Gå til innhold

Forbrukerombudet i ekstase over Itunes-kunngjøring


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men i hvilke formater får man iTunes-kjøpt musikk?

De fleste her syns vel det ikke har noe å si, men om jeg kjøper musikk, så gidder jeg ikke tvinges mot begrensinger hva gjelder kvalitet eller formater.

 

Gode gamle CD-platene er vel eneste "gode" muligheten her enda? Eller fins det steder der du får kjøpt album digitalt som en bildefil(iso ol.)?

Lenke til kommentar

Good news everyone.

 

Kanskje jeg skal ta en titt til på itunes utover våren, men jeg kommer ikke til å bruke det til avspilling eller organisering av musikk. Nå har jeg jo en Ipod nano fra før, men det er faktisk PC'n jeg hører mest musikk på.

 

Når det var snakk om format og kvalitet, så mener jeg på at jeg leste 256kbit AAC, og det er jo god nok kvalitet. Man kan jo bruke konverteringsprogrammer hvis man vil ha det til andre formater.

Lenke til kommentar
Man kan jo bruke konverteringsprogrammer hvis man vil ha det til andre formater.

 

Er vel ikke slik at det er mulig å øke kvaliteten på noe med dårlig kvalitet?

Da må man jo i såfall redigitalisere det originale analoge.

 

Hvis du siktet til konvertering mht kvalitet that is.

Lenke til kommentar
Jeg er totalt i mot DRM musikk forstå meg rett men: betyr ikke det at det er fritt frem for piratbransjen? "Ctrl + C" x 1.000.000.000

Du må ikke glemme Ctrl+V da. :p

 

Men det mener jeg platebransjen får leve med. Alternativet har vist seg å være ekstremt forbrukerfiendtlig, med sterke begrensninger på hvilken programvare og enheter man kan spille av musikken på, pluss at det er ikke garantert at du fortsatt kan spille av musikken du har kjøpt lovlig x antall år frem i tid. Det var vel flere som gav ut musikk med DRM-begrensninger, for så å stenge ned DRM-serverne etter noen år så det ble umulig å spille av musikken. Dette ga selvsagt ekstrem frustrasjon for forbrukerne.

 

Og piratene vil heller ikke gi seg. Det vil alltid finnes måter å piratkopiere musikk, uansett hvor vanskelig de gjør det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...