettet all software på telefonen, og batteriet selvdestruerte og blåste seg opp slik at bakdekselet ikke lenger var mulig å feste fast. Flott.

 

Apple suuuger. Nei, det er feil. For de fleste mennekser, inkludert meg selv, er det ikke hvor mye ram, megapixler, osv osv telefonen har. Det som er viktig er hvor bra den er i bruk. Hvordan alt er enkelt, hvor det er de beste spillene, det mest logiske grensesnittet. Hvor du tar i bruk telefonen uten å tenke. En telefon hvor alle sangene på mac/pcen din legges automatisk over på telefonen når du kobler den til.

 

iPhone 1, 3G, 3Gs, og 4, har alle til sin tid vært best på akkurat det. I tillegg til design og materialvalg.

 

Og når det kommer til kvalitet, hadde jeg en HTC Hero før jeg fikk iPhone. Den lagget, fikk skjeldent oppdateringer, det var småfeil i byggingen, batteriet var en katastrofe etter noen ukers bruk, og det hele toppet seg når touchskjermen sluttet å reagere, en etterlengtet oppdatering fra produsenten slettet all software på telefonen, og batteriet selvdestruerte og blåste seg opp slik at bakdekselet ikke lenger var mulig å feste fast. Flott.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er en grunn til at vi bare ser dumme fjortisser og gamle IT folk med iPhone...

 

Den HTC telefonen du fikk hadde tydelige produksjonsfeil i batteriet, etc. Jeg har hørt om flere tilfeller fra kamerater og andre medier om at iPhone har eksplodert og sluttet å funke.

 

Apple iPhone 4 = 5000 kroner (eller no)

Samsung Galaxy Spica = 700 kroner

 

Begge disse har samme funksjonalitet bare at Spica har android og man kan derfor gjøre hva man vil med telefonen uten og bli saksøkt eller nektet garranti av apple.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...