Gå til innhold

Test: Samsung B2700


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må si meg enig i terningkast 5 på denne.

Etter et par ødelagte nokia 5310 på kort tid bestemte jeg meg for at min neste telefon skulle bli noe som tålte litt mer.

Planla å kjøpe Sonim XP3 , men var litt skeptisk til prisnivå,etc, og når denne samsungen nettopp hadde blitt tilgjengelig satset jeg penga på Samsung for første gang.

 

Telefonen har gjennomgått diverse slag,lett vannsprut,masse støv og enda litt til iløpet av 1mnd Og bærer ikke noe preg av dette.

 

Tekstmeldinger er litt knot for en som er vant til nokia og Sonyericsson.

Den medfølgende karabinkroken var kjempekjekk helt til reimen den henger på gikk istykker av tretthetsbrudd. Så den holdt ikke håndverkerstandard. Dette medførte at jeg mistet telefonen i snøen hvor den ble liggende helt til jeg var klar over at jeg hadde mistet den.

 

Men alt i alt er jeg storfornøyd:)

Lenke til kommentar

Dere kan ikke ærlig talt mene at en mobil til 1700kr som har GPRS, Edge og 3G har lite teknologi. Dette er jo mye teknologi for pengene. Det er også helt utrolig at dere våger å gå så langt som å være negative fordi den mangler WiFi, noe som ikke forventes av en slik telefon. Det er ikke ment å være noe teknomonster!

Lenke til kommentar

Jeg har denne telefonen. Det dere sier om sms er ikke helt riktig. Når jeg blar (med 0-knappen) gjennom ordene kan jeg trykke mellomrom når jeg har funnet det riktige ordet, og det blir stående. Om man vil endre et ord man har skrevet er det bare å å gå tilbake til ordet og trykke 0 en gang, så kan man endre det uten å måtte slette det.

Det eneste jeg har å utsette er at når man vil ha stor bokstav må man trykke to ganger på *, trykker man én gang kommer man til tall. Burde vært motsatt der.

 

Jeg personlig synes denne telefonen er mye enklere enn min SE K750i å skrive sms med. Joystick er noe herk.

 

Jeg kjøpte denne telefonen fordi denne ikke blir ødelagt av å ligge i lomma, slik som mine to tidligere Sony Ericsson-telefoner har blitt.

Lenke til kommentar

En ting til når det gjelder sms, det finnes en symbolmeny: Valg->5 Inndatametode->8 Symboler.

Når det gjelder T9 som ikke kan skrues av; helt greit for meg, trenger ikke det uansett.

Det andre minuset: Stor og klumpete, ja, men veldig god å holde i.

 

Som ekstra informasjon: Kompasset funger greit nok, men er kanskje ikke helt nøyaktig. Høydemåleren er veldig unøyaktig. Jeg har målt både 30 og 300 moh. hjemme i leiligheten. Været har nok skylda for det, siden det påvirker lufttrykket.

Endret av Ventil
Lenke til kommentar

PS. At den innebygde nettleseren ikke er den beste, gjør igrunnen ikke så mye. Jeg ville jo uansett brukt Opera Mini, og med den funker internett ypperlig.

Det er litt tricky å installere Opera Mini ved å laste ned via PC, så jeg anbefaler heller å gå til operamini.com med den innebygde nettleseren. Da går det greit og kjapt å få det installert.

 

(edit: oppdaga at det sto et sted i testen som jeg ikke hadde sett. jaja)

Endret av anderfo
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kjøpte B-2700 i november 08. Har ikke hatt Samsung før, så det var en del ny "logikk" å vende seg til. Virker robust og bra, akkurat det jeg var ute etter.

 

Har hatt noen slike "villmannstelefoner" nokia, ericson og to siemens. De to siste var like macho som Jan Thomas. Ble ikke så gamle, med andre ord. Hadde stort håp om at B-2700 skulle være bedre enn disse, og slo fra meg SE 702 fordi jeg hadde hørt at det var mye feil med dem, og hadde en ide om at Samsung var mere stabil sånn.

 

Stor skuffelse!! Rett før jul slo B-2700 seg vrang og forlangte PIN-kode hele tida, slo seg av OSV!! GRRRRRR!

 

6 uker på verksted!

 

3 uker i orden, så samme feil omigjen!!!!!!

 

Er på verksted enda!

 

Flere med samme erfaring?

 

Blir det ikke bedre nå, blir den byttet i sonim!!!

Lenke til kommentar

@svelmohonning

Har nettopp levert inn min B2700 til service. Begynte plutselig å slå seg av bare du la fra tlf på bordet eller rystet den litt.

irriterende og fuglene vet hvor lenge det er til jeg får den tilbake..

 

Bekymringsverdig at du har fått samme feil igjen. flere som sliter med samme????

Lenke til kommentar

Min 1 mnd gammle Samsung B2700 "tok kvelden" etter noen ganger opp og ned av lomma.. (???) mer skulle ikke til... "Fysisk trykkbelastinig og ødelagt LCD skjerm", sa reperatøren. Ingen Garanti !! Mobilen er ok utstyrt og fungerer til det meste....men nå har jeg blitt veldig skeptisk.. Tåler den ikke mer !!!!???

Noen her som har problem med LCD skjermen ???

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...