Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bør jeg kjøpe sånn industriell standard harddisk og sette inn i et eksternt kabinett, eller fungerer det helt fint med en ferdigstilt ekstern harddisk?

Hovedforskjellen på der du kun kjøper selve disken og ferdigstilte eksterne disker er nok helst at det typisk ikke er "WD red" og liknende "24/7"-disker i de ferdigstilte.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet-8OkEXm

Vet noen om en Safari utvidelse(tillegg, addon) som man kan lagre et zoom preset? Dvs. at teksten forstørre. Hadde det på Firefox, men plutselig ble alle utvidelser sletta..

Endret av Slettet-8OkEXm
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

Aha. Ok, da prøver vi med Valg: Nettsteder: Sidezoom. Der kan du sette det for utvalgte åpne nettsteder, og for andre.

 

Geir :)

 

Jepp, det var den funksjonen jeg søkte. Takk :) 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

Hvis det er flere enn bare jeg som sliter med en skjerm som ikke går i hvilemodus og slår seg av, så kan det hende du må skru av «Canvas» i Spotify. Dette gjelder da iOS. Tenkte jeg bare ville si ifra :)

Får du opp videoer på enkelte sanger eller sangtekst? Er det mulig å skru dette av? 

Lenke til kommentar

Får du opp videoer på enkelte sanger eller sangtekst? Er det mulig å skru dette av?

Fikk ikke opp noe mens skjermen var låst, det var bare at skjermen ikke skrudde seg av. Men i Spotify-lista så kommer de slike korte videoer ja. Og den funksjonen heter «Canvas» og ligger under settings i appen :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-8OkEXm

For det første så trenger jeg hjelp med Word, og lurer på om det finnes en enkel måte å sette inn sidetall "x av y" Foreløpig har jeg funnet en metode for å få sidetall "x av y", men den er kronglete; du kan velge sidetall "x av y" i bunnteksten, trykke command + x og lime det inn i toppteksten. Deretter flytte den til høyre med space-baren. Som sagt er det kronglete. 

 

For det andre trenger jeg hjelp med nettleseren. Safari vil ikke åpne vindu ved pålogging selvom jeg har krysset av for at den skal gjøre det. 

Endret av Slettet-8OkEXm
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ja, løse kabler er ikke sjelden en årsak. Ødelagte kabler skal vel litt til, men det kan også skje. Batterier som sveller og trykker på trackpad'en innenfra er et kjent problem. Men start med å resette ting: System Management Controller og Parameter RAM. Gjør dette uten mus eller annet tilkoblet.

 

Hvis resets ikke fikser det, så kjør en hardware test. Kanskje den kan si noe.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Ja, løse kabler er ikke sjelden en årsak. Ødelagte kabler skal vel litt til, men det kan også skje. Batterier som sveller og trykker på trackpad'en innenfra er et kjent problem. Men start med å resette ting: System Management Controller og Parameter RAM. Gjør dette uten mus eller annet tilkoblet.

 

Hvis resets ikke fikser det, så kjør en hardware test. Kanskje den kan si noe.

 

Geir :)

Har prøvd de 2 første , den siste visste jeg ik om, ska prøve , se ka den sier :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...