Gå til innhold

Catalyst 10.1 er klar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forrige versjon 9.12 klarte omsider å legge til OpenGL 3.2-støtte, men det har vært rapportert om enkelte problemer. Jeg har ikke fått testet nok ennå til å finne ut om problemene er løst.

 

Forøvring har mange opplevd problem med spill i 9.12, slik som grå rutemønster på skjerm osv., rapporter tyder på at dette har blitt bedre med 10.1. Denne driveren er primært en bugfix.

Lenke til kommentar

Vil bare nevne at 10.1 og 10.1 hotfixen sliter med å putte skjermen i sleep modus, vet ikke om dette gjelder alle, men sett en god del folk nevne det, inkludert meg selv. Ikke at det er et stort problem akkurat, ville bare nevne det tilfelle andre skulle lure, så er ikke du den eneste det skjer med.

Lenke til kommentar
Noen som har peiling på om det er mulig å bruke Folding@Home på et HD 5850? Jeg har forsøkt, men det sa at skjermkortet ikke var støttet enda. Fikses dette med Catalyst 10.1, eller er det virkelig sant at jeg må bruke CPU til folding!? :!:

Ikke noe problem å kjøre Folding@Home på HD 5850, selv ikke i eldre drivere. Stanford har dog ikke lagt inn automatisk deteksjon av 5000-serien til AMD enda, så du må fortelle Folding hvilken type grafikkort den kjører på. Legg inn disse parameterne når du starter opp Folding:

 

-gpu 0 -forcegpu ati_r700

Lenke til kommentar
Noen som har peiling på om det er mulig å bruke Folding@Home på et HD 5850? Jeg har forsøkt, men det sa at skjermkortet ikke var støttet enda. Fikses dette med Catalyst 10.1, eller er det virkelig sant at jeg må bruke CPU til folding!? :!:

 

Går sikkert fint men du er nok bedre tjent med et med et gammalt Nvidia 9800gs eller lignende til folding. Det folder ringer tundt ATI kortene.

Endret av Revox
Lenke til kommentar
Hadde problemet med 9.12 også, fant en slags "løsning", der man tvinger kortet til å klokke ned til 200/300 mhz. Men det lar seg jo ikke kombinere så godt med feks spill.

AtW

Jeg har gått tilbake til 9.12 og det funker brukbart. Men rekkefølgen på driverne er viktig, jeg må først installere 9.12 + hotfix så Realtek HDMI driver (2.39) til slutt. Enda en og annen lydglipp, men det kan gå lang tid mellom hver gang.

Lenke til kommentar
Det er liksom en nyhet hver gang ATI gir ut en ny driver,,,

Er det mulig ? Sier det alt om ATI eller Hardware.no ?

Patetisk er det hvertfall.

 

Patetisk er det hvertfall ikke, godt for oss som ikke gidder å sjekke om det er nye drivere hver dag. Lukter ATi hat her.

Lenke til kommentar
Det er liksom en nyhet hver gang ATI gir ut en ny driver,,,

Er det mulig ? Sier det alt om ATI eller Hardware.no ?

Patetisk er det hvertfall.

 

Patetisk er det hvertfall ikke, godt for oss som ikke gidder å sjekke om det er nye drivere hver dag. Lukter ATi hat her.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=14558722

 

Utifra dette innlegget til Bulletus, så har han et nVidia skjermkort. Du skal ikkje se bortifra at han liker nVidia bedre enn ATI. Kanskje han angrer på at han ikkje valgte ATI 58xx serien når han bestillte ny datamaskin :p

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

10.1 fungerte ikke overhodet hos meg. Måtte gå tilbake til 9.12 i min windows 7 x64 installasjon. Stadige crash når jeg viste videoer i vlc, WMP eller media center. Jeg kjører dual monitor og det ble også rot der, at den ene skjermen plutselig datt ut og oppløsning og refresh på hoved skjerm ble rotet til

Lenke til kommentar
10.1 fungerte ikke overhodet hos meg. Måtte gå tilbake til 9.12 i min windows 7 x64 installasjon. Stadige crash når jeg viste videoer i vlc, WMP eller media center. Jeg kjører dual monitor og det ble også rot der, at den ene skjermen plutselig datt ut og oppløsning og refresh på hoved skjerm ble rotet til

 

hmm, det der med at 2nd monitor detter ut, har jeg også :( Må da inn og endre til dublicate også tilbake til extended igjen.

 

Får vel bite i det sure eple og gå tilbake til 9.12.

Endret av B-QL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...