Gå til innhold

Ingen x86-prosessor fra Nvidia


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Høyst sannsynligvis har Nvidia gjort riktig valg.

Hmm...Dere lager en notis for å påpeke at dere tror Nvidia gjør et godt valg, i forhold til å ikke begynne å lage x86 prosessorer?

 

Mens grunnen til ryktene rundt dette er at Atom- prosessoren suger, og at Nvidia har diverse mobile enheter på vei - som jo nødvendigvis spiser av Intels prosessormarked til en viss grad.

 

Men - dere lager en notis for å påpeke at det er bra Nvidia ikke begynner å lage x86- prosessorer?

 

Applaus.

Lenke til kommentar

Ikke at jeg har særlig peiling, men jeg kan ikke helt si jeg synes dette høres videre positivt for Nvidias fremtid. De er avhengig av at en sammensmeltet løsning yter vesentlig dårligere enn det å ha en separat GPU (noen som veit hvorvidt det stemmer eller ikke?). De kan se langt etter å selge chipset med integrert grafikk, og i tillegg blir vel endel low-end-produkter unødvendige/overflødige. Nvidia kan altså i korte trekk bare levere GPUer til de som faktisk trenger GPU-ytelse, og det eksluderer en stor del av markedet (folk som bare skal ha PC til surfing, kontor etc.). I det lange løp så høres dette mer ut som døden for Nvidia, men mulig det bare er jeg som overser noe :hmm:

Lenke til kommentar
Nvidia har jo blandet seg i den grad at de lager brikkesett til hovedkort, så helt borte fra alt annet en grafikk er de ikke.

 

 

Jaha? De har jo drivet med brikkesett i MANGE år?

Du får det ut til å høres ut som de begynte med det i går..

 

nVIDIA har vell aldri vært utelukkende grafikk?

Lenke til kommentar

hvem er denne forfatteren siden han kan si at "Høyst sannsynligvis har Nvidia gjort riktig valg."?

 

Dessuten har det vel ikke vært veldig seriøse spekulasjoner om at nvidia vil inn i x86-markedet. slik har jeg aldri forstått det ihvertfall. Derimot kunne nvidia godt på sikt begynt å lage prosessorer for å konkurrere med x86. Med nvidias erfaring fra gpuer og intel som er nesten "fastlåst" i x86 burde det være en seriøst mulighet. Problemet er selvsagt at Intel og Microsoft med Windows er et ganske heftig tospann for å holde på videre bruk av x86 ...

Endret av hardrock_ram
Lenke til kommentar

ja... nvidia vet hvordan de kan lage penger ut av ting. dette burde egentlig ha fungert uten at nvidia hadde putta en nøkkel i biosen eller puttet på en ekstra chip.

 

edit:

 

Da jeg leste denne saken tenkte jeg: "Hvor kult hadde det ikke vært om nVidia lisensierte ut SLI-teknologi til Intel slik at de slapp å bruke nForce200-brikker på hovedkortene sine?"

 

Og hva leser jeg bare et par timer etterpå?

 

http://www.anandtech.com/cpuchipsets/intel...doc.aspx?i=3395

 

:dribble:

Endret av kjeLL//
Lenke til kommentar
Malachowsky stadfestet også at det neppe ville være lurt å gå i konkurranse med Intel, som har investert mange milliarder dollar i nettopp prosessorutvikling gjennom nærmere 30 år.
Det er vel også det de fleste ville antatt at de mente, men samtidig har de et samarbeid med VIA. Så noe holder de på med.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...