Gå til innhold

Catalyst 10.1 er klar


Anbefalte innlegg

Da er 5750-kortet med passiv kjøler installert i maskinen, som nå er blitt betydelig stillere, Etter at jeg aktiverte den foreslåtte hardwaredriveren i ubuntu og gjorde litt instillinger på overscan og andre ting er jeg oppe og kjører. Alt funker tilsynelatende, og hastigheten er omlag den samme som det gamle 8800GT-kortet. Jeg har fått et overlay nede i høyre hjørne som sier "AMD Unsupported Hardware", regner med at jeg må flashe biosen på kortet eller noe siden jeg har en veldig ny TV tilkoblet (Samsung UE46B6050, som gjenkjennes som Samsung 7"). Filmavspilling funker greitt men kan sikkert tweakes enda bedre. Men jeg finner ikke noe sted hvilken driver jeg egentlig kjører. Må forske mer på dette de nærmeste dagene.

 

Jeg lastet ned siste driveren fra Ati, og kjørte en "sudo sh" på filen, da installerte den seg greitt, og siden har alt vært bare fryd. Skjermen kjennes igjen korrekt, alt virker, og jeg har ikke opplevd noen antydninger til problemer. 1080p-film spilles fjellstøtt. Spill via Wine og Dosbox virker bedre enn på 8800GT-kortet, og på toppen av alt er maskinen stillere enn før.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...