Gå til innhold

Rollespillklassiker til PlayStation Network (PS3)


Anbefalte innlegg

Et av tidenes beste spill etter min mening, så dette skal kjøpes. Så nå håper jeg bare på at Secret of Mana også blir lansert på PSN en gang i fremtiden. :yes:

Lite trulig siden seiken densetsu 2 (Secret of mana) bare kom ut til Super Nintendo back in the day. Anbefaler også å sjekke ut den oversatte versjonen av seiken densetsu 3 på super nintendo. Bruker mode 7 grafikk :D

FF-spilla og Chrono Trigger kom jo også bare ut på SNES(?)

 

PSN-USA har forresten Legend of Mana til PS3. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser flere skriver at lastetiden ikke blir noe problem på PS3, men det ville jeg ikke være så sikker på. Mellom hvert bytte av bilde og mellom hver kamp så står spillet stille i noen sekunder. Hvis du kjører spillet på emulator er denne pausen akkurat like stor som på PS1, men den blir kortere hvis du bruker en knapp som øker hastigheten på spillet 4x. Disse pausene er kodet inn i spillet og det er ingen direkte loadscreen, er mer at alt står stille til ting er klart (musikken fortsetter). Jeg spilte ihvertfall mye heller supernintendo versjonen enn PS1 versjonen kun på grunn av disse pausene.

Lenke til kommentar

enig med deg om SNES v. PSX. førstnevnte var klart overlegen. men man skulle tro at når de skal melke kundene for penger med et eldgammelt spill, så kunne de nå tatt seg bryet og ordne på dette. særlig med tanke på at det var utelukkende negativ tilbakemelding på denne delen av spillet når det først kom til PSX i sin tid.

Lenke til kommentar

Jeg er verdens største JRPG-fan og Chrono Cross kjedet livet av meg. Spilte i overkant av 10 timer og da hadde jeg knapt nok hatt det gøy i løpet av den tiden. Men, det er mange som elsker det spillet mer enn noe annet så et eller annet må det være i det spillet som jeg ikke ser. :hmm:

Er for så vidt enig der.

 

Digger Chrono Trigger - det må utvilsomt være den beste JRPG'en som noengang er laget (med FF VI på en solid andreplass), men Chrono Cross var ganske nedtur i sammenligning.

 

Chrono Trigger bør derimot alle som ikke har spilt det allerede sjekke ut.

Har selv spilt gjennom SNES-versjonen utallige ganger siden slutten av 90-tallet, og også Nintendo DS-versjonen som kom ut for noen år siden.

 

 

Et av tidenes beste spill etter min mening, så dette skal kjøpes. Så nå håper jeg bare på at Secret of Mana også blir lansert på PSN en gang i fremtiden. :yes:

Lite trulig siden seiken densetsu 2 (Secret of mana) bare kom ut til Super Nintendo back in the day. Anbefaler også å sjekke ut den oversatte versjonen av seiken densetsu 3 på super nintendo. Bruker mode 7 grafikk :D

FF-spilla og Chrono Trigger kom jo også bare ut på SNES(?)

Nei, Chrono Trigger og de klassiske FF-spillene (1,2,4,5 og 6) kom ut på PS1 også.

Pakken med Chrono Trigger og FF4 kom derimot aldri ut i Europa - her ble FF4 i stedet sluppet sammen med FF5, og FF6 ble sluppet separat.

Har selv originalkopier av de fleste av disse, både europeiske og amerikanske versjoner.

Endret av forbjok
Lenke til kommentar

Jaja.. vi fikk nå iallefall ikke Chrono denne gang..

Får det vell om en 3 års tid tenker jeg, med tanke på prioriteringa av JP og US kundene mener jeg.. :dontgetit:

 

Du vet at det er fullt mulig å kjøpe spill på den amerikanske PSN store med en europeisk PS3?

 

Det krever at du lager en amerikansk konto,

som er kjempelett,

du finner sikkert en guide til det på nettet viss det skulle være for vanskelig ;)

 

For å kjøpe spillet etter at en amerikansk konto har blitt opprettet,

må du kjøpe et PSN card på $10, $20 eller mer,

da er det bare å taste inn koden i PSN store,

og vips så har du $ på kontoen din som du kan kjøpe spill for,

viss du kjøper på riktig side,

får du koden sendt per e-post / du får den oppgitt på sida du kjøpte den fra,

det eneste som kreves for at det blir godkjent første gangen er at firmaet du kjøper PSN cardet fra må ringe deg på mobilen eller hustelefonen for å spørre om det faktisk var du som kjøpte dette,

meg ringte de opp etter 15 min! :thumbup:

Lenke til kommentar

Jaja.. vi fikk nå iallefall ikke Chrono denne gang..

Får det vell om en 3 års tid tenker jeg, med tanke på prioriteringa av JP og US kundene mener jeg.. :dontgetit:

 

Du vet at det er fullt mulig å kjøpe spill på den amerikanske PSN store med en europeisk PS3?

 

Det krever at du lager en amerikansk konto,

som er kjempelett,

du finner sikkert en guide til det på nettet viss det skulle være for vanskelig ;)

 

For å kjøpe spillet etter at en amerikansk konto har blitt opprettet,

må du kjøpe et PSN card på $10, $20 eller mer,

da er det bare å taste inn koden i PSN store,

og vips så har du $ på kontoen din som du kan kjøpe spill for,

viss du kjøper på riktig side,

får du koden sendt per e-post / du får den oppgitt på sida du kjøpte den fra,

det eneste som kreves for at det blir godkjent første gangen er at firmaet du kjøper PSN cardet fra må ringe deg på mobilen eller hustelefonen for å spørre om det faktisk var du som kjøpte dette,

meg ringte de opp etter 15 min! :thumbup:

 

Og hvor kjøpte du det henn?=)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...