Gå til innhold

IE8 kan fjernes fra Windows 7


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva skjer hvis man fjerner IE8 uten å ha installert en annen browser først?

 

Regner med at man kan bruker explorer.exe og taste inn internett-adressen der, men surt hvis heller ikke det går...

Dette har ikke vært noen problem i andre OS, og tror nok at MS klarer å tenkte så langt at dette skal bli smertefritt. Vil anta at det vil være mulig å installere MS sin egen programvare via Windows-update, og da IE ikke er et krav vil all oppdateringer og alle andre muligheter man var via Windows-update bli gjort via et eget oppdateringsprogram.

Endret av tamarin
Lenke til kommentar
Men vil det være noe poeng i å fjerne IE8 når W7 kommer ut? Jeg liker fortsatt å ha IE liggende på maskina i tilfelle jeg snubler borti en webside som krever IE. Begynner heldigvis å bli få av de, men det er fortsatt noen. Admin grensesnitt på IT utstyr er jo en virkelig sinke på det området.

 

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/1419

 

Så slipper du å ha IE liggende.

Lenke til kommentar
Med ie tab så må man ha ie inne da... Prøv linux så skjønner du det.. :)
Selvfølgelig, MS gir ikke bort sin renderings-motor til hvem som helst :)

Å fjerne IE som nettleser har aldri vært noe stort problem, det er integreringen av renderings-motoren i OS-et, og i forskjellige programmer(Steam f.eks.) som er "problemet"

 

Det jeg ønsker meg er muligheten til å velge Gecko eller Webkit som renderings-motor. Kan ikke lure EU med en enkelt checkbox :p

Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar
Er mer en mulighet for å fjerne hvis en ønsker. Er kun positivt det, samtidig som de her noe å slå i bordet mot EU. Hehe microsoft er så genial <3

Enig med deg her. Å lage et dataprogram med uninstall-funksjon i 2009, slik at brukeren kan velge å fjerne det. Hvorfor har ingen tenkt på det før?

 

Pure genius :D

Endret av Langbein
Lenke til kommentar
Med ie tab så må man ha ie inne da... Prøv linux så skjønner du det.. :)

 

Jeg har fjernet IE med diverse guides jeg har fulgt på nettet.

IE-tab fungerer fortsatt som bare juling.

Da har du fjernet "skallet" til IE, men ikke "innmaten". For når du kjører Firefox med IEtab så bruker den (derav navnet) IE sin renderingsmotor ;)

Lenke til kommentar
Men vil det være noe poeng i å fjerne IE8 når W7 kommer ut? Jeg liker fortsatt å ha IE liggende på maskina i tilfelle jeg snubler borti en webside som krever IE. Begynner heldigvis å bli få av de, men det er fortsatt noen. Admin grensesnitt på IT utstyr er jo en virkelig sinke på det området.

Denne nyheten betyr trolig at Windows Update og en rekke andre tjenester og programmer ikke lengre må være avhengig av IE for å fungere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...