Gå til innhold

Ingen angrerett på Netshop Oslo?


Anbefalte innlegg

Er dette fordi de også selger over disk i tillegg til webshop http://www.netshoposlo.no? Jeg bestilte varer på nett og hentet i butikken siden det er et hentelager.

 

Når jeg fant ut at jeg hadde kjøpt feil vare fikk jeg beskjed om at man ikke hadde angrerett hos dem?

 

NB! De hjalp meg alikevel å bytte, så det er jeg fornøyd med ;).

 

Men det jeg lurer på er hvofor har de ikke angrerett?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så jeg kan be de pakke opp og demonstrere produktet jeg henter, hvis det ikke er utstilt i butikken eller ikke er satt i funksjonell stand?

 

Men det betyr også at jeg egentlig ikke burde bestille usett på nettbutikken, men bestille i butikken etter demonstrasjon? Hvis det er produkter jeg ikke har noen erfaring med.

 

Jeg er ikke så redd for at cd'ene er fysisk mindre enn i katalogen osv., slik som kunne være tilfeller med bukser og dresser etc., mer om produktet gir forventet vare.

 

Jeg synes det er helt greit at de ikke har det, men synes de burde fremheve på siden "Obs! vi har ikke angrerett på hentelageret i Oslo". Slik at man ikke tror man har denne safeguarden ved en handel der. (ikke for de som misbruker den, men for de som trenger den)

 

Jeg har aldri brukt angrerett på 20 år.

 

(fremhever fortsatt at personalet var servicevennlig og lot meg bytte, tenker kun på reglene rundt varer som ikke er utstilt osv.)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hei, var der i går og kjøpte et Sennheiser 150 headsett. Det som er ok er at jeg fikk prøvd det ut i forhold til passform (skulle kanskje vært mulig å teste lyd også). Vurderte i tillegg en microfon, men etter å ha sett den droppa jeg det.

Kan ikke se at det er noe problem at det ikke er angrerett. Eneste grunn til at jeg ev vil bytte/få ny er ved feil og det går jo på reklamasjon.

Lenke til kommentar
du har ikke angrerett på varer som er gitt fra en selger til deg, i en butikk. angreretten er gjelder bare hvis du handler over internett, telefon eller bestillingskataloger.

Hvis du leser hva han skriver så inngikk han avtalen på internett, men hentet varen i butikken.

 

Hvis man leser loven så ser man klart at det er samme hvor man henter varen, det er hvor man inngår avtalen som er det viktige. Dette er meget viktig å skille mellom, da man kan inngå gyldige bindende avtaler før man har hentet varen.

 

I Theo343 sitt tilfelle er det klart han hadde angrerett siden avtalen ble inngått på internett.

 

Så nei lappene de har om at man ikke har angrerett gjelder selvsagt ikke hvis man har bestilt over nettet.

 

Begrunnelse utover det som er nevnt over:

 

1. Lovens ordlyd i §6 litra b: fjernsalg: salg der forberedelse og inngåelse av en avtale skjer utelukkende ved bruk av fjernkommunikasjon, forutsatt at selgeren eller tjenesteyteren i sin markedsføring tilbyr eller oppfordrer til inngåelse av avtaler på denne måten.

 

Sammen lign også § 1 der det står at den gjelder fjernsalg.

Så hvis du ikke har fått angreskjema så har du nok hele 3 måneders angrefrist, derimot hvis de ikke har gitt deg noe informasjon om angrerett så vil jeg trekke fram en liten ting til fra loven: § 11 siste punktum

 

eller etter 1 år dersom opplysninger om angrerett ikke er gitt.

 

 

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Takk for at du så poenget mitt, ved at man handler på nettbutikken til http://www.netshoposlo.no

 

Derfor burde ikke Netshop gi meg beskjed om at jeg ikke har angrerett når jeg bestilte varene på internett siden deres og hentet i butikken.

 

De burde selv klare å skille mellom å handle over disk i butikken eller via nett.

Det er ikke butikken, men måten man kjøper på som bestemmer dette. Skal ta det når jeg skal ned dit.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
På Netshop Oslo så har du jo mulighet til å se på produktet. Det at du ikke har denne muligheten ved nettkjøp er årsaken til at det ble innført 14 dagers åpent kjøp.

Det er ikke årsaken til at de innførte angrerett, men en grunn blant flere for at de innførte angrerett.

 

Vil også presisere at så lenge du inngår kjøpet på internett eller telefon har du angrerett hos NetshopOslo siden de baserer seg på det, men så fort du går til ekspeditøren og får han til å bestille har du mistet den retten.

Lenke til kommentar

KVTL, du tar nok feil.

Så lenge man ikke betaler varen og får sett den og hentet den på utsalgstedet har man ikke angrerett.

Det som er at man "reserverer" en vare hos de og så henter de når alt er kommet.

Slik sparer man tid, og slipper å gå innom butikken og legge inn bestilling der (Mao Datakjeden).

 

Edit: liten leif

Endret av Samcki
Lenke til kommentar

Heisan folkens,

 

Litt kort om angrefrist her hos oss i Oslo. Med bakgrunn i at vi bedriver utsalg over disk så tolker vi det slik at angreretten ikke gjelder her hos oss.

 

Samtlige kunder får varen presentert på disk før de betaler slik at du kan gjøre en vurdering på om du ønsker å angre der og da. Velger du som kunde likevel å ta med varen så gjelder ikke angrefristen fra du forlater oss.

 

Angrefrist er vel til for postordre som gjør at man ikke kan oppleve produkter før man faktisk har fått det hjem. Er man da ikke fornøyd så kan man benytte seg av såkalt "angrefrist". Men i og med at du kan oppleve produkter her -før kjøp- så gjelder ikke angrefristen.

 

Håper dette forklarer litt om vårt syn på saken, og er det spørsmål så stikk gjerne innom oss en tur.

 

Mvh,

Andreas S, Netshop avd. Oslo

Lenke til kommentar
KVTL, du tar nok feil.

Så lenge man ikke betaler varen og får sett den og hentet den på utsalgstedet har man ikke angrerett.

Det som er at man "reserverer" en vare hos de og så henter de når alt er kommet.

Slik sparer man tid, og slipper å gå innom butikken og legge inn bestilling der (Mao Datakjeden).

 

Edit: liten leif

Som det står i loven kommer det annpå hvor man inngår avtalen om kjøp. Som kjent har kjøp to sider, en avtalerettslig side og en oppfyllelses side.

 

Det er tidspunktet man inngår avtalen som er intressant og ikke når den blir oppfyllt, se også lovens ordlyd.

 

En avtale om kjøp på www.netshoposlo.no er inngått i det kunden trykker på bekreft ordre\ kjøpsknappen på deres hjemmeside. Hvor kunden henter varen har nada å si fordi det er snakk om hvordan oppfyllelsen av avtalen skjer.

Lenke til kommentar
Heisan folkens,

 

Litt kort om angrefrist her hos oss i Oslo. Med bakgrunn i at vi bedriver utsalg over disk så tolker vi det slik at angreretten ikke gjelder her hos oss.

 

Samtlige kunder får varen presentert på disk før de betaler slik at du kan gjøre en vurdering på om du ønsker å angre der og da. Velger du som kunde likevel å ta med varen så gjelder ikke angrefristen fra du forlater oss.

 

Angrefrist er vel til for postordre som gjør at man ikke kan oppleve produkter før man faktisk har fått det hjem. Er man da ikke fornøyd så kan man benytte seg av såkalt "angrefrist". Men i og med at du kan oppleve produkter her -før kjøp- så gjelder ikke angrefristen.

 

Håper dette forklarer litt om vårt syn på saken, og er det spørsmål så stikk gjerne innom oss en tur.

 

Mvh,

Andreas S, Netshop avd. Oslo

Merkelig måte dere tolker dettte på--

 

1. Lovens ordlyd i §6 litra b: fjernsalg: salg der forberedelse og inngåelse av en avtale skjer utelukkende ved bruk av fjernkommunikasjon, forutsatt at selgeren eller tjenesteyteren i sin markedsføring tilbyr eller oppfordrer til inngåelse av avtaler på denne måten.

 

Når jeg trykker bestill så har jeg inngått en avtale,da kan dere ikke flytte inngåelsen av avtalen til butikken..Det vil da si at jeg ikke har noe plikt til å faktisk hente varen som jeg har bestilt(på nett) i butikken siden dere mener det er der inngåelsen av salger skjer..ergo jeg har ikke noe avtale om kjøp før jeg henter varen i butikken..

 

Men kaller dere det "reservering" av vare og oppgir hente tid i butikken så er dere innafor loven..

Endret av taz
Lenke til kommentar

Kjære vene da, hentet varer der tidligere i uka. Uansett om de har rett eller ikke så har de faktisk skrevet at angrefrist ikke gjelder da du kan se varene fysisk når du henter.......Det står også i såpass stor skrift at man ikke kan unngå å se det....

 

Synes ikke det er galt i det gitt....

 

-SD-

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...