Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Romteknologi VG3 Andenes


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ettersom andenes ligger ute i havet så blir det aldri ordentlig super kaldt,-40 og lignende, men ikke tro det er Hawaii 2 av den grunn. Blåser også nesten konstant her, kommer inn fra havet som omringer øya. Alltid motvind virker det som.

 

Pleier å dra på ganske kule klasseturer også. Vi dro til Hawaii og San Fransisco. Du vil sansynligvis også merke at de prøver desperat og bruke opp budsjettet sitt. F.eks. serveren som står der praktisk talt ubrukt, sammen med en relativt spenstig mac med 2 stk 30" skjermer. En satelitt-trener som vi aldri brukte. osv. :p

 

Jeg gikk der 07/08(tiden går fort :S). Og de har vel fått ny læringsplan, tror at programmering fallt bort. Siden du tar en del fag som privatist trengs det litt selvdisiplin. I norsk-undervisningen var oppmøte faretruende nært null mesteparten av tiden.

 

Gled dere til romtek. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har også forvillet meg inn i dette kalaset, og er egentlig forholdsvis intetanende om hva jeg i det hele tatt skal ta meg til der oppe :-S Vet noen hvor det er oppmøte første dagen? Tidligere "romlinger"? (hva er det for et Fraiser-inspirert trøndernavn forresten?)

 

Ser at Ghost har MR2 MK1, noe som for meg en synonymt med en som har sunne interesser. Nedturen er jo at pysa tar fly opp :-S Selv kjører jeg bil fra Kristiansand...

Lenke til kommentar
Ser at Ghost har MR2 MK1, noe som for meg en synonymt med en som har sunne interesser. Nedturen er jo at pysa tar fly opp :-S Selv kjører jeg bil fra Kristiansand...

Vel, har ikke hatt tid til å fikse bilen for en såpass langtur, det ville også blitt dyrere, ikke hadde jeg fått plass til vinterhjulene med mindre jeg skulle hatt dem i passasjersete og da hadde jeg ikke fått plass til noe annet :p

Uansett hva skal man med en bil "her" oppe i ødemarka når man bor 4min fra skolen og butikk ?

 

Hva for'no bil har du ?

Lenke til kommentar

Nå for tiden kjører jeg den optimale vinterbilen, Saab 9-3, med tidenes lyskastere i grillen. Ser ikke ut i det hele tatt, men veldig praktisk. Jeg bor faktisk nærmest skolen tror jeg, hybelverter mente det måtte være ca 5 min å gå, men da de gamle var på ferie der oppe i Nord, brukte de ca 25 sekunder på sykkel... Adressen er Vikangata 1. Over naboens plen, og kryss gata, følg veien 10 meter, så er jeg fremme. Det er langt bedre enn de 40 minuttene jeg måtte bruke til skolen på VG2.

Lenke til kommentar

Vel oppmøte er i kantina på første skoledag ja.

Og å bruke penger på bil der oppe er waste! de aller fleste har bare akurat nok til evt. husleie, mat og ØL! (som for de fleste blir en større utgift)

 

Håper alle de nye romlingene av året gleder seg, for dere får et fantastisk år!

Lenke til kommentar

Hvor mye brukte dere tildligere "romlinger" på klasseturen ?

Reise utgifter, lomme penger osv. .....

 

Er litt dumt om jeg sparer litt igjenom året. eks. 3K og bruker opp resten på div. også kommer dagen vi skal på tur også viser det seg at den koster eks. 6k så jeg ikke kan være med :p

 

Det hadde vært kjipt :p

Lenke til kommentar

vi måtte betale 7000 selv tror jeg

og så kommer jo penger til mat, drikke, souvenirer, shopping osv atpåtil

jeg sparte 500kr hver måned pluss at jeg sparte det som var ekstra i det store stipendet som kommer i januar. og så kommer jo russetida på våren også og da er det greit med penger da også. så å spare er lurt uansett ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...