Gå til innhold

En av ti Microsoft-ansatte bruker Iphone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette balanserer på vippen mellom latterlig og skremmende. Steve Ballmers formaning om "loyalitet" er intet mindre enn en frihetsberøvelse som vil gjøre at Microsoft mister ytterligere bakkekontakt med verden rundt seg. Stakkars ansatte som må leve under et sånt merkepress på jobben.

Lenke til kommentar

På en annen side ser det rart ut utenifra og ikke bruke produktet du er ansatt for å supportere, bruke eller programmere. Så av fare for at store deler av MS ansatte går rundt med iphone blir\har det nok blitt satt en sperre på det. Slik sett går det ann å se litt fornuft fra begge sider.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Dette balanserer på vippen mellom latterlig og skremmende. Steve Ballmers formaning om "loyalitet" er intet mindre enn en frihetsberøvelse som vil gjøre at Microsoft mister ytterligere bakkekontakt med verden rundt seg. Stakkars ansatte som må leve under et sånt merkepress på jobben.

Er da ganske vanlig det..? Hva slags inntrykk gir det utad om så mange ansatte bruker produkter fra argeste konkurrent. Det er helt vanlig i næringslivet at det er restriksjoner på dette. Selv jobber jeg i telenor med netcom-abonnement. Det er kun selgerne og front(de som har kundekontakt) som er påbudt telenorabonnement(med forbehold om at ikke alle i front har påbud).

Hva slag bil bruker de som jobber ved Ferrari mon tro?

Jeg tviler på at 10 % har porsche :)

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar

Men det har vel noe med kostnad å gjøre. Nå vet jeg ikke hva en mobil koster i USA eller hva MS ansatte tjener. Men vil tro at prisen ligger på ca. 20% av en månedslønn. En Ferrari eller Porsche koster fort en årslønn eller mer. :)

 

For å utvikle et bedre produkt er man gjerne avhengig av å bruke produktet. For å få kjennskap til det i normale omgivelser. Så det skulle bare mangle at ikke ansatte av selskapet ikke benytter benytter produktene de selv utvikler. Men det burde vel være en viss grad av sponsing av produktene til de ansatte.

Lenke til kommentar

Jeg mener å huske at Microsoft faktisk har utviklet et par apps til iphone.

 

Hvorfor skal det da være et stort problem at de da bruker iPhone? Kanskje de får et par ideer for hva de skal gjøre med Windows Mobile i fremtiden eller ikke gjøre for den saks skyld. Aelv om jeg i alle fall at de ikke stenger for alle andre programmer enn de som er i deres egen appstore.

 

Det som hadde være like interessant å se er hvilken type jobb de som bruker iPhone faktisk har, om det er innen markedsføring eller om de er utviklere.(Ikke at det var en ekstrem interessant nyhet.)

Lenke til kommentar

nimrad... så et av krava til de som søker salgs jobb i telenor, er at de må ha telenor abbn.? eller så får de ikke jobben?

regner med selgerne blir sponset av telenor , for å ha telenor abbn. ?

eller så er det bare ett latterlig krav fra telenor. ( hvis det stemmer )

Lenke til kommentar

nimrad... så et av krava til de som søker salgs jobb i telenor, er at de må ha telenor abbn.? eller så får de ikke jobben?

regner med selgerne blir sponset av telenor , for å ha telenor abbn. ?

eller så er det bare ett latterlig krav fra telenor. ( hvis det stemmer )

Uansett hva folk sier, så det er sjelden det skjer latterlige ting i så store firma. Ja, de får selvfølgelig telenorabonnementet eller må bytte etter at de har fått jobben. Så klart så velger de ikke kandidater kun blant sine egne kunder.

 

Jeg ville nok aldri kjøpt en ferrari av en ferrariselger som kjører porsche. Da hadde jeg med ett fått følelsen av at han vet noe om enten porsche eller ferrari som gjør at han nettopp har tatt det valget.

 

Forresten, syns det er litt naivt å tro at noen særlige folk har den for å lære av det Apple har gjort feil og rett. :p Jeg tror nok det er fordi de liker telefonen, hvertfall for godt og vel 90% av dem.

Lenke til kommentar

OML .. så butikkansatte skal KUN handle i butikken enn jobber i ?

eller kokken på en restaurant kan kun ta kjerringa med ut middag på restaurantn han jobber på?

eller norwegian ansatte bør kun reise med norwegian så da blir en Thailand tur uaktuelt?

Det er ikke å fly med en direkte konkurrent når man skal til Thailand, siden Norwegian ikke flyr dit. Men om en Norwegian-ansatt tar SAS mellom Trondheim og Oslo blir det annerledes. Hadde jeg jobbet på ICA, hadde jeg handlet på ICA. Andre varer enn matvarer er irrelevant.

 

Hva slag bil bruker de som jobber ved Ferrari mon tro?

Regner med så og si alle kjører Fiat, Lancia eller Alfa Romeo, siden alle (inkl. Ferrari) er eid av Fiat. De kunne jo kjørt Chrysler også, men det tror jeg ikke er så aktuelt i Italia helt ennå, hehe.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...