Gå til innhold

Test: Markedets beste er kåret


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Næmmen!!

 

En skikkelig god test, godt skrevet etter god GAMMEL hw.no tradisjon! Ble nesten litt rørt her jeg sitter....

 

Dette er nivået jeg vil ha hardware.no tilbake på! :)

For å gjøre opplevelsen komplett kunne man ha linket til noen av de gamle goop-testene :)

 

Thousand thumbs up!

Endret av JKJK
Lenke til kommentar
Det er ikke lett å velge, vi har testet de syv ledende produktene på det norske markedet.

 

 

 

Les mer

hmm kul test, men lurer på hvordan 24karat utgaven av icdiamond ville prestert.. bruker den selv for tidene men den er litt dyrere enn de som var i testen.

 

http://www.petrastechshop.com/icdi24cathco.html

Spiller ingen rolle om man bruker 7,2carat eller 24carat eller 4867carat. Karat er en vekt, akkurat som kilo og gram. Brukes hovedsakelig til å angi menge diamanter på et smykke... 7,2carat er omtrent 1,5gram, mens 24carat er ca 5gram.

Så nå veit du det. Den er dyrere kun fordi pakken er større

Endret av newman221
Lenke til kommentar
Arctic Silver 5 er produsentens flaggskip. Den inneholder nesten like mye sølv som bestemors bestikk, hele 99,9 %.

Knappest. Om den hadde det hadde den knappest vært flytende. Det dere mener er vel at sølvet de bruker er 99.9% rent, noe som er godt over kvaliteten som brukes i bestikk eller andre sølvgjenstander (ofte 830 promille eller 82.5%, eller under omtalen "sterling silver" med >=925 promille sølv). Imidlertid står det at det er "over 88% thermally Conductive filler by weight" (sic), noe som betyr at det ikke er 99.9% sløv i en tube AS5.

 

Konklusjonen var litt rar, da dere ikke klarte å skille mer enn noen få prosent mens prisdifferansen var mye større. Konklusjonen bør vel være at differansen mellom dyrest og billigst ikke er stor, og alle merker er ganske OK. Det hadde forresten vært interessant å se sammenligningen mellom disse og det som følger med både boxed og aftermarket-kjølere.

Lenke til kommentar
Næmmen!!

 

En skikkelig god test, godt skrevet etter god GAMMEL hw.no tradisjon! Ble nesten litt rørt her jeg sitter....

 

Dette er nivået jeg vil ha hardware.no tilbake på! :)

For å gjøre opplevelsen komplett kunne man ha linket til noen av de gamle goop-testene :)

 

Thousand thumbs up!

Jeg er helt enig! Natrium er en forumbruker av den gode gamle sorten.

Lenke til kommentar

Visste ikke at den Noctua-goopen var så dyr. Enda et bevis på at SE1366-utgaven av Noctua NH-U12P er kjempemye for pengene (to vifter som koster mellom 160 og 230 per stykk, pasta til 100 kr og en fin kjøler).

 

Vet ikke om Noctua-goopen er verdt å kjøpe bare for seg, dog, når temp-differansen var så liten, men når den følger med i pakken da er det en no-brainer.

Lenke til kommentar

Høres jo flott og fint ut dette, men det jeg lurer på, og som det ikke gis svar på, er hvilken pasta som presterer best etter ett eller flere års bruk?? Dette kommer aldri frem, og det er som oftest da folk flest begynner å få problemer med for mye varmeutvikling.

 

Jeg for min del skiftet prosessor for ca 7 mnd siden, og alt har vært godt inntil nylig. Nå har datamaskinen flere ganger slått seg av pga for høye temperaturer.

Lenke til kommentar
Det er ikke lett å velge, vi har testet de syv ledende produktene på det norske markedet.

 

 

 

Les mer

hmm kul test, men lurer på hvordan 24karat utgaven av icdiamond ville prestert.. bruker den selv for tidene men den er litt dyrere enn de som var i testen.

 

http://www.petrastechshop.com/icdi24cathco.html

Spiller ingen rolle om man bruker 7,2carat eller 24carat eller 4867carat. Karat er en vekt, akkurat som kilo og gram. Brukes hovedsakelig til å angi menge diamanter på et smykke... 7,2carat er omtrent 1,5gram, mens 24carat er ca 5gram.

Så nå veit du det. Den er dyrere kun fordi pakken er større

 

Karat betyr ikke bare masse men også renhet.

 

Da spesielt når man snakker om gull, da går karat ut på hvor rent gullet er.

 

Finhet betegner det antall vektenheter edelt metall (rent gull, sølv eller platina) en legering inneholder pr. tusen vektenheter. Dagens norske finhetsstandard er definert i «lov av 6. juni 1891 om Guld-, Sølv- og Platinavarers Finhed og Stempling» og tilsvarer liknende lover og bestemmelser for hele EU- og EØS-området.

 

Følgende finhetsstandarder tillates stemplet:

 

1. for gull: 916, 750 og 585

 

2. for sølv: 925 og 830

 

3. for platina: 950

 

Kun varer som tilfredsstiller de ovenfor nevnte krav får betegnes som gull, sølv eller platina.

 

Tidligere ble betegnelsen karat også bruk om renhets- eller finhetsgraden i edelmetall og annet metall, men i dag er karat en ren vektbetegnelse for perler, diamanter og andre edelstener.

 

Kilde: Wiki]

Endret av Kron
Lenke til kommentar

jeg har brukt arctic silver 5 i et par år nå... funker bra, samt at samme produsent også har et greit og billig system med rense og poleringsmiddel...

 

ellers har jeg lært at man aldri skal bruke q-tips da denne kan legge igjen spor... har derfor brukt kaffefiltre... til å smøre med har jeg alltid brukt et barberblad

Lenke til kommentar

Må bare få si meg enig i resten som liker denne artikkelen. Er sånne tester som fikk meg til å lese hw.no i utgangspunktet. Har vært en stygg trend i å bevege seg mot itavisens standard i det siste. Helt greit med kjappe nyheter om hva som skjer i markedet, men ikke på bekosting av sånne tester.

 

Fortsett det gode arbeidet :w00t:

Endret av Lucifer24
Lenke til kommentar

1. Nå skal kjølepasta ha en innkjøringsperiode før optimal effekt opstår.

2. Påføringsmetoden stiller jeg meg tvilendes til, har kjørt samme metoden selv før men gikk over til articsilver sin metode og fikk bedre resultat så sverger til den ( på 4 kjerner isåfall har ikke testet på 2 kjerner)

3. Ellers kjekt å se at dere tok tid til å kjør en sån test, takk.

Lenke til kommentar
Næmmen!!

 

En skikkelig god test, godt skrevet etter god GAMMEL hw.no tradisjon! Ble nesten litt rørt her jeg sitter....

 

Dette er nivået jeg vil ha hardware.no tilbake på! :)

For å gjøre opplevelsen komplett kunne man ha linket til noen av de gamle goop-testene :)

 

Thousand thumbs up!

Enig, fikk litt følelse av gode gamle dager her! Kjør på med flere egenproduserte tester

 

2. Påføringsmetoden stiller jeg meg tvilendes til, har kjørt samme metoden selv før men gikk over til articsilver sin metode og fikk bedre resultat så sverger til den ( på 4 kjerner isåfall har ikke testet på 2 kjerner)
Ja, jeg brukte den gamle kredittkort metoden før jeg også, men har gått bort ifra den på de siste pcene jeg har bygget, og jeg har fått meget gode resultater med å bruke "ett halvt riskorn" med goop på midten av varmesprederen Endret av wim
Lenke til kommentar
Næmmen!!

 

En skikkelig god test, godt skrevet etter god GAMMEL hw.no tradisjon! Ble nesten litt rørt her jeg sitter....

 

Dette er nivået jeg vil ha hardware.no tilbake på! :)

For å gjøre opplevelsen komplett kunne man ha linket til noen av de gamle goop-testene :)

 

Thousand thumbs up!

Ja veldig enig. Minnet meg om de gode gamle overklokking.no artikkelene :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...