Gå til innhold

Guide: Slik får du Spotify på mobilen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ikke helt fordelen over mp3 filer her.

Streaming er vel avhengig av en litt stabil linje... litt kjedelig om stedet du er på har dårlig forbindelse, slik at du mister signalet hele tiden.

 

Og når du uansett må laste ned hele spillelisten om du ønsker å høre på musikken uten å ha nett rundt deg hele tiden, så er det virkelig ikke bedre enn mp3.

Lenke til kommentar

Sømløs overgang mellom musikken du har tilgjengelig på pc og den du har på telefonen er nå veldig greit. Tar ikke lang tid å synce en god del sanger heller, med mindre du har treig linje. Med mindre man hører utelukkende på hele album, blir det fort en hel del mer jobb å skaffe musikken sin og ha system i den på andre måter.

 

Det var i hvert fall slik, før Spotify mistet mestearten av låtene i biblioteket.

Lenke til kommentar

Altså, Spotify er fantastisk. Du betaler 99 kroner i måneden, og du trenger aldri mer å kjøpe musikk. 99 kroner i måneden er jo mindre enn det koster for et album, og jeg betaler gledelig det. Jeg hadde nok betalt 300 kroner i måneden om jeg var nødt. Det virker som om mange klager over at sanger forsvinner, men det er ytterst få sangen jeg har opplevd at har forsvunnet. Jeg har vel omtrent 150 spillelister, med godt over 2000 sanger vil jeg regne med, og med minst 800 artister, og ut av alle disse sangene har jeg opplevd at 5-8 sanger har forsvunnet.

Lenke til kommentar

Synes det er teit å leie musikk, har du brukt 500kr og stopper å betale sitter du ikke igjen med noenting. Bare min mening dog.

Det er da ikke noe teitere enn å leie kabel-tv-signaler eller telefon/internettlinjer eller å gå på kino.

 

For den årlige summen jeg bruker på Spotify kan jeg kjøpe drøyt 10 album - eller drøyt 100 låter om du vil - istedet. Disse vil jeg da eie. Men jeg vil heller ha tilgang på millioner av låter og ha muligheten til å høre på veldig mye forskjellig til samme pris.

 

Nå er jeg ikke noen motstander av å ha musikken rent fysisk - jeg har opparbeidet meg 1500+ CD'er og drøyt 400 vinylplater siden jeg begynte å kjøpe musikk sent på 80-tallet, men felles for alt jeg har av 'fysisk' musikk er at jeg aldri hører på det fra originalmediumet lenger - jeg kan ikke huske sist jeg håndterte en fysisk CD for faktisk å lytte til musikk istedet for å rippe den over til harddisken. Så å eie det fysisk har ikke lenger så mye å si for meg (bortsett fra at det tar mye plass på loftet og representerer en inverstering som kunne gitt meg et par hundre år med Spotify's mange tusen gangers større utvalg...)

 

Som det ble nevnt lenger opp her; Spotify er mye for pengene - jeg hadde glatt betalt 250,- eller mer i måneden hvis jeg måtte. Men så er jeg også såpass gammel (godt over 30 - yay!) at jeg er vant til å betale for musikk og ikke forventer at det skal være gratis.

Endret av satchman
Lenke til kommentar

Millioner av låter for under hundrelappen?

 

Jeg har sluttet å bruke wimp/spotify fordi det er så dyrt. For 1200 kroner i året kan du leie tilgang til sanger som du ikke får beholde. For de pengene kan jeg kjøpe 150 sanger på iTunes i året som forblir mine resten av livet mitt. Jeg hører ikke på så mye ny musikk at det svarer seg. I tillegg bruker spotify og wimp utrolig mye mer batteri enn de innebygde musikkavspillerne.

Lenke til kommentar

Har selv et premium abb på Spotify nå. Først og fremst fordi jeg nettopp kom hjem fra en langhelg i Hemsedal. Da var 99 kroner en liten sum å betale for å kunne tilby det meste av musikk til 20 personer med hver sin smak. Lydkvaliteten på premium kontra gratis (og abb til 49,-/mnd tror jeg?) er også verdt å betale litt for.

 

Men Spotify på mobilen bruker jeg likevel sjelden. Først og fremst fordi Spotify sluker batteri. Selv med låtene lagret offline. Jeg mistenker at dette kommer av at filene er krypterte, slik at alt må dekrypteres før det kan spilles av. Dette er på en HTC Desire. Andre musikkprogram (f.eks MixZing eller stock) påvirker batteritiden i vesentlig mindre grad.

Lenke til kommentar

Slik får du Spotify på mobilen Android/Iphone

 

Kan dere ikke vennligst begynne å se mangfoldet i mobiltelefon-OS snart? Det gjelder spilltestene deres også. Det finnes faktisk noe annet enn Android/Iphone også.

 

Slik får du Spotify på mobilen iPhone/Android/Windows Phone/Symbian/Palm mener du vel?

Lenke til kommentar

Holder meg for det meste til .Flac jeg..

Hvilken telefon brukr du til å høre på disse filene da? Og med hvilket headset?

 

Samsung Galaxy S kan ihvertfall spille av .flac i preinstallert mediaspiller. Jeg har ikke testet med HTC Desire HD da jeg ikke fikk den før torsdag.

 

De fleste headset klarer å spille av FLAC, men du fisker kanskje etter en mulighet til å si at lydkvaliteten er såpass dårlig i telefon eller headset så man like gjerne kan bruke lossy encoding?

 

Poenget, for meg, med å bruke FLAC på telefonen er at jeg har lagret albumene mine i FLAC hjemme og slipper å transcode for å spille av på telefonen.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...