Gå til innhold

Nokia blir mindre og mindre hippe


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det forstår jeg godt.

 

Nokia har mye bra innhold på mobilene, men en for høy feilprosent. Jeg har hatt masser av nokiamobiler, og feilprosenten er den klart høyeste, i forhold til andre merker jeg har hatt.

 

Dessverre er utseendet på mange nokiamobiler lite spennende, og design teller hos de unge (ja, for mange voksne også).

 

Videre har Nokia vært seint ute med trykkskjermmobiler. Det er jo skikkelig hot.

 

For min egen del, er Nokia det merket som passer best til mitt bruk. Skulle gjerne valgt Sony Ericsson, hvis de hadde hatt de funksjonene jeg savner, samt at de hadde kuttet ut den håpløse kontakten for lader, hodetelefoner og PC-kabel. Merker som Samsung og LG kan bli aktuelt, for de har mye spennende for tiden, og er ikke så sære som de en gang var.

Lenke til kommentar

Det ligger vel mere i at Nokia produserer det samme om og om igjen, bare med forskjellig design og forskjellig pris.

 

Nokia's sine Series-40 mobiler er veldig like, bare forskjellig kameraoppløsning og med eller uten 3G.

 

Det med at Nokia har høy feilprosent greier jeg ikke helt å se.

Endret av Rs125
Lenke til kommentar
Nokia har mye bra innhold på mobilene, men en for høy feilprosent. Jeg har hatt masser av nokiamobiler, og feilprosenten er den klart høyeste, i forhold til andre merker jeg har hatt.

Som det blir påpekt over er dette rent tullprat. Det er leit du har denne erfaringen, og det kan jeg selvfølgelig ikke si noe imot, men det er ingenting som tilsier at Nokia har større feilprosent enn andre produsenter.

 

Jeg forstår 100% av Nokia selger lite blant ungdom for tiden. Det kan ha noe med at mobilene ment til ungdom ser ut som det her

nokia-5320-01.jpg og nokia-5630.jpg

istedetfor f.eks.

se-w595-1.jpg og samsung-m7600-beatdj-01.jpg.

 

 

Enkelt og greit gir Nokia mest for pengene i stilfull innpakking, men det er like fancy og flashy som tiltrekker seg ungdom. Og den strategien de har lagt på seg om å slenge på noen røde striper og en XpressMusic-logo er å undervurdere ungdommers sans for kul design. Jeg tror design er den store årsaken her, da de på innhold og pris danker ut konkurrentene.

Lenke til kommentar
Det forstår jeg godt.

 

Nokia har mye bra innhold på mobilene, men en for høy feilprosent.

Dette er en spøk, ikke sant? Hva har påstander om "høy feilprosent" med om Nokia er kult eller ikke å gjøre?

 

 

For meg er det ikke en påstand, og langt mindre spøk, men ren erfaring.

 

Å oppleve feil på telefonen er ikke kult. Da snakker jeg om nye eller relativt nye telefoner, for jeg pleier ikke ha dem særlig lenge.

 

Men glem det der med feilprosent da. :)

 

Når det gjelder hva som er kult å ha og bruke, er vi vel enige om at Nokia er forbikjørt.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

@CelluarDude. Det er en grov forskjell mellom opplevd feil ved et merke, og feilprosent. Er nok dette folk reagerer på. At du har hatt mye problemer med Nokia, sier ingenting om den generelle feilprosenten. Du vil finne mennesker som vil si akkurat det samme om Sony Ericsson. Egne meninger og påstander har lite med virkeligheten å gjøre, for å sette det på spissen

Lenke til kommentar
Det forstår jeg godt.

 

Nokia har mye bra innhold på mobilene, men en for høy feilprosent.

Dette er en spøk, ikke sant? Hva har påstander om "høy feilprosent" med om Nokia er kult eller ikke å gjøre?

 

 

For meg er det ikke en påstand, og langt mindre spøk, men ren erfaring.

 

Å oppleve feil på telefonen er ikke kult. Da snakker jeg om nye eller relativt nye telefoner, for jeg pleier ikke ha dem særlig lenge.

 

Men glem det der med feilprosent da. :)

 

Når det gjelder hva som er kult å ha og bruke, er vi vel enige om at Nokia er forbikjørt.

 

Hva slags feil egentlig?

 

Jeg har stort sett mine mobiltelefoner 1.5 år før jeg selger dem igjen. (Tar veldig godt vare på dem)

Har hatt N95 8GB 1.5år nå, den kom med et problem, slarkete slider, bortsett fra det, ingenting.

Før det hadde jeg en N93, 0 feil i løpet av nesten 2år.

 

Apropos topic, det finnes ikke SE mobiltelefoner som er ute som jeg kan tenke meg, heller ikke fra noen andre merker, så i dag har jeg en Nokia 5800 xpressmusic.

Endret av karl-wilhelm
Lenke til kommentar
@CelluarDude. Det er en grov forskjell mellom opplevd feil ved et merke, og feilprosent. Er nok dette folk reagerer på. At du har hatt mye problemer med Nokia, sier ingenting om den generelle feilprosenten. Du vil finne mennesker som vil si akkurat det samme om Sony Ericsson. Egne meninger og påstander har lite med virkeligheten å gjøre, for å sette det på spissen

 

 

Jeg har etter hvert fattet poenget med hensyn til feilprosent. Så det var en uheldig formulering. Feilprosent kunne også godt vært utelatt i mitt første innlegg.

 

Dermed fortsetter vi tråden, uten feilprosent :)

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Har hatt SE, HTC, Samsung, Nokia, Motorola og prøvd LG/iPhone ved flere annledninger de siste årene. Til syvende og sist er det Nokia sin E-serie som er den uten tvil beste.

 

Da tenker jeg på:

- Ikke fjortisdesign

- Bra byggekvalitet

- Stabilt OS

- Ikke sykt fokus på kamera (hvem tar bilder med mobiltelefonen, blir jo bare grøt uansett)

 

SE må jo uten tvil være den produsenten som rebrander flest telefoner.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...