Gå til innhold

Refleksjon: 1 000 000 leser Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I min husstand er det nok bare jeg som har denne interessen for fotografering, kamera, nye skrivere mm. I tillegg leser jeg akam.no både på jobben og hjemme, og av og til på besøk hos min søster. Så da er det plutselig 3 forskjellige IP-adresser... men bare en leser.

 

Sorry altså... skal forsøke å tvinge kona til å lese denne siden :D

 

Støtter forresten tanken med en enkel undersøkelse når man går inn på siden, kanskje noe så enkelt som "Hvor mange i din hustand leser Akam?"

Lenke til kommentar

"Selv om vi helt sikkert leses av flere enn det tallene viser,"

 

Hvordan vet dere det? Hvis en person leser Akam både på jobb og hjemme regnes denne personen som to unike lesere. Hvis den samme personen legger ut på reise og roamer fra nettverk til nettverk snakker vi plutselig om mange "unike lesere" på én person.

Lenke til kommentar

Hvor er det jeg vil hen? - Spør artikkelforfatter Erik.

 

Eeeh? Eeeh? Vil du noe med artikkelen da?

Jeg trodde du bare var lei av å legge kabal jeg :p

 

Småartig lesning forresten.

 

EDIT: Legger til et ekstra smilefjes jeg, for å understreke at jeg bare driver med vennskapelig småfleip :)

Endret av fototim
Lenke til kommentar
"Selv om vi helt sikkert leses av flere enn det tallene viser,"

 

Hvordan vet dere det? Hvis en person leser Akam både på jobb og hjemme regnes denne personen som to unike lesere. Hvis den samme personen legger ut på reise og roamer fra nettverk til nettverk snakker vi plutselig om mange "unike lesere" på én person.

 

Egentlig ikke, fordi dette ikke bare er avhengig av IP-adresse, men også coockies. Dersom du sletter alle cookies på maskinen din før du leser akam igjen, vil du registreres som to lesere. På samme måte vil du registreres som en enkelt leser dersom du bruker laptopen din på ny IP-adresse hver dag i hele måneden, hvis du bare ikke sletter akam-cookien.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Hvorfor bruker dere ikke google analytics? Trenger ikke være en erstatning til TNS driten, men et supplement som viser mer korrekte internasjonale tall.

 

Forøvrig, uttrykket "leser" er litt for lite definert. Uten tall om gjennomsnittlig tid på siden, antall sider per person, bounce rate etc er det vanskelig å si om noen er INNOM siden eller om de faktisk LESER siden :)

Lenke til kommentar
Egentlig ikke, fordi dette ikke bare er avhengig av IP-adresse, men også coockies. Dersom du sletter alle cookies på maskinen din før du leser akam igjen, vil du registreres som to lesere. På samme måte vil du registreres som en enkelt leser dersom du bruker laptopen din på ny IP-adresse hver dag i hele måneden, hvis du bare ikke sletter akam-cookien.

Både laptopen og stasjonæren min kaster de fleste kakene (:ph34r:) to ganger i døgnet, dvs når jeg ikke bruker den. Ikke spør meg hvorfor. Det var noe som plutselig skjedde på begge maskinene - skal se om jeg får fikset det da det begynner å bli litt irriterende :p

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Egentlig ikke, fordi dette ikke bare er avhengig av IP-adresse, men også coockies. Dersom du sletter alle cookies på maskinen din før du leser akam igjen, vil du registreres som to lesere. På samme måte vil du registreres som en enkelt leser dersom du bruker laptopen din på ny IP-adresse hver dag i hele måneden, hvis du bare ikke sletter akam-cookien.

Både laptopen og stasjonæren min kaster de fleste kakene (:ph34r:) to ganger i døgnet, dvs når jeg ikke bruker den. Ikke spør meg hvorfor. Det var noe som plutselig skjedde på begge maskinene - skal se om jeg får fikset det da det begynner å bli litt irriterende :p

 

cookie-monster3-7769871237963363.jpg

 

^sannsynligvis den skyldige :tease:

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
akam er mer som fotovideo - åpent og hyggelig, :thumbup:

Synes det er masse hyggelige mennesker på FotoVideo, skal legges til at gamlegutta uten tvil er best både faglig og sericemessig (hatt et par møter med noen yngre svenske medarbeidere som virker mer interessert i å tygge tyggisen sin og se "kul" ut enn å hjelpe kunder.

mens foto,no er som interfoto - lukket og høy på pæra :thumbdown:

Kjenner meg absolutt ikke igjen her når det gjelder Interfoto. Etter hva jeg kjenner til blir man tatt like seriøst om man kjøper D40 som man kjøper Hasselblad. Personlig oppfølging er stikkordet her - jeg trenger bare møte i butikken og alle vet hva jeg har - og hva jeg kjøpte siste (t.o.m de tingene jeg ikke har kjøpt der). De tok t.o.m. i retur kamerahus jeg ikke hadde kjøpt der og ikke var fornøyd med (slå den!). Serviceavdelingen har jeg bare positive ting å si om, her gjøres alt tenkelig for å tilfredstille kunder (min opplevelse). De tok t.o.m. opp diskusjonen med Nikon Nordic når de mente jeg som kunde ikke ble behandlet rett. Kaffe mens man venter på at ting utføres er vel heller ikke normalen nå om dagen. Har også blitt invitert på pizza og øl (uten kostnader) når jeg har tilfeldigvis vært innom.

 

 

Edit: Skrivefeil

Endret av TGB
Lenke til kommentar
Nå ser det ut til (ifølge signaturen) at du er litt storkunde også, da ^^

Fikk samme service når jeg kun hadde 1 kamerahus og 1 objektiv også.

 

Ref. antall besøkende på akam, kan man ikke bruke session som indikator for hver leser?

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Men da gjetter jeg at du er enten at du kjenner dem som eier der, jobber der, eller at du bare legger igjen latterlig masse penger i butikken... De kan ikke akkurat be ut alle kundene sine på pizza og øl...

 

EDIT:

Så ikke på signaturen før jeg postet... Du HAR god grunn til å få god service der.

Endret av Leifen18
Lenke til kommentar
Men da gjetter jeg at du er enten at du kjenner dem som eier der, jobber der, eller at du bare legger igjen latterlig masse penger i butikken... De kan ikke akkurat be ut alle kundene sine på pizza og øl...

Selvsagt ikke, men var innom butikken rett før stengetid og de hadde pizza og øl for kursdeltagere for kurs som akkurat var avsluttet (som jeg ikke hadde vært del av). Fikk spørsmål om jeg ville bli med.

 

Har forøvrig ingen private relasjoner med verken eiere eller medarbeidere (Av nåværende kamerahus/objektiv kommer 1 kamerahus og 6 objektiver fra Interfoto, resten fra FotoVideo med noen få gamle unntak).

Endret av TGB
Lenke til kommentar
akam er mer som fotovideo - åpent og hyggelig, :thumbup:

Synes det er masse hyggelige mennesker på FotoVideo, skal legges til at gamlegutta uten tvil er best både faglig og sericemessig (hatt et par møter med noen yngre svenske medarbeidere som virker mer interessert i å tygge tyggisen sin og se "kul" ut enn å hjelpe kunder.

mens foto,no er som interfoto - lukket og høy på pæra :thumbdown:

Kjenner meg absolutt ikke igjen her når det gjelder Interfoto. Etter hva jeg kjenner til blir man tatt like seriøst om man kjøper D40 som man kjøper Hasselblad. Personlig oppfølging er stikkordet her - jeg trenger bare møte i butikken og alle vet hva jeg har - og hva jeg kjøpte siste (t.o.m de tingene jeg ikke har kjøpt der). De tok t.o.m. i retur kamerahus jeg ikke hadde kjøpt der og ikke var fornøyd med (slå den!). Serviceavdelingen har jeg bare positive ting å si om, her gjøres alt tenkelig for å tilfredstille kunder (min opplevelse). De tok t.o.m. opp diskusjonen med Nikon Nordic når de mente jeg som kunde ikke ble behandlet rett. Kaffe mens man venter på at ting utføres er vel heller ikke normalen nå om dagen. Har også blitt invitert på pizza og øl (uten kostnader) når jeg har tilfeldigvis vært innom.

 

 

Edit: Skrivefeil

 

For the record: Min kommentar var mer humoristisk enn seriøs/bokstavelig ment.

 

Men de gangene jeg har kontaktet InterFoto har jeg ikke fått god service. Også syns jeg mange varer er sterkto verpriset. Som f.eks. denne TC-301. Også selger de mer merke/brand. Litt samme tanke gang som Monster Cable gutta.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...