Gå til innhold

Anmeldelse: Euro Truck Simulator (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå sies dette at det er 18 Wheels Of Steel bare med Europeisk innhold.

For eksempel i 18 WoS så kunne du kjøpe en Volvo VN770 men den het Volcano NV770 i spillet, men den var nesten kliss lik orginalen og jeg antar det er det samme med dette spillet, alt av reelle merker er plukket bort.

 

Men det jeg savner mest i Europeiske versjoner er de Amerikanske lastebilene, var litt sin egen sjarm med de litt eldre i design Peterbilt lastebilene med snute og en brølende Caterpillar motor under pansret.

Personlig ville jeg hatt ett utvalg av både Amerikanske og Europeiske lastebiler, ganske enkelt at de har alle sin sjarm.

 

Fartsgrensene var også ett lite problem i 18 WoS også, pluss at politiet bruker sin instant bust og ofte bøtelegger deg for feil du ikke har begått (I ett kryss kjører du på grønt, en annen bil ploger inn i hengeren din, BOT til DEG), dette løste vi enkelt å greit ved å koble ut politiet i en ini fil til spillet, riktignok ikke så spennende til tider men da kunne du nyte landeveien og være en ekte "Gear Jammer" og bare blåse på.

 

Konseptet i og for seg er supert, men dessverre utviklerne av begge seriene er svært små så det er lite de får utrettet, om dette hadde blitt plukket opp av en seriøs utvikler og fikset til så har det gode sjanser.

Lenke til kommentar
Hvorfor CD-ROM?

 

Er det lisensiert slik at man kan kjøre Volvo og Scania og ikkje fantasi-biler?

 

Er det støtte for store oppløsninger? (2560x1600)...

1: Spillet passer på CD, DVD er derfor ikke nødvendig.

 

2: Nei, men du kan skaffe en mod som gjør bilene "offisielle" med riktige logoer i grillen. det er også kart under utvikling som gir mer detaljerte kart, og den offisielle patchen som kommer snart skal inneholde både Stor Britannia og tofeltsveier i Europa.

 

Til anmelder: Hadde du vært på autobahn hadde du vist at biler på over 3.5 tonn har en fartsgrense på 80kmt. Anbefaler at du fjerner denne delen av artikkelen.

 

Ellers så er jeg enig i mye. Synd at de fjernet businessdriver aspektet hvor du kunne leie sjåfører osv i de forrige spillene.

Også synd at de fjernet det realistiske systemet med at en politibil måtte se deg, også klare å stoppe deg for at du skulle få bot.

Hvorfor fjernet de dette? Idiotisk.

Endret av -sparks-
Lenke til kommentar

Ja jeg er enig. Ser nesten ut som at de har gått bevist inn for å fjerne alt av det tynne som var av gameplay i de tidligere spillene.

 

Man kan saktens også lure på hvilket punkt noen kunne tro at det å betale lisens for å få lov til å krysse grenser var en god ide.

 

Om du vil ha ett bra truckspill vil jeg anbefale "Across America"(2003) og "Pedal to the Metal"(2004) i samme serie. Denne serien blir dessverre dårligere for hvert år.

Endret av -sparks-
Lenke til kommentar

Jeg prøvde demoen i ca 20 minutter, og holdt på å dø av kjedsomhet. Har prøvd 18 Wheels of Steel tidligere, og 4 år gamle 18WoS-spill slår dette makkverket ned i støvlene.

De kunne jo gjerne ha lagt inn litt variasjon i spillet. Trafikkulykker du kjører forbi, byer som ligner på sine virkelige utgaver, monumenter, landemerker, firmaer fra virkeligheten. (få se et tog som kjører forbi ved siden av motorveien, en lastebil med logoen til et kjent fraktfirma på osv)

De skulle jo helst også fått med hele Europa når de først var i gang, så man fikk ta ferge til Norge/England eller bru til Sverige, og noen flere byer så du ikke må kjøre mellom de samme byene igjen og igjen og igjen.

Tiden bør sakkes ned i bymiljøene, iom at det ikke er troverdig på noen som helst måte å måtte bruke 2 timer på å komme fram til transportterminalen. Og når man først er i en by mellom to oppdrag så må det da være mulig å få tanka opp bilen og utføre noen reparasjoner? Det er vel ikke bare bensinstasjoner ute i gokk? Kanskje det er sånn i Den tsjekkiske repubikk, men ikke i resten av Europa.

 

Edit: leste gjennom FAQen til Rig'n'Roll og det lover veldig bra! Innebygd radio i spillet med mulighet for å importere sanger, multiplayerinnhold, varierte miljøer fra spillets setting, en story i spillet m.m.

Endret av Arthemax
Lenke til kommentar

SÅ andre nevnte dette, men nevnes glætt igjen av meg 18 wos pedal to the metal er eldre ,men har trafikkulykker, faktisk en flystyrt, du får ikke bøter helt random. begynner å pipe når snuten er i nærheten så du kan slakke ned. For å skjerpe deg der og da

etter du har passert kan du gi på igjen. I motsetning til euro truck hvor du bare får bøter helt uten videre.

For meg virker det som noe random kok

Endret av Rulator
Lenke til kommentar
Til anmelder: Hadde du vært på autobahn hadde du vist at biler på over 3.5 tonn har en fartsgrense på 80kmt. Anbefaler at du fjerner denne delen av artikkelen.

Greit nok. Men fra et gameplaymessig ståsted er det uansett tåpelig, da det gjør det omtrent meningsløst å kjøpe bedre bil.

 

Vel det er jo en simulator da. Dessuten har de fleste lastebiler idag en fartssperre på rundt 90 kmt. Så om du hadde kjørt med en trailer i 150kmt så hadde det ikke vært særlig realistisk lenger og spilltittellen hadde sikkert fått pepper for det motsatte. Dessuten er det ikke bare topp fart man får av å oppgradere, men også acceleration, handling , bedre bremser e.t.c. Jeg er enig i at omgivelsene kunne vært mer givende da. Ikke bare motorveien hele tiden.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Enig med Kron når det gjelder fartsgrensene. Når det er en simulator hadde det bare vær teit om du kunne suse bortover motorveien med en trailer i 160 km/h. Blir bare for dumt å klage på det rett og slett. Virker litt som om anmelder tror han spiller Need For Speed, der du ligger i 310 km/h bortover alle landeveier og småveier. Er en viss forskjell på en simulator og en arcade racer, synes deror spillet burde dømmes ut i fra hva det er.

Lenke til kommentar
Enig med Kron når det gjelder fartsgrensene. Når det er en simulator hadde det bare vær teit om du kunne suse bortover motorveien med en trailer i 160 km/h. Blir bare for dumt å klage på det rett og slett. Virker litt som om anmelder tror han spiller Need For Speed, der du ligger i 310 km/h bortover alle landeveier og småveier. Er en viss forskjell på en simulator og en arcade racer, synes deror spillet burde dømmes ut i fra hva det er.

Er flere steder her i Europa med høyere enn 90 km/h. Kunne jo gjerne ha hatt feks 120 km/h.

Lenke til kommentar
Enig med Kron når det gjelder fartsgrensene. Når det er en simulator hadde det bare vær teit om du kunne suse bortover motorveien med en trailer i 160 km/h. Blir bare for dumt å klage på det rett og slett. Virker litt som om anmelder tror han spiller Need For Speed, der du ligger i 310 km/h bortover alle landeveier og småveier. Er en viss forskjell på en simulator og en arcade racer, synes deror spillet burde dømmes ut i fra hva det er.

Er flere steder her i Europa med høyere enn 90 km/h. Kunne jo gjerne ha hatt feks 120 km/h.

 

Ja selfølgelig er det jo det. Men ikke for lastebiler. Hadde dette vært "euro taxi simulator" hadde saken stilt seg annerledes.

Lenke til kommentar

Jeg skal innrømme at jeg ikke var klar over at fartsgrensene var annerledes for lastebiler enn de er for personbiler, så der tar jeg selvkritikk, og har nå oppdatert anmeldelsen.

 

Når det er sagt, står jeg på mitt. Realistisk eller ikke, de lave fartsgrensene (og måten de håndheves på) bidrar til å gjøre spillet mer kjedelig. Kanskje utviklerne burde vurdere en verdensdel med høyere fartsgrenser for lastebiler neste gang, hvis de fortsatt ønsker å prioritere realisme fremfor underholdning.

 

Edit: Og en annen ting, alt henger jo sammen her. Hadde det ikke (praktisk talt) bare vært trefelts motorveier i dette spillet, men flere landeveier og veier hvor det faktisk var utfordrende å kjøre, så hadde jo ikke dette med fartsgrensene vært et like stort poeng. Men når du sitter i en bil som du omtrent må binde fast for å holde deg under 100 km/t, og veien er bred og rett som ei flystripe, blir det kjedelig.

 

Dessuten har de fleste lastebiler idag en fartssperre på rundt 90 kmt. Så om du hadde kjørt med en trailer i 150kmt så hadde det ikke vært særlig realistisk lenger og spilltittellen hadde sikkert fått pepper for det motsatte.
Vel, den siste bilen jeg kjøpte hadde såvisst ingen sperre på 90 km/t, og kom nok sikkert opp i 150 km/t med full last. Endret av Joachim_F
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...