Gå til innhold

Nokia blir mindre og mindre hippe


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da tenker jeg på:

- Ikke fjortisdesign

Altså: Kjedelig og lite hipt?

Det er ingen tvil om at modeller som E71, E51 og E52 har pent design. Men, slikt stilrent design appellerer nok ikke til majoriteten av ungdommene, og det er det som er saken her.

 

- Ikke sykt fokus på kamera (hvem tar bilder med mobiltelefonen, blir jo bare grøt uansett)

Altså ikke fokus på noe mange mener er viktig?

At Nokia ikke har fokus på kamera gjelder primært E-serien. N-serien er kjent for markedets beste kameraer, men igjen, her er det designen som svikter.

Lenke til kommentar

"Habbo Hotell" i Norge så da rimelig jalla ut...

Litt mer info om undersøkelsen fra det finske firmaet som står bak Habbo:

http://webstore.sulake.com/epages/GPL.sf

 

Ser ut som at de ihvertfall har mange nok deltakere (!), men det hadde vært interessant å se hvordan svarene har blitt samla inn og hvilke svar som gjelder for Norge. Ser også at mobillandet Japan mangler, noe som gjør undersøkelsen mindre relevant.

Lenke til kommentar

Da jeg leste "Habbo Hotell" begynte jeg faktisk å le. Mindre kompetent gruppe wannabe fjortiser skal man lete lenge etter.

 

Jeg er en 17-åring som er glad i Nokia og ville betalt for å slippe fjortisdesignet (og ikke minst fjortis-UI'et!) hos SE.

 

Har sett en hel haug med 5800 eiere på min alder faktisk, den ser ut til å selge bra :)

Lenke til kommentar

Nokia sine telefoner er kanskje stilreine i den forstand at dei ikkje er prikk like på telefonene frå 80-tallet, men problemet er at dei er tilnærma like dei frå 80-tallet. Dei andre produsentene ser i stor grad ut til å prøve seg på nye ting heile tida i form av design o.l. mens Nokia kjører samma gamle linja heile veien. Ein gullklump skimrer litt mindre om den ser gammal og forslitt ut.

Lenke til kommentar
Ja?

 

Kom heller med noe nyttig fremfor "heheheh". Kan minne deg på designet:

nokia-e51-002.jpg

 

Er denne modellen i salg i dag? I så fall er Nokia seriøst ute og kjører. Ser ut som en 2002-telefon. I tillegg til tall-tastene har den 10 knapper pluss en en slags joystick!

 

At det er Habbo Hotell som har kjørt denne undersøkelsen kan ikke kamuflere det faktum at Nokia har mistet grepet.

Lenke til kommentar
Er denne modellen i salg i dag? I så fall er Nokia seriøst ute og kjører. Ser ut som en 2002-telefon. I tillegg til tall-tastene har den 10 knapper pluss en en slags joystick!

Hva er galt med den? Jeg har den gjennom jobben, og jeg må si at jeg også privat ville valgt et sånt stilrent design fremfor de fleste "kule" telefoner.

Stilrene design gir mer følelse av kvalitet og profesjonalitet synes nå jeg.

Lenke til kommentar

Jeg er også en av de som mener Nokia gjør det meste riktig. Men som de fleste her inne så er vi vel heller ikke i målgruppen til akkurat den undersøkelsen. Og man kan sikkert disse Habbo for å være tåpelig kilde. Men desverre har Nokia et problem. Noe jeg fikk bekreftet fra min 9 år gamle nevø.

 

Han fikk sin først mobil og jeg insisterte på at det var en Nokia. For jeg i likhet med mange mener det er de beste mobilene. Lite problem, bra gui, gode funksjoner osv.

 

Gutten grein med leppa! Han ville ha SE. Ikke fordi han viste det var mer fancy, eller bedre funksjoner. Neida!

 

Han eneste og viktigste argument (og grunnen til at Habbo gav det resultatet det gjorde) var: "For alle andre i klassen har SE." Han vil være en del av de andre. Han vil ikke stikk seg ut. Han vil ha det alle andre har.

 

Og det er her det blir litt komplisert. For SE trenger faktisk ikke å ha de beste mobilene akkurat nå. Det holder med at de engang fikk et fotfeste. At nok kids kjøpte SE engang, som så fikk de andre til å ville ha SE for de "coole kidsa" hadde det. Og sånn blir det til en organisk prosess som kommer ut av kontroll...ikke ulik ugress.

 

Så det Nokia, eller hvem som helst trenger...er å finne en hook. En unik modell, eller "ting" som gjør at mange nok kjøper den mobilen slik at Nokia får snud trenden til sitt merke. For med engang merket er poppis, så er også designet de har kult. Ja, vi er sauer!

 

Så det er med skrekk og gru jeg leser at SE er så populær når kidsa ikke vet sjæl hvorfor utenom at den ser kul ut. Man får bare håpe at de etterhvert vokser opp og skjønner at det på innsiden faktiske er ganske viktig.

 

*Venter på sin N97*

 

AKIRA

Lenke til kommentar
Er denne modellen i salg i dag? I så fall er Nokia seriøst ute og kjører. Ser ut som en 2002-telefon. I tillegg til tall-tastene har den 10 knapper pluss en en slags joystick!

Hva er galt med den? Jeg har den gjennom jobben, og jeg må si at jeg også privat ville valgt et sånt stilrent design fremfor de fleste "kule" telefoner.

Pfft. Vi har forskjellig smak tydeligvis. Men stilrent er ikke ordet jeg ville brukt om det tastaturet der.

Lenke til kommentar
Så det er med skrekk og gru jeg leser at SE er så populær når kidsa ikke vet sjæl hvorfor utenom at den ser kul ut. Man får bare håpe at de etterhvert vokser opp og skjønner at det på innsiden faktiske er ganske viktig.

med tanke på hvordan en solid prosent av den voksne befolkning oppfører seg så tror jeg ikke oddsa er på din side :(

 

greit nok, jeg er SE bruker selv, delvis pga vane (starta med en T610), men siste tiden har jeg gløtta mot andre, for SE begynner å bli "traust" om en ikke vil ha walkman...

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar
Er denne modellen i salg i dag? I så fall er Nokia seriøst ute og kjører. Ser ut som en 2002-telefon. I tillegg til tall-tastene har den 10 knapper pluss en en slags joystick!

Hva er galt med den? Jeg har den gjennom jobben, og jeg må si at jeg også privat ville valgt et sånt stilrent design fremfor de fleste "kule" telefoner.

Pfft. Vi har forskjellig smak tydeligvis. Men stilrent er ikke ordet jeg ville brukt om det tastaturet der.

Foretrekker en hardware tast til de funksjonene "modne" personer bruker mest, slik at du slipper å spamme standbyskjermen med unyttige snarveier som tar bort fokus fra kalender, epost og meldinger.

 

Har akkuratt kjøpt min Nokia E71 til å erstatte en "flashy" HTC Diamond. Diamonden stryker på ALLE punkter, mest på grunn av ELENDIG byggekvalitet og ubrukelig/treigt UI.

 

E71 er den mest sexy smarttelefonen det er mulig å få fatt på. Bare selve telefonen veier nok opp mot 150g, som er et tegn på kvalitet!

 

Men, når var dette snakk om mainstream kidz som ikke eier stil (noen som sa hiphopere med for store bukser?), og vel slike barn trenger opplæring i hva kvalitet er og at det som naboen har sansynligvis suger.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...