Gå til innhold

Ingen ny Xbox med det første (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette syns jeg egentlig er helt greit. Føler det ikke er før de par siste årene vi har fått en skikkelig konkurranse etter at PS3 fikk noen ordentlige tungvekter-spill å vise frem. Før det var det Wii for casuals og Xbox 360 for "ordentlige" gamere (totalt subjektiv mening selvsagt og det gjelder kun konsoller).

Nye, innovative spill > nye konsoller.

Endret av Zahl
Lenke til kommentar

Dette syns jeg egentlig er helt greit. Føler det ikke er før de par siste årene vi har fått en skikkelig konkurranse etter at PS3 fikk noen ordentlige tungvekter-spill å vise frem. Før det var det Wii for casuals og Xbox 360 for "ordentlige" gamere (totalt subjektiv mening selvsagt og det gjelder kun konsoller).

Nye, innovative spill > nye konsoller.

 

Så er spørsmålet om mangel på nye konsoller skaper mer innovative spill, om noe tror jeg det er motsatt.

 

AtW

Lenke til kommentar

Er navnet paa den nye xboxn bekreftet xbox 720? Ser heller for meg Xbox 3D <)

Litt dårlig navn egentlig. Det går kanskje en gang å doble tallet i navnet, men 3x 360 begynner å bli værre for folk å kalkulere.

 

Så Microsoft var ikke helt klar på å snurre rundt 2 omdreininger ennå, nei. :) Da tenker jeg på at det jo er 360 grader i en omdreining med 360-systemet. 400-systemet er jo mindre i bruk for grademål.

Lenke til kommentar

Er det ikke salgsmessig selvmord å si at det kommer en ny generasjon konsoller snart? Så klart sier de det, likevel har jeg vansker med å se for meg at de sitter på sidelinjen når nintendo og sony ruller ut neste generasjon konsoller, xbox 360 er jo tross alt basert på langt fra ny hardware.

 

Har sony kommet med noe nytt? Konkrete planer?, enn Nintendo da? Jeg har ikke hørt noe i alle fall.

 

Ja, man kan ganske sikkert si at "utviklingen" av PS4, Wii 2 og Xbox "720" begynte dagen etter at nåværende generasjon ble lansert (og muligens før det også. Da dagens generasjon ble feature locked under utvikling kanskje?). Men man snakker ikke høyt om det for å ikke skade salget av dagens generasjon.

Lenke til kommentar

Tror nok neste generasjons konsollene er godt plantet på planleggingsstadiet enda. Med Sonys lansering av Move og MS sin kommende Kinect lansering viser de at de ønsker å utvide og forlenge konsollenes levetid med denne typen utvidelser:) Personlig syns eg dette er veldig greit, da eg pr. i dag trives godt med konsollene slik de er. Så skal det blir spennende å se hva utviklerene greier å få ut av Move og Kinect, eg føler dog Kinect har mest å bevise her egentlig.

 

Forøvrig påpeket Flimzes et godt poeng ove her.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

...

For ikke å NEVNE at vi i neste generasjons spillkonsoller kanskje får kjørt 3-D-spill i FULL HD uten at alle fargene er grå, brune og gråbrune med ertesuppetåke.

 

Dagens konsoller klarer knapt å kjøre 3-D spill i 720P uten seriøse begrensninger på grafikken.

 

I MW2 er modellene laget av rekordfå polygoner -- færre enn i CoD4, i tillegg til at de bruker ertesuppetåke, knøttsmå brett og svært begrenset field of view.

I Bad Company er spillet kjørt uten antialiasing og man kan se hvert eneste punkt på skjermen fra 3 meter unna.

Lenke til kommentar

Problemet med xbox og ps3 er at spillprodusentene ennaa ikke har klart aa utnytte det fulle potensiale til konsollene. Spesielt ps3 siden den er nesten 8 ganger kraftigere enn xbox 360. Saa med dette tatt i betraktning tror jeg baade sony og microsoft kommer til aa vente noen aar til xbox720(3D?) og psr4 kommer ut.

Lenke til kommentar
Problemet med xbox og ps3 er at spillprodusentene ennaa ikke har klart aa utnytte det fulle potensiale til konsollene. Spesielt ps3 siden den er nesten 8 ganger kraftigere enn xbox 360. Saa med dette tatt i betraktning tror jeg baade sony og microsoft kommer til aa vente noen aar til xbox720(3D?) og psr4 kommer ut.

 

Vel GPU vis er faktisk Xbox360 dobbelt så "kraftig", CPU vis er PS3 cirka 2.3 ganger kraftigere. Så jeg ville mer eller mindre si di var like kraftige :roll:

Lenke til kommentar
Problemet med xbox og ps3 er at spillprodusentene ennaa ikke har klart aa utnytte det fulle potensiale til konsollene. Spesielt ps3 siden den er nesten 8 ganger kraftigere enn xbox 360. Saa med dette tatt i betraktning tror jeg baade sony og microsoft kommer til aa vente noen aar til xbox720(3D?) og psr4 kommer ut.

 

Vel GPU vis er faktisk Xbox360 dobbelt så "kraftig", CPU vis er PS3 cirka 2.3 ganger kraftigere. Så jeg ville mer eller mindre si di var like kraftige :roll:

 

Beklager, maa nok sjekke kildene mine bedre neste gang:P Men du forstaar hva jeg vil fram til forhaapenligvis:)

Lenke til kommentar

Problemet med xbox og ps3 er at spillprodusentene ennaa ikke har klart aa utnytte det fulle potensiale til konsollene. Spesielt ps3 siden den er nesten 8 ganger kraftigere enn xbox 360. Saa med dette tatt i betraktning tror jeg baade sony og microsoft kommer til aa vente noen aar til xbox720(3D?) og psr4 kommer ut.

Nei, det er ikke problemet, problemet er at de har for svak hardware.

 

AtW

Lenke til kommentar

Er navnet paa den nye xboxn bekreftet xbox 720? Ser heller for meg Xbox 3D <)

det vil da antagelig gå 10 år etter at xbox360 kom ut før neste kommer.

og noe annet en å kalle den for "XBOX" vil være elendig og lite smart.

samtidig så vil nok garantert neste ps hete "playstation".

 

å finne på navn som xbox720 og ps4 er nok ikke aktuellt.

trenden i det siste har jo f.eks på filmer å kalle sene oppfølgere det samme som originalen og dette vil nok være en standard.........

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...