Gå til innhold

Fremtidens mobilstyring?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flopp? Er ikke dette litt udatert teknologi egentlig? Med tanke på de nye touch skjermene som har lys sensorer i hver pixel som gjør at hele skjermen fungerer som et kamera, og man kan gjøre akkurat som på demonstrasjonen her, forruten om at det stygge kamereat er borte? Prøvde å finne en artikkel om de skjermene, men uten hell :(

Lenke til kommentar

Er ikke dette noe av det samme som MS har i Surface? De bruker også kameraer om jeg ikke husker feil, og de har jo også startet å overføre denne teknologien til mobile enheter.

 

Det er infraraude kamera som registrerer all berøring på ei flate - og det er den flata eg trur er vesentlig. Å navigere i lause lufta, bokstavelig talt, vil bli noko heilt anna. Og nei, Surface-teknikken er neppe på plass i mobiltelefonar, då den krever ein del plass. Eit surface-bord er om lag ein meter djupt såvidt eg kan hugse.

Lenke til kommentar

Det er infraraude kamera som registrerer all berøring på ei flate - og det er den flata eg trur er vesentlig. Å navigere i lause lufta, bokstavelig talt, vil bli noko heilt anna. Og nei, Surface-teknikken er neppe på plass i mobiltelefonar, då den krever ein del plass. Eit surface-bord er om lag ein meter djupt såvidt eg kan hugse.

 

Er klar over hvor stort ett Surface bord er, men MS jobber med å gjøre teknologien mindre og integrere den i bærbare enheter det blir selvfølgelig ikke den samme teknologien, men en videreutvikling.

 

http://www.pocket-lint.com/news/31844/microsoft-demonstrates-mobile-surface-tool

 

De vil også ha denne "i løse lufta" funksjonaliteten.

 

"It's sensitive enough to allow you to detect how high your hands are - the Microsoft employee demonstrating the tech showed control of volume by moving his hand up and down above the screen."

 

Er selvfølgelig på tidlig prototype stadie enda.

Lenke til kommentar

Flopp? Er ikke dette litt udatert teknologi egentlig? Med tanke på de nye touch skjermene som har lys sensorer i hver pixel som gjør at hele skjermen fungerer som et kamera, og man kan gjøre akkurat som på demonstrasjonen her, forruten om at det stygge kamereat er borte? Prøvde å finne en artikkel om de skjermene, men uten hell :(

Problemet med touch-skjerm er at fingrene dine er i veien for skjermen hele tiden. Denne løsningen gjør ikke det, men har nok til gjengjeld mange andre ulemper. Hvor du får utdatert teknologi fra aner ikke jeg.

Endret av nbmofo
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...