Gå til innhold

Bioware møter kritikk (PC/PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå spiller jeg ikke akkurat action-orienterte rollepspill for sex-scener, da... Om jeg vil ha sex-scener, laster jeg ned et av de mange japanske hentai-spillene som finnes.

 

Og liten skrift? Folka får enten kjøpe spillet til et skikkelig medium (PC) eller skaffe seg en skikkelig TV.

 

Møkkaunger og kåtpeiser. :p

Lenke til kommentar

Har egentlig ikke tenkt noe over dette jeg, reagerte litt på at det ikke var noen "love" cutscene, men det var ikke fordi jeg savnet det. Ellers har jeg stor nok tv til å se skriften, så har ikke noe problemer der. Men hvis dette er den verste kritikken som bioware får så betyr jo det at de har gjort alt satans bra da :p mener jeg i allefall.

Lenke til kommentar

Fox-saken er jo fryktelig gammel, mens kritikken de få nå er ... Tja, den er kanskje berettiget når det gjelder skriften. Såpass konsollifisert som ME2 er (ME1 var langt bedre på PC-funksjonalitet), så er det i grunn rart at de ikke har gjort det som alle andre gjør for tiden - blåst skriften opp til absurde proporsjoner (cf. Morrowind -> Oblivion). Jeg synes selvsagt det er utmerket, siden jeg foretrekker å spille på PC, men jeg kan godt se for meg at det er rimelig vanskelig å lese codex entries og annet om man ikke spiller på en HD-TV.

 

Om det er påkrevd med minst 720p for å klare å lese skriften, så burde de kanskje indikere det utenpå spillboksen - selv om det krasjer med "pick up and play"-imaget til konsoller, og det vil vel ikke konsollprodusentene ha noe av. Dette til tross for at det nå har vært åpenbart en stund at det er rimelig håpløst å spille nyere spill på gamle TV-er; jeg har f.eks. prøvd Tekken 6 på en gammel TV, og man kunne faktisk ikke lese menyteksten.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar
Nå spiller jeg ikke akkurat action-orienterte rollepspill for sex-scener, da... Om jeg vil ha sex-scener, laster jeg ned et av de mange japanske hentai-spillene som finnes.

 

Rollespill prøver jo i gi et slags realistisk preg innenfor reglene i sitt eget univers. Om sexscener plutselig behandles annerledes, så er det vel litt merkelig? Og spiller man vanlige spill eller filmer i det hele tatt kun for en type scener? Det er jo snakk om en helhet. PS har ikke spilt ME2 enda, så kjenner ikke detaljene rundt disse scenene konkret.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Har spillt gjennom ME og er godt igang med ME2 i løpet av den siste uka og jeg kan ikke akkurat si at det er nakenhet/mangelen på det, som jeg kommer til å huske spillene for.

Tåpelige ting å henge seg opp i.

Lenke til kommentar
Nå spiller jeg ikke akkurat action-orienterte rollepspill for sex-scener, da... Om jeg vil ha sex-scener, laster jeg ned et av de mange japanske hentai-spillene som finnes.
Rollespill prøver jo i gi et slags realistisk preg innenfor reglene i sitt eget univers. Om sexscener plutselig behandles annerledes, så er det vel litt merkelig? Og spiller man vanlige spill eller filmer i det hele tatt kun for en type scener? Det er jo snakk om en helhet. PS har ikke spilt ME2 enda, så kjenner ikke detaljene rundt disse scenene konkret.

 

AtW

Jeg har fullført to av romanse-mulighetene i ME2, og har sett resten på YouTube (føler ikke for å flørte med mannlige kompanjonger). Og det meste du ser er en BH og litt naken hud. I de fleste tilfeller er alle fullt påkledd før de "begynner" og kamera skrus av.

 

Så er spørsmålet. Trenger vi egentlig den sex-scenen, eller er det nok å vite at de faktisk gjør det? Personlig syns jeg at sistnevnte holder. Jeg trenger ikke å få det trykket opp i trynet hvordan de gjør det, hvor de gjør det, hvor ofte, etc. Det er selve "jakten" opp til øyeblikket som er viktig, og da karakterene avslører følelsene sine for hverandre. Det syns jeg er viktig, og jeg hadde klart meg utmerket uten sexscener i både ME1 og ME2. Jeg føler rett og slett at de ikke legger til noe konstruktivt.

 

Det må jo, tross alt, være noe igjen til fantasien. :)

Lenke til kommentar

Vel, det samme var det jo i Dragon Age? (Ikke vet jeg hvordan det gjøres i USA, men skal jeg ha litt kos av dama, så kler vi da av hverandre...) Maste noen da? ;) Og skriften er jo liten der óg. Etter å ha spilt det i 3-4 timer i strekk så blir det vanskelig å lese alt det der codex greiene :p

Endret av Sajkow
Lenke til kommentar

Var jo en liten nedtur da man endelig fikk Miranda i vannrett at man ikke så noe titties, men å klage på det blir for dumt.

En gang må de med gamle tver innse at tiden løper fra de, så egentlig helt forståelig at Bioware ikke akkurat anstrenger seg for at disse skal få en like god opplevelse som de med flatskjermer.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Jeg synes Mass Effect 2 er litt vel vovet, da på feil måte. Alle jentene i gjengen går jo kledd som japanske runkedokker. At en person som Miranda ikke ville gå av veien for å spille på det naturen ga henne, tviler jeg ikke på. Men resten kunne sannelig min hatt være litt bedre påkledd. Ikke fordi jeg ikke liker nakne damer, men det er da ikke det spillet skal handle om? Husker også en samtale med Miranda hvor kameraet på et tidspunkt parkeres RETT bak sprettræva hennes. Lara Croft er rene dydsmønsteret i forhold.

 

Hva er problemet med dette? For min del har det lett for å virke i overkant billig på denne måten. Et spill som ønsker å bruke karakterenes personligheter så mye som mulig, burde kanskje tone ned sex-appellen.

 

Bruk heller nakenhet slik gode anime-serier (NGE) gjør det: for å gjøre forholdet mellom spiller og karakter så intimt som mulig. Kanskje ME3 burde startet i unisex-dusjen eller badstuen, med alle nakne på et ukjønnet sted?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Det virker så absolutt billig og det hadde faktisk ikke gjort noe som helst for spillbarheten, dersom kvinnfolka i spillet hadde vært mer realistisk "stygge" og kledd på seg mer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Nja. Nå er det vel en viss forskjell på et Sci-fi rollespill og en reklame for Shampoo. Men for en del individer hjelper det vel kanskje litt med ei barmfager berte som fyrer av laserpistolen.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...