Gå til innhold

Her er Android 3.0 Honeycomb


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er poenget med at Android plutselig bare skal fungere på store skjermer? Det gir ingen mening. Jeg regner med at dette bare er spekulasjon som vil vise seg å være feil.

 

Det ville være ganske tåpelig dersom forskjellige versjoner av Android kun støttet visse skjermstørrelser, og det er forskjellig fra versjon til versjon.

Lenke til kommentar

Hva er poenget med at Android plutselig bare skal fungere på store skjermer? Det gir ingen mening. Jeg regner med at dette bare er spekulasjon som vil vise seg å være feil.

 

Det ville være ganske tåpelig dersom forskjellige versjoner av Android kun støttet visse skjermstørrelser, og det er forskjellig fra versjon til versjon.

3.0 er beregnet for nettbrett og 2.4 er beregnet for mobiler, simple as that.

Lenke til kommentar

Dette blir jo en av utfordringene til Android fremover, at den blir så fragmentert. for mange mobiler med for mange forskjellige spesifikasjoner og nye funkersjoner er ikke støttet av alle Android mobiler etc.

 

IOS har jo litt av det samme (3G 3GS og 4, men her er forskjellene litt mer forståelig.

Lenke til kommentar

Dette blir jo en av utfordringene til Android fremover, at den blir så fragmentert. for mange mobiler med for mange forskjellige spesifikasjoner og nye funkersjoner er ikke støttet av alle Android mobiler etc.

 

IOS har jo litt av det samme (3G 3GS og 4, men her er forskjellene litt mer forståelig.

 

Kun 4 mobiler, i Android er det 1000tusenvis av modeller (hvis ikke det var å ta for mye i?).

Lenke til kommentar

@ Byxxi

 

Unnskyld meg, men har du ikke lært det i matte timene du da.

2.1 og 2.10 er det samme. Sålenge du ikke setter ett tall til bak 1 så er det en null der. Kommer vel annt på hvilken forbindelse du bruker tallene i og da sikkert.

 

Men nå er da heller ikke versjonnummere basert på mattematikk :nei:

Lenke til kommentar

Enda mer vås. Eg skjønner ikke problemet med snakk om defragmentering. Google er ikke idioter, og selvsagt vill de for all del unngå dette. I all hovedsak blir problemene rundt de gamle versjonene av android, og de nye. De gamle er 2.1 og versjonene bakover. Her er mesteparten av modellene gått ut på dato rent spesifikasjonsmessig, og derfor blir ikke lengre prioritert. Og de fleste som har disse versjonene klager ikke. Eg har htc hero med 2.1. Klager ikke, fordi den fungerer helt storartet til det eg kjøpte den for. Enkel surfin, epost og mobil. De nyere modellene har selvsagt bedre hardsware og er laget for å henge med på oppdateringene lengre, antagelig vil htc desire (den gamle) takle helt fint 2.4...dette er de eldre for svak for.

 

Google har nok tenkt ut hvordan forholdet mellom 3.0 og 2.4 versjonene skal være. Som det ser ut her blir sikkert også 2.4 store endringer grafisk, men antagelig også en endelig versjon på den fronten for en stund. Resten er små oppdateringer på driveren til telefon og medfølgende hovedprogrammer. Rent teknisk har det ikke vært noe problem for utviklere å utvikle for disse, siden mobilene støttes likt!

 

Og ja, programmer i fremtiden for android kan blir utviklet for både tablet og mobil, eller en av delene. Det samme skjer jo med ipad. Ser ikke problemet her. Det er vel en styrke å spille flere kort samtidig vel, når du spiller de godt. Så langt har ikke google spilt noen kort dårlige.

 

Det eneste er problemet med produsenter som selvsagt henger igjen med sine produkter, for å få solgt nye mest mulig. Det er jo som kjent hverdagsfakta. Da er det bare for oss som er opptatt å være opp til date å kjøpe produkter som henger med i timen, og ikke noe crap fra sony eller andre treiginger!

Lenke til kommentar

Det eneste er problemet med produsenter som selvsagt henger igjen med sine produkter, for å få solgt nye mest mulig. Det er jo som kjent hverdagsfakta. Da er det bare for oss som er opptatt å være opp til date å kjøpe produkter som henger med i timen, og ikke noe crap fra sony eller andre treiginger!

 

Ja, ganske kjedelig problem, ettersom Google (OHA) pøste på med nye Android versjoner, slet blandt annet HTC og Samsung med å oppdatere sine "versjoner" med custom UI for flere telefoner.

Telefoner i dag blir jo utdatert i løpet av et par mnd :ermm:

Lenke til kommentar

apple u just got own't again.Jeg forstår ikke hvorfor en skal gir ut mye penger for en nettbrett. Er mer spent på hva 2.4 gir og hva som komme etterpå til mobil.

Eh, når har faktisk Apple en av de billigste nettbrettene på markedet. 4090,- for 16GB (uten 3G) er markedsledene. Eneste jeg kjenner til som er billigere og lansert i Norge må være Huawei S7. Men dette nettbrettet har ikke fått de beste skussmål. Hva gjelder Apple får du utrolig mye for pengene ved å kjøpe en iPad, selv om man kjøper den billigste.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...