Gå til innhold

USB-problemet løst?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Går det virkelig an å sette inn feil vei uten å bli voldelig?

Det samme lurer jeg også på, eneste måten å få dem feil vei inn er å presse så hardt at du ødelegger pluggen eller porten, folk med normal iq burde da vite at di skal flippe den rundt i stedet for å presse videre.

Endret av M3X
Lenke til kommentar

Huff.. Livet er hardt. Tenk å måtte prøve å sette i en USBkontakt TO ganger.

To ganger er greit. Det som får mitt blod til å koke, er når jeg bommer på første forsøk og så snur den og knoter ekstra lenge før jeg finner ut at den egentlig var riktig den første gangen.

 

...Og så snur man den igjen til den første posisjonen og finner ut at det egentlig er den andre posisjonen som var den rette... Og vips har du snudd den 4-5 ganger.

Lenke til kommentar

Jeg trenger noe som gjør at jeg ikke setter USBpinnen inn i nettverkskontakten :\

Briller? :)

 

Jeg har hodelykt for å plugge inn ting bak PCn hehe. Må inrømme at USB plager meg litt. Det er jo ikke bare det at man må jobbe med å plugge inn ting, men også risikoen for å ødelegge noe om man må bruke litt makt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Huff.. Livet er hardt. Tenk å måtte prøve å sette i en USBkontakt TO ganger.

Halvparten tar jo rett første gang så da må det vel være greit? Den andre halvparten bruker jo bare to sekunder på å snu pluggen og prøve åp nytt, ikke sant?

 

Vel, det handler egentlig om at USB burde hatt et bedre mekanisk design fra starten av. to sekunder for annenhver bruker høres ut som en bagatell, men ser man litt større på det er vi godt over 1 millidard databrukere i verden og hvis hver av oss setter inn en USB-plugg en gang per dag i gjennomsnitt så er det totalt 365 milliarder sekunder i året som sløses bort på grunn av dumt design. 365 milliarder sekunder årlig tilsvarer 11574 år bortkastet tid. Den delen som er arbeidstid kan regnes om til kroner og den delen som er fritid kan også regnes om til kroner hvis man verdsetter fritida si.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har lagt til meg den vanen at jeg faktisk ser på merket som alltid er på toppen... Sikkert bare jeg som er litt rar, men det er ingen dum idé uansett :-)

 

Utenom dét, synes jeg de burde bytte ut samtlige ledninger og plugger med én ledning og plugg.

 

USB, HDMI, CATx, DVI, Displayport, VGA, 3,5mm Jack, alle propreitære plugger osv, osv.

Den skal være rund og ha klips på, som selvfølgelig er enkel og grei å ta av og på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...