Gå til innhold

Nye priser på One Call faktura


Anbefalte innlegg

Huffameg, jeg fikk nettopp epost fra One Call med info om nye priser:

 

"ONE CALL ENDRER PRISEN PÅ MOBIL FAKTURA

I henhold til våre avtalevilkår informerer vi herved om at følgende endring for One Call Mobil Faktura trer i kraft fra 1. oktober 2008.

 

For vårt mest populære abonnement Mobil Faktura har vi besluttet å sette ned ringeprisen pr minutt fra 80 øre til 65 øre og sms-prisen fra 42 øre til 40 øre. Disse prisene gjelder for forbruk ut over de 120 ringeminuttene og 90 sms-ene som våre Faktura-kunder får gratis hver måned. Samtidig med dette vil oppstartsavgiften på 59 øre heretter gjelde fra og med første samtale; også for de første 120 gratis ringeminuttene."

 

Plutselig må vi derfor å begynne oppstartsavgift, fra første samtale... Vurderer å bytte til Tele2 Sheriff, noen som har erfaringer med det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg likte ikke dette noe særlig jeg heller. Det blir et ganske mye dyrere abbonement for oss som ringer mange, men korte samtaler.

 

Samtidig går de over til Telenor-dekning, noe som er positivt.

 

ONE CALL ENDRER PRISEN PÅ MOBIL FAKTURA

I henhold til våre avtalevilkår informerer vi herved om at følgende endring for One Call Mobil Faktura trer i kraft fra 1. oktober 2008.

 

For vårt mest populære abonnement Mobil Faktura har vi besluttet å sette ned ringeprisen pr minutt fra 80 øre til 65 øre og sms-prisen fra 42 øre til 40 øre. Disse prisene gjelder for forbruk ut over de 120 ringeminuttene og 90 sms-ene som våre Faktura-kunder får gratis hver måned. Samtidig med dette vil oppstartsavgiften på 59 øre heretter gjelde fra og med første samtale; også for de første 120 gratis ringeminuttene. Uansett fortsetter One Call Mobil Faktura å være blant de aller gunstigste mobilabonnementene og dersom du ringer mye og ønsker enda lavere ringepriser, bør du ta en kikk på One Call Mobil Aktiv. Les mer på www.onecall.no/prisendring

 

Endringene innføres 1. oktober 2008 for eksisterende kunder, og umiddelbart for nye kunder.

 

 

NYE PRISER TIL UTLAND

One Call ønsker å gjøre våre abonnement enklere og mer oversiktlige, og innfører derfor sonepriser for samtaler til utland fra 1. september 2008. Etter endringen vil du få kun en enkelt minuttpris å forholde deg til for samtaler og SMS til henholdsvis Norden, Europa og Resten av verden. Prisene er svært konkurransedyktige i markedet, og gjelder for våre abonnement Mobil Faktura og Mobil Aktiv. For oversikt over de nye prisene, se våre nettsider.

 

 

ONE CALL INNGÅR SAMARBEIDSAVTALE MED TELENOR OG GIR KUNDENE TILGANG TIL 3G

One Call benytter Network Norway sitt mobilnett i Norge. I de områder hvor Network Norway ikke har eget nett har vi hittil benyttet NetCom sitt nett. Vi bytter nå over til Telenor-dekning der hvor Network Norways eget nett ikke dekker. Vekslingen mellom Network Norway og Telenor sitt nettverk skjer fortsatt automatisk, og gir kundene våre tilgang til 3G der hvor dette er bygd ut.

 

I løpet av 3- 6 uker vil alle One Calls kunder være flyttet over til Telenor-dekning. Du flyttes over til Telenor-dekning automatisk, og trenger ikke å bytte SIM-kort. Det eneste du selv trenger å foreta deg, er å ha din telefon påskrudd og tilkoblet mobilnettet i løpet av september 2008, slik at vi får oppdatert ditt SIM-kort via nettverket.

 

For mer informasjon se www.onecall.no/dekning/

 

Med hilsen

One Call

Lenke til kommentar

syntes det hørtes kunn dålig ut uansett.de 120 gratis minuttene blir jo å fly avgårde.de 15 ørene på samtaler og 2 ørene på sms er vell bare en "gullerot" så det ska høres billigere ut pga innkludering av oppstart fra første min,og at alt ikke skal være negativt med endringen.typisk sånn gode nyheter først får og overskygge de dårlige..jeg blir og vurdere mitt kundeforhold nøye den neste tiden.

 

og forresten hvordan kan de kalle det for 120 gratisminutter når det er 59øre oppstart? i mine øyne er det ikke gratis mere da.

Endret av storkers
Lenke til kommentar
syntes det hørtes kunn dålig ut uansett.de 120 gratis minuttene blir jo å fly avgårde.de 15 ørene på samtaler og 2 ørene på sms er vell bare en "gullerot" så det ska høres billigere ut pga innkludering av oppstart fra første min,og at alt ikke skal være negativt med endringen.typisk sånn gode nyheter først får og overskygge de dårlige..jeg blir og vurdere mitt kundeforhold nøye den neste tiden.

 

og forresten hvordan kan de kalle det for 120 gratisminutter når det er 59øre oppstart? i mine øyne er det ikke gratis mere da.

 

Hvis du mener de 120 første minuttene blir å fly avgårde så høres Onecall faktura ut til å være feil abonement for deg. Tipper du da har et ringemønster som er endel høyere enn en gjennomsnittlig bruker (ca 120 min og 90 sms pr mnd). Da bør du kanskje heller sjekke ut Onecall activ. Det er fortsatt 120 gratisminutter.

Lenke til kommentar

Litt vanskelig valg. For meg ser det ut som om prisforskjellen mellom OneCall og Sheriff ikke er så veldig stor, men at Sheriff er billigst for de aller fleste ringemønstre. (Bare et lite område, og da er det vel ikke mer enn 20-30 kroner man kan tjene på å ha OneCall). Like vel var jeg veldig fornøyd med OneCall i utlandet i sommer. Ringte fra og mottok samtaler i både Beliga, Luxenburg og Tyskland uten at lommeboken fikk bank i etterkant. Ser ikke ut som om Tele2 er like billige i utlandet for meg.

Lenke til kommentar

Tele2 oppgir at de 175kr vil dekke:

 

* 125 minutter fordelt på 68 samtaler, og 92 sms hver måned

* 175 minutter fordelt på 50 samtaler, og 18 sms hver måned

* ...eller hvordan du selv velger å ringe innenfor rabatten på 175 kr.

 

Personlig skulle jeg ønske Telenor brukte Talkmore og lanserte et tilsvarende abbonement ...

Lenke til kommentar

OneCall har femdoblet prisen på en høyaktuell priskategori for meg. De differensierer nå ikke mellom samtaler til Tuvalu, Sudan, Afgjanistan - hvor det er dyrt å ringe - til samtaler til Usa, Canada, Sør-Korea, industrialiserte land med godt utbygde mobilnett og billige ringepriser. Dette er uforståelig begrunnet med "enklere prisstruktur". Problemet med denne hule argumentasjonen er at det ikke er mange som ringer i hytt og gevær til ulike land og derfor må forholde seg til et virrvarr av priser. Man ringer på det meste et par forskjellige, der man kjenner folk, og kan ganske lett sette seg inn i priser.

 

At OneCall opprettholder differensierte priser på samtaler i utlandet, hvor svært mange er forvirret over ulike kostnader fordi de aller fleste besøker langt flere land enn man faktisk ringer til (de fleste har ikke venner over hele verden man ringer), gjør at ønsket om "forenkling" mister det meste av sin overbevisningskraft.

 

Med 600% prisstigning vil jeg nå se meg om etter andre operatører. Jeg gidder ikke sponse alle som ringer til Afghanistan og Sudan.

Lenke til kommentar

Arg. Jeg har nettopp byttet til One Call! Kommer nok aldri til å passere 120 min i måneden, så da ble det jo desto kjipere at de skal ha 59 øre pr. samtale.

 

Men det måtte jo skje. Ingen bedrifter kan leve av å gi bort tjenester til kundene. Tenk så mange som har hatt gratis telefon fra One Call.

Lenke til kommentar
Tele2: 125 minutter fordelt på 68 samtaler, og 92 sms hver måned = kr 175.-

One Call tilsvarende ca 45 kr !!

 

(For ordens skyld: Jeg jobber ikke for One Call)

 

Er du full? Vi snakker om gratisminutter/kroner ...

 

Tele2: 125 minutter fordelt på 68 samtaler, og 92 sms hver måned = 0,- i faktura

OneCall: 125 minutter fordelt på 68 samtaler, og 92 sms hver måned = 44.96 i faktura

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...