Gå til innhold

Endelig kommer prosjektørtelefonen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis den er lyssterk, kan den vel brukes på forelesninger hvis salen ikke har projektor, eller man ikke klarer å konfigurere laptopen til å koble til projektoren.
Hehe den tror jeg du skal se langt etter. Du er vel heldig om du klarer å få til et brukbart bilde som er større enn et a4-ark, selv i et beksvart rom.
Lenke til kommentar
Opp til 50 tommer

 

Prosjektøren som står i telefonen er den mye omtalte Pico-enheten fra Texas Instruments. Denne kan vise bildene dine i størrelser på opp til 50 tommer, litt avhengig av lysforholdene og underlaget der du befinner deg.

Litt avhengig? Det har enorm betydning for hvor langt unna man kan være veggen/lerretet og dermed størrelsen på bildet. (Størrelsen er lineær med avstanden) Med andre ord er påstanden om 50 tommer svært løs. I dagslys kan kanskje 10 tommer være mer passe, mens i stummende mørke og godt nattsyn kan 200 tommer være overkommelig, med akkurat den samme prosjektøren.

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg det er unødvendig å lage innebygget prosjektor i telefoner. Regner med at det suger strøm, og det blir sikkert ikke noe serlig bra bilde med den heller.

Den blir i tillegg sikkert ganske varm, og man konvertere filmer/videoer, for så å legge de inn på telefonen.

Hvorfor ikke bare lage en passe stor ekstern prosjektor som man kan koble til etter valg og behov.

Dette blir neppe noe jeg kommer til å kjøpe.

Lenke til kommentar
Personlig synes jeg det er unødvendig å lage innebygget prosjektor i telefoner. Regner med at det suger strøm, og det blir sikkert ikke noe serlig bra bilde med den heller.

Den blir i tillegg sikkert ganske varm, og man konvertere filmer/videoer, for så å legge de inn på telefonen.

Hvorfor ikke bare lage en passe stor ekstern prosjektor som man kan koble til etter valg og behov.

Dette blir neppe noe jeg kommer til å kjøpe.

Er nok riktig det du sier, men alt må starte en gang. Husk, de første mobilkameraene var elendige (edit: presiserer bare at dagens mobilkameraer fortsatt ikke er det helt store mot f.eks. speilreflekskameraer så slipper noen andre å presisere det i neste innlegg ;) ) og de første musikkmobilene hadde bare et par mb lagringsplass. ;)

 

Det er helt klart at de første prosjektorene ikke vil være det helt store, men etterhvert kan det nok utvikle seg til å bli mer en bare en skrytefaktor og faktisk være ganske nyttige når man en gang skulle trenge å blåse en presentasjon eller noen bilder opp til vanlig skjermstørrelse. :)

Endret av hernil
Lenke til kommentar
Personlig synes jeg det er unødvendig å lage innebygget prosjektor i telefoner. Regner med at det suger strøm, og det blir sikkert ikke noe serlig bra bilde med den heller.

Den blir i tillegg sikkert ganske varm, og man konvertere filmer/videoer, for så å legge de inn på telefonen.

Hvorfor ikke bare lage en passe stor ekstern prosjektor som man kan koble til etter valg og behov.

Dette blir neppe noe jeg kommer til å kjøpe.

Er nok riktig det du sier, men alt må starte en gang. Husk, de første mobilkameraene var elendige (edit: presiserer bare at dagens mobilkameraer fortsatt ikke er det helt store mot f.eks. speilreflekskameraer så slipper noen andre å presisere det i neste innlegg ;) ) og de første musikkmobilene hadde bare et par mb lagringsplass. ;)

 

Det er helt klart at de første prosjektorene ikke vil være det helt store, men etterhvert kan det nok utvikle seg til å bli mer en bare en skrytefaktor og faktisk være ganske nyttige når man en gang skulle trenge å blåse en presentasjon eller noen bilder opp til vanlig skjermstørrelse. :)

 

Sant nok. Jeg husker den første kameratelefonen jeg kjøpte. Utrolig dårlig bildekvalitet, men gøy å ha uansett. Prosjektorene kommer nok til å bli bedre ja, akkurat som alt annet teknologisk utstyr. Utviklingen blir sikkert på samme grad som mobilkameraene og speilreflekskameraene. Mobilkameraene kommer til å bli bedre, men det gjør speilreflekskameraene også. Det kommer nok til å bli lenge til et mobilkamera kan måle seg med et speilreflekskamera, hvis det i det hele tatt kommer til å skje. Det blir nok på samme måte med bittesmå innebyggede prosjektorer i telefoner, i forhold til mye større, "eksterne" prosjektorene som faktisk er laget for å vise store bilder på lerreter.

Lenke til kommentar

DU trenger den kanskje ikke, og jeg vedder ikke sparepengene mine på at dette er noen salgssuksess sånn umiddelbart. Men hvis, og jg gjentar HVIS den virker tilfredsstillende, kan man finne på mye kult med den.

 

Sitter man på toget og vil se film, kan man selvsagt ta fram iPhonen sin, men med en projektor, får man mye større bilde. Strøm er ikke noe problem, for det er jo vegguttak på toget. Men hva skal man bruke som lerret? Man kan jo teipe et A4-ark på ryggen til stolen foran.

 

Funker det, så vil jeg ha det, men kanskje ikke den første versjonen. Venter til det er mainstream.

 

Dette med å projisere et tastatur på en rett flate, er jo allerede en ide som er i bruk. Men den teknologien bruker såvidt jeg vet laser, ikke tradisjonell projektor.

 

Med denne teknologien kan man kanskje gjøre halve bordet om til en stor touchscreen.

Uendelige muligheter!

Selv om 1. generasjons produkt sikkert ikke blir noen suksess.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...