Gå til innhold

Trekkes tilbake grunnet hakekors (PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Jeg kan forstå at om det er forbud så er det forbud mot symbolet i landet. Easy as pie, særlig når en tenker på hvor mange mennesker det faktisk kan støte på et dypt og personlig nivå i landet, sammenlignet med hva det evt. betyr for andre jordboere, som oss nordmenn.

Og selv om spillet gjerne ikke er historisk korrekt syns jeg det allikevel blir feil å fremstille nazistene som om de ikke brukte swastikaen under 2VK. Det er og forblir vel et dilemma inntil videre. :hmm:

Lenke til kommentar

Blir et dilemma det ja, men synes det er viktigere å fremstille historion korrekt.

 

I Tyskland har det også vært snakk om forbud om å vise norske flagg, og et klesprodukt som er laget av rasister har benyttet det norske flagget i logoen. Problemet ligger vel i fordommer og det at symboler har fått lov til å få en annen betydning enn det de opprinnelig har, det å gjøre disse symbolene forbudte eller ha manglede kunnskaper om symbolene som fører til fordommer, fører bare til at den negative betydningen bare blir sterkere, noe som er synd da både en del innen norsk kultur som flagget og visse symboler fra norrøn myteologi blir forbunnet med dette.

Lenke til kommentar

Har noen dansker venner som bor i tyskland. De satte dansk flagg da de hadde bursdag. Da kom naboene og lurte på hva dette var for noe? Flagg generelt blir oppfattet som nasjonalistisk i Tyskland. Du finner ikke tyskere som heiser sitt eget flagg når de feirer bursdag.

 

Snart blir vel de norske flagget klaget inn av islamsk råd da det er et KRISTENT symbol med KORS i.Bare vent og se.....

Lenke til kommentar
Har noen dansker venner som bor i tyskland. De satte dansk flagg da de hadde bursdag. Da kom naboene og lurte på hva dette var for noe? Flagg generelt blir oppfattet som nasjonalistisk i Tyskland. Du finner ikke tyskere som heiser sitt eget flagg når de feirer bursdag.

 

Snart blir vel de norske flagget klaget inn av islamsk råd da det er et KRISTENT symbol med KORS i.Bare vent og se.....

 

Det er flere land enn tyskland som er ikke like knyttet til flagget sitt som f.eks norge eller danmark.

 

Jeg er født og oppvokst i polen og jeg kan fortelle deg at vennene dine ville ha møtt samme reaksjonen der. Du ser veldig lite til flagget selv på nasjonaldagen og da er det stort sett på offentlige/statlige bygninger. Den polske "Ola Nordmann" setter ikke ut

flagget sitt, selv på nasjonaldagen... Folk er annerledes og tradisjonene deres skal respekteres når man er "gjest" i landet deres :) Derfor setter jeg ut kun det norske flagget sammen med naboene mine selv om jeg ikke er norsk.

 

Når det gjelder temaet av slik sensur som i wolfenstein, så syntes jeg at det er bare latterlig. Jeg kan forstå at folk i tyskland kunne ha reagert på overdrevet bruk av nazistiske symboler i spillet (hvis det i det hele tatt er tilfellet), men å fjerne symbolene fra spillet? Latterlig.

 

Det forsøker jo ikke å være et historisk dokumentarspill og sålenge de nazistiske symbolene har ikke blitt brukt på en overdrevet måte i forhold til det nazistene gjor under krigen, ser jeg det som ikke noe annet en fæl sensur som burde ikke bli akseptert.

 

edit: et par skriveleifer var innom posten min...

Endret av camxer
Lenke til kommentar

I Russland, kan man lett få bot, litt fengsel og gjærne litt juling på kjøpet av politiet dersom man vifter med hakkekors. Og det syns jeg er okey. Men filmer, bøker og lignende med et vis historisk preg viser 40-tallet slik det var. Med de symboler som hører hjemme.

 

Denne reklamefilmen der de sammenligner Hitler og AIDS - det er å gå for langt syns jeg.

 

Skjønner ikke at slike sammenligninger er akseptable, mens en spill med et par skjulte hakkekors er ikke.

Endret av GCardinal
Lenke til kommentar
I Russland, kan man lett få bot, litt fengsel og gjærne litt juling på kjøpet av politiet dersom man vifter med hakkekors. Og det syns jeg er okey.

Så om andre som også benytter seg av hakekorset bruker dette uten at det har noen som helst nasistisk betydning, er det da også okey å kaste dem i fengsel? Man bør vel skille mellom hakekorset og nazi-korset?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...