Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

BMW-tråden [les førstepost]


Anbefalte innlegg

Da har bilen vært på BSR på Service, de tok i underkant av 4500kr for service.

Syns dette er en svært bra pris, de tok inn bilen kl 12 og jeg hentet den kl 16:00. 

 

I tillegg utførte de feilsøk på bilens forhjul fordi den lager lyd, de fant feilen med en gang og har en løsning til rimelig pris også. 

Dette er en feil andre dyre merkeverksteder slet med å finne i timesvis, og fant aldri ut av det heller.

Problemet var hjulene som drev og slet på bremsene, eller ett eller annet sånt - de skal sandblåse og ta en hjulstilling så skulle visst alt være i orden. 

 

Svært fornøyd med verkstedet så langt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har et lite spørsmål  til dere her inne.

 

Blir antageligvis en E91 post-facelift i nærmeste fremtid.

 

Et av kravene er ISOFIX og lurer derfor på om at det er standardutstyr i bruktbilene som ligger ute?

 

Ser ut til at alle har guides/cover, men det nevnes ikke i alle annonsene spesifikt. Har søkt meg gal, men de eneste resultatene er henholdsvis herfra og herfra 

Lenke til kommentar

Hvertfall rimelig sikker på at jeg ikke har en grønn knapp der :)

 

Pluggen: Jeg hørte sånn ca halvparten av det han sa, så jeg er usikker. Men det var noe med at dekkene slet litt på ett eller annet, derfor laget bilen lyd. Løsningen var å sandblåse litt og ta en hjulstilling. Uansett ikke så forbanna dyrt, prisen er på ca 2000kr for hele jobben. 

Lenke til kommentar

Tenkte å bytte ut V60`n med en 520. Tenkte rundt 2011-2013 en plass, og omlag 350-380K. Med fare for å høres litt kjærring ut; er gira på blå lakk, og lyst interiør i skinn.

 

Noen har erfaring med denne modellen? Holder det med 163HK, eller oppleves det som snaut?

 

Fare for at det fort kan bli mye dyrere hvis du skal ha kriterier til både lakk og interiør.

5-Serien kan jo sikkert skaffes innenfor det budsjettet, men jeg ville generelt ikke kjøpt en 3-4 år gammel bil som har kjørt mer enn 70.000km. Det høres ikke så mye ut, men når du skal selge bilen og den har gått over 100.000km så vil jeg tro at tapet vil være stort på din side. Ellers har jeg enda til gode å prøve en BMW som ikke er god å kjøre ;) Jeg har prøvd ca 4 stykk de siste årene, alle har vært svært gode. Vil tro at 5-serien topper det hele.

Lenke til kommentar

 

Tenkte å bytte ut V60`n med en 520. Tenkte rundt 2011-2013 en plass, og omlag 350-380K. Med fare for å høres litt kjærring ut; er gira på blå lakk, og lyst interiør i skinn.

 

Noen har erfaring med denne modellen? Holder det med 163HK, eller oppleves det som snaut?

 

Fare for at det fort kan bli mye dyrere hvis du skal ha kriterier til både lakk og interiør.

5-Serien kan jo sikkert skaffes innenfor det budsjettet, men jeg ville generelt ikke kjøpt en 3-4 år gammel bil som har kjørt mer enn 70.000km. Det høres ikke så mye ut, men når du skal selge bilen og den har gått over 100.000km så vil jeg tro at tapet vil være stort på din side. Ellers har jeg enda til gode å prøve en BMW som ikke er god å kjøre ;) Jeg har prøvd ca 4 stykk de siste årene, alle har vært svært gode. Vil tro at 5-serien topper det hele.

 

 

Om det har noe å si: tenkte å importere. 

Lenke til kommentar

 

 

Fare for at det fort kan bli mye dyrere hvis du skal ha kriterier til både lakk og interiør.

5-Serien kan jo sikkert skaffes innenfor det budsjettet, men jeg ville generelt ikke kjøpt en 3-4 år gammel bil som har kjørt mer enn 70.000km. Det høres ikke så mye ut, men når du skal selge bilen og den har gått over 100.000km så vil jeg tro at tapet vil være stort på din side. Ellers har jeg enda til gode å prøve en BMW som ikke er god å kjøre ;) Jeg har prøvd ca 4 stykk de siste årene, alle har vært svært gode. Vil tro at 5-serien topper det hele.

 

 

Generelt så synes jeg 5-serien gir mer for pengene. Dette er ikke en nødvendighet, men 5-serier er stort sett mer påkostede biler sammenlignet med f.eks 1- og 3-serier, og kommer med mer basis-utstyr samt har kjøpere med litt mer romslig budsjett til ekstrautstyr. Når jeg lette etter bil i min prisklasse så var det stort sett 318i med tøyseter og null utstyr jeg fant, mens 5-serier var mer 525i, 530d, med skinn, PDC, soltak, automatiske vindusviskere osv.

 

For å unngå dette problemet så er det bare å kjøpe en litt rausere utgave av bilen, og ikke gå for en 316i eller 114d. Men snakker vi om å holde verdi på bilen (som er nokså håpløst i utgangspunktet) så må du enten gå for en litt bedre variant eller slå til med 5/7-serie.

Lenke til kommentar

Har dessverre ikke noe erfaring med import, men tviler ikke på at du får en god bil hvertfall. 

Eneste som er verdt å notere seg, er at må sørge for at ikke du mister garanti. For meg så blri det et krav med minst 2 års garanti enste gang jeg skal kjøpe, eventuelt noe igjen på reklamasjonen :)

 

Gikk på en smell og kjøpte en 318i som akkurat var over reklamasjonen som fikk motortrøbbel, det ble dyrt.. Tegnet motor&girkasseforsikring rett etterpå :)

 

Har forresten lyst skinn i min. Var litt skeptisk på annonsebildene, men når jeg satte meg inn i bilen så fikk jeg en "wow"-opplevelse. Det ser utrolig delikat og fint ut. 

 

Det er vanskelig å ta gode bilder av lyst interiør. Her er min, men i virkeligheten er fargene litt mørkere og lunere:

 

aIXJ1JZ.jpg

Endret av baBuShKa
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er en E90, 2008 modell. Kjørt 90k når jeg kjøpte den.

Jeg aner ikke hva problemet var, mistenker dårlige tenncoils. Men dette var defekt:

- Registerkjede

- Registerkam

- Vanos

- NOX-sensor

- Oljetrykksregulator

- Tenncoils var helt ødelagt

- Oljetrykkssensorer ødelagt/nedsotet

- Byttet magnetventiler

 

Den har kjørt fint nå i 4 uker uten motorfeil, men er jævla redd for at noe skal dukke opp igjen.. 

Hører svake tikkelyder i motor som følger med turtallet. Et annet verksted sa det ikke var farlig, men jeg er blitt litt innbilsk.. :p 

Endret av baBuShKa
Lenke til kommentar

Vet ikke om det passer at jeg spør her.

Jeg har en 2011 520d.

Når jeg plotter inn en destinasjon og kommer til det stedet så vil den forsatt ikke slette den destinasjonen. Hjelper ikke at jeg selv går inn den vil forsatt komme fram med et "flag på GPS skjermen" der jeg skulle til og på dashbordet vil det komme fram pil i retningen jeg skal kjøre.

Eneste som funker er å slå av bilen og la den stå en stund, men det virker idiotisk og jeg vil ikke plottet inn en ny destinasjon.

 

Noen som forstår "problemet" mitt?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har også ett spørsmål, har en bmw 320i som snart har gått 50 000km uten oljeskift og har blittkjørt regelrett hardt.. Nå er jeg redd for smuss og beleiringer i motor, holder det med oljeskift, filter og plugger eller burde jeg kjøpe en slik en motor flush og prøve det? Eller anbefaler dere verksted og motorrens å dyr verkstedregning!

Lenke til kommentar

Kjøp en ventilhus-pakning og ta av ventilhuset. Med 50.000km så burde du forvente en gylden karamellfarge under dekselet og ingen form for koagulering. Da kan du også se om det er noe unormal slitasje på kamakslingen.

 

Neste jeg ville gjort var å bytte olje, fylle den på med noe Biltema-olje og bytte oljen igjen etter du har kjørt en liten tur. Se også på oljefilteret, om filteret har klumper i seg så er det dumt, om filteret har metallspon i seg så er det ekstra dumt, og om filteret har hull i seg så sitter du fint i det.

 

50.000km er ikke så fryktelig ille om ikke har bestått av småkjøring, men om oljen ikke har blitt byttet så ville jeg stilt et spørsmål på hvilken behandling motoren har fått. Dette er ikke en Toyota Corolla som tåler bank.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...