Gå til innhold

Spørsmål om strømforsyning for Radeon HD 4870


Gormers

Anbefalte innlegg

Setter veldig stor pris på hjelp her, da jeg aldri har byttet noe ut i en pc før, og fordi jeg vet ikke en dritt om strømforsyninger.

Det er dette kortet altså som jeg vil ha inn i pcen min.

 

På strømforsyningen jeg har, står dette

Gresk:

INPUT 100-120V ~ 11.4A, 50-60Hz

200-240V ~ 6.1A,

OUTPUT: +5V 22.0A -12V 1.0A 375W MAX +12VA 18.0A +3.3V 17.0A

+12VB 18.0A +5VFP 2.0A

MAX. COMBINED POWER ON +5 AND +3.3V OUTPUT IS 30A

MAX. COMBINED OUTPUT CURRENT ON +12VA & +12VB OUTPUT IS 30A

+5V & +3.3V 150W.+12VA & + 12VB 30A

 

Søkte opp modellen på nettet, det er denne.

 

Har jeg nok strøm for dette kortet? Jeg har ikke noe annet koblet til pci slottene, men det er et par store vifter i pcen.

 

Pcen består også blant annet av av en intel pentium D 3GHz

en 260GB harddisk

To 1GB rambrikker

En nvidia 7300LE som jeg skal fjerne naturligvis.

Takker på forhånd :thumbup:

Endret av Gormers
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

30A burde da holde om dette ikke er PEAK last, altså noe som kun holder rundt 30 sekunder før den faller.

Viktigste faktoren du må se på når det kommer til strømforsyninger er hvor mange Ampere de kan levere på 12V siden det er der moderne PC'er trekker mest strøm.

 

Men hva er resten av PC'n din da? Er det noe Dell skrammel eller har du noe annet byggverk? Som for eksempel hvilket hovedkort du har.

Lenke til kommentar

Skjermkortet trekker ifølge denne testen 11 Ampere. Ut ifra det jeg har lest rundt omkring på forumet her da, så holder ikke 375 watt. Men hva skjer hvis jeg tester kortet og det ikke holder for strømforsyneren? Det er vel ingenting som blir ødelagt?

 

Og en ting til, jeg hørte at noen dell pcer prukte annen strømforsyninigsstandard (ikke ATX). Søkte litt på strømforsyninger for min pc og

fant denne. Heldigvis så står det at den er ATX standard. Dermed burde jo pcen min være det og.

 

Specs: +12V @ 35A

continuous = 500W

peak =550W

 

Lurt valg? Kan jeg få noe liknende i Norge slik at jeg slipper toll?

 

Vet at det er veldig mange spørsmål, men jeg er noob på det feltet her.

 

Tusen takk for alle svar!

Endret av Gormers
Lenke til kommentar

Neida, ingenting blir ødelagt, eneste du merker det på er at PC'n kommer til å oppføre seg merkelig.

Den vil enten ikke starte, (Null bilde, men det er OGSÅ mulig at hovedkortet kan være inkompatibelt med skjermkortet, hendt flere ganger før, desidert noe å ta en titt på)

Ellers så kan du få MAX instabilitet, altså at den restarter av seg selv eller at programmer krasjer.

 

Du må også sjekke at du har strøm til skjermkortet, altså plugger, her skal det være 1x 6 pinners PCI-E plugg og en 8 pinners PCI-E... Om du ikke har ledninger som dette er skrevet på i maskinen din (Kan google for å se bilder av de forskjellige PCI-E kablene) så er ny PSU veien å gå.

 

Da selv om kabinettet er BTX så går ATX strømforsyninger inn og da anbefaler jeg en Corsair strømforsyning på en Watt mengde som passer lommeboka di.

Hvorfor? Jo for denne har kvalitets deler, og KRAFTIGE 12V rails så den kommer ikke til å konke ut...

Lenke til kommentar

Var vist ikke helt ferdig med spørringa enda xD

Tok rådet og sjekket ut Corsair TX750W med størrelsen 150 x 86 x 160 mm

Problemet er at min strømforsyner har denne størrelsen tror jeg, og det virker ikke som det er plass til noe særlig større.

post-116336-1221948925_thumb.jpg

Hvis du er pr0 så ser du at det er en verdi jeg ikke har nevnt. Den er 14cm, men akkurat her er det plass til noe lengre tror jeg.

Som sagt så passer denne inn i PCen, det påstår ihvertfall dem ihvertfall. Her får vi oppført lengdene til pcuen , men jeg skjønner ikke så mye av den. Så det jeg egentlig lurer på er om jeg kan få corsair sin til å passe, eller om jeg må ta meg til takke med den litt dyrere (kjøper fra utlandet), og litt svakere silencer. Som alltids, takker :!:

 

 

 

 

(hvis du lurer på hva den svarte firkanten, og hva de svarte prikkene skulle forestille, så var det altså strømkabelinngangen, og luftehullene til viften...)

Endret av Gormers
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...