Gå til innhold

Konkurranse: Julekalender 2008 - luke 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det ene spørsmålet er ikke et snillt spørsmål med tanke på oss som er noe fargeblind på enkelte farger. Hadde vært kjekt med et annet spørsmål som ikke gikk på visuelle ferdigheter som krever at man har korrekt fargesyn.

 

Ja, og jeg vil ha spørsmål som er forklart med bilder og tegn da jeg sliter litt med dysleksi. Skulle også vært mulig å printe ut spørsmålene i blindeskrift, for de av dere som eventuelt sliter med synet...:p

Lenke til kommentar
Men ett spørsmål. vi snakker 12 cm vifer som man handler hos multicom? og ikke i sør afrika på den billigste nettbutikken der??

Fra butikken åpenbart.

Jeg ville ikke kjøpt disse til annet enn eventuelt mediaPC, greit at de er billige, men det hadde vært en fordel om de flytta litt luft også, for en smule mer får du en helt lik som går på 2,4x mer RPM og bråker som et lite fly, men flytter mest luft av alle vifter jeg har sett hittil.

 

En annen sak jeg la merke til er at de har fått fler annsatte enn tidligere i høst. Ser ut som et par teknikkere og et par kundebehandlere.

Synes de har gjort en bra jobb for en IT-bedrift plassert midt i tykkeste skauen.

 

EDIT: Om jeg vinner denne skal jeg ha meg slik http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:10562191 tenker jeg, mellomlegget på 700+frakt tar jeg gladelig selv for å sammenlikne denne mot de jeg har i signaturen og velociraptoren. Kanskje jeg kunne gjort en review for HW.no? :p

EDIT2: eller en slik: http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:1838374 for å utnytte den fulle farta til de SSDene jeg allerede har.

Endret av GullLars
Lenke til kommentar
Det ene spørsmålet er ikke et snillt spørsmål med tanke på oss som er noe fargeblind på enkelte farger. Hadde vært kjekt med et annet spørsmål som ikke gikk på visuelle ferdigheter som krever at man har korrekt fargesyn.

 

Ja, og jeg vil ha spørsmål som er forklart med bilder og tegn da jeg sliter litt med dysleksi. Skulle også vært mulig å printe ut spørsmålene i blindeskrift, for de av dere som eventuelt sliter med synet... :p

 

Nå er den litt forskjell på det å ha dysleksi og det å være fargeblind da..

De som har dysleksi klarer jo nokså greit å gå inn på Multicom og finne alle svarene, mens de som er fargeblinde klarer jo rett og slett ikke å skille gult / grønt og er ergo kjangseløse til å finne ut svaret på det ene spørsmålet på egenhånd, uansett hvor mye de prøver? Er jo en liten forskjell der eller?

 

Søstra mi som har dysleksi har jo ingen større problemer med å finne de rette svarene på disse oppgavene, jeg og broren min derimot som er fargeblinde har ikke kjangs i det hele tatt på egenhånd? Nå er også andel av gutter som lider av fargeblindhet her i Norge blitt ganske så stor og er vell mer utbredt enn hva dysleksi er også? Er jo sjokkerende mange gutter som er fargeblinde..

Lenke til kommentar
Det ene spørsmålet er ikke et snillt spørsmål med tanke på oss som er noe fargeblind på enkelte farger. Hadde vært kjekt med et annet spørsmål som ikke gikk på visuelle ferdigheter som krever at man har korrekt fargesyn.

 

Tror nok ikke DET er det første man tenker på når det lages spørsmål - ved mindre spørsmållageren tifeldigvis også skulle være fargeblind da. Forfattern kan knappest klandres for å ikke ha tatt det med i beregningen.

 

Burde det også taes hennsyn til folk som er helt blinde og bruker text-to-speech for å surfe, eller folk som er dysleksikere (eller det tilsvarende hvadetnåheter tall-dysleksi. kansje vi burde holde oss til spørsmål uten tall...).

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
Det ene spørsmålet er ikke et snillt spørsmål med tanke på oss som er noe fargeblind på enkelte farger. Hadde vært kjekt med et annet spørsmål som ikke gikk på visuelle ferdigheter som krever at man har korrekt fargesyn.

 

Hvis du finner et bilde der du kan se hovedkvarteret finner du sikkert en snill person som kan si deg hvilken farge det huset har.. :)

 

Tror nok ikke DET er det første man tenker på når det lages spørsmål - ved mindre spørsmållageren tifeldigvis også skulle være fargeblind da. Forfattern kan knappest klandres for å ikke ha tatt det med i beregningen.

-Stigma

 

Hehe, det var faktisk det første som falt meg inn, men ja. Dere er en krevende gjeng ;)

 

Første spørsmålet er ikke gyldig pga de opplyser ikke om det gjelder med frakt og eventuelt hvilken type frakt løsning siden det er forskjellig pris på dem.

 

Hvem sa noe om frakt? Et lite hint; ikke tillegg spørsmålet ekstra elementer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...