Gå til innhold

Den offisielle 6xxx tråden, med link til drivere og prisguide


Goodall

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

EDIT:

Ellers synes jeg kortet virker noe varmt på idle (2 skjermer tilkoblet), det ligger på rund 59C her på 500/1375 og auto/ 29-30% og temperaturen i rommet er 23.1C. Mulig jeg bør slå av 250mm vifta i sidedøren som blåser rett på skjermkortet.

 

Uansett så tyder det på at 2 kort kan bli ganske varmt/støyende? Har ikke sjekket temp under spilling ennå men støyen har ikke vært der særlig ennå.

 

Har du bilde på begge skjermene? Hadde selv HDMI+DVI koblet til, og med bilde på en av dem om gangen lå jeg på ~30C.. Er vel uansett bedre enn med 480, det kortet likte slett ikke to skjermer med bilde på begge...

 

Lagde forøvrig en HDTV film profil med manuell vifte på 20%, det ble svært behagelig støynivå....

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Takk for svar Amanita Muscaria!

 

 

Trasig at det ikke er ordentlig drivere enda, men der har man får å være tidlig ute :whistle:

 

Prøvd 12a (står som 10.11 i ccc). Får da p8950-9250: Varierer rundt dette på vanlig clock så da vet jeg at xfire er koblet til. I tillegg flyter nå Call of Duty: Black ops på full pupp på 1920x1200. Er meget fornøyd med det :new_woot:

 

Da jeg for det meste spiller DOD source så er det jo hyggelig å se at FPS for det meste stanger taket på 299... Og sjelden dypper ned til 150.

 

Gleder meg til det kommer offiselle 6970 drivere!

 

 

PS: Er det noen som vet om programmer som kan kontrollere xfire funksjonen skikkelig? ccc er ikke komp. enda

dod source er basert på source engine, source engine har standard en fps cap på 300 skrur du den av så skal du se du får mer ;)

Lenke til kommentar

Har du bilde på begge skjermene? Hadde selv HDMI+DVI koblet til, og med bilde på en av dem om gangen lå jeg på ~30C.. Er vel uansett bedre enn med 480, det kortet likte slett ikke to skjermer med bilde på begge...

 

Lagde forøvrig en HDTV film profil med manuell vifte på 20%, det ble svært behagelig støynivå....

Jupp har det på bilde på begge skjermer da. 27" på 2560x1440 og 50" på 1920x1080p med Aero på.

 

Lagde profiler nå med en profil for kun HDTV aktiv og 20% viftehastighet. GPU temp synker da til 46C. Men det kan jo være at sideviften forstyrrer og gjør ting varmere. Ellers har jeg 11 HDDer og 4 SSDer i front som sikkert også bidrar med litt varme.

 

Men det var herlig å ha tilbake skikkelig flerskjermstyring via et enkelt og godt profilverktøy :). Lett som en lek å skifte mellom høyt tilpassede profiler.

 

Nydelig!

(dette skrives nå i HDTV/50Hz 20% profilen).

 

 

EDIT:

Det er så artig å ha helt smooth avspilling av alt filmmateriale når HDTVen står på 50Hz igjen. Ingen panoreringshakking what so ever hvor jeg måtte skifte til 60Hz med Nvidia kortet.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Kan 6950 bli det nye 7900gt tro? :love:

 

 

 

 

Mimre om de gode tidene:

 

 

 

 

http://www.overclock.net/faqs/88174-how-7900gt-volt-mod-dummies.html

 

aahhh... the good old times :D hadde ett XFX 7900gt som jeg flashet og voltmoddet ved hjelp av "bakrutefiks". Funket GENIALT :green:

 

edit: har også hatt et par 2900pro som ble flashet til 2900XT :love: satser på at 6950 kan flashes til "ekte" 6970 :dremel:

Endret av Kent -amdme-
Lenke til kommentar

Nizzen tror du har rett i det.

Bare at man behøver bare biosen her:D

 

Kent: Fungerer den bra så ser jeg null grunn til og ikke gjøre det nei, jeg vurderer ett 3 kort...et 6950:)

 

MEGET billig 3-fire oppsett..samme prisen som 2x580 ;)

 

Tiger: DU må enkelt forklart..flashe biosen:)

Noe som er svært enkelt.

 

Takker for Asus biosen Kent :thumbup:

Litt usikkert om volten faktisk setter seg sier de som tester den der.

 

Per: 6950 er et MEGET godt valg..ihvertfall nå som du kan få et 6970 ut av det;)

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...