Gå til innhold

Fremtidens mobilstyring?


Anbefalte innlegg

Det er infraraude kamera som registrerer all berøring på ei flate - og det er den flata eg trur er vesentlig. Å navigere i lause lufta, bokstavelig talt, vil bli noko heilt anna. Og nei, Surface-teknikken er neppe på plass i mobiltelefonar, då den krever ein del plass. Eit surface-bord er om lag ein meter djupt såvidt eg kan hugse.

 

Er klar over hvor stort ett Surface bord er, men MS jobber med å gjøre teknologien mindre og integrere den i bærbare enheter det blir selvfølgelig ikke den samme teknologien, men en videreutvikling.

 

http://www.pocket-lint.com/news/31844/microsoft-demonstrates-mobile-surface-tool

 

De vil også ha denne "i løse lufta" funksjonaliteten.

 

"It's sensitive enough to allow you to detect how high your hands are - the Microsoft employee demonstrating the tech showed control of volume by moving his hand up and down above the screen."

 

Er selvfølgelig på tidlig prototype stadie enda.

 

Stilig, didn't know! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ser jo litt morsomt ut å veive med fingrene i løse luften og skape 3D-bilder o.l, men i lengden vil jeg tro det blir ganske slitsomt og ikke minst upraktisk.

 

Jeg må si meg enig med Betroz, tanke kraft et tingen! :new_woot:

 

Om man styrer mobilen med tankekraft vil man jo også antagelig bli flinkere til å konsentrere seg på en spesiell ting, noe flere av oss ville dratt nytte av :p

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...