Gå til innhold

Sony Xperia Z3 - Sonys flaggskip høsten 2014


Glenn

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med å gå fra iPhone til Z3/Z3C? Tenker på å gjøre akkurat dette, men er så usikker på hva/om jeg vil savne i en iPhone. Syntes samtidig at prisen på den nye iPhone er hinsides all fornuft, så vurderer derfor Z3 Compact. Ser ut som en grei telefon til en ok pris. Jeg bruker bare min iPhone 4 til facebook, instagram, snapchat, meldinger, ringing og enkelte andre snedige apps. Ingen spill. Savner et godt kamera på iPhone 4, og det har jo Z3C etter hva jeg har forstått?
Noen innspill på hva dere andre savnet, evt om overgangen gikk helt fint?
Er det ellers noen som anbefaler telefonen på generell basis? Hvorfor?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har erfaring med å gå fra iPhone til Z3/Z3C? Tenker på å gjøre akkurat dette, men er så usikker på hva/om jeg vil savne i en iPhone. Syntes samtidig at prisen på den nye iPhone er hinsides all fornuft, så vurderer derfor Z3 Compact. Ser ut som en grei telefon til en ok pris. Jeg bruker bare min iPhone 4 til facebook, instagram, snapchat, meldinger, ringing og enkelte andre snedige apps. Ingen spill. Savner et godt kamera på iPhone 4, og det har jo Z3C etter hva jeg har forstått?

Noen innspill på hva dere andre savnet, evt om overgangen gikk helt fint?

Er det ellers noen som anbefaler telefonen på generell basis? Hvorfor?

 

Har også en Z3 fullsize. Emigrerte fra en iphone 5s. Må si at batteriet er imponerende seigt. Og det er utrolig deilig å bare kunne bruke mobilen uten å måtte planlegge batteribruken.

 

Meget fornøyd..

Endret av toth
Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med å gå fra iPhone til Z3/Z3C? Tenker på å gjøre akkurat dette, men er så usikker på hva/om jeg vil savne i en iPhone. Syntes samtidig at prisen på den nye iPhone er hinsides all fornuft, så vurderer derfor Z3 Compact. Ser ut som en grei telefon til en ok pris. Jeg bruker bare min iPhone 4 til facebook, instagram, snapchat, meldinger, ringing og enkelte andre snedige apps. Ingen spill. Savner et godt kamera på iPhone 4, og det har jo Z3C etter hva jeg har forstått?

Noen innspill på hva dere andre savnet, evt om overgangen gikk helt fint?

Er det ellers noen som anbefaler telefonen på generell basis? Hvorfor?

Jeg har hatt alle iPhone siden 3g og har igrunn tenkt at android var uaktuelt for meg men ble no fristet av Sony pga batteri og pris i forhold til iPhone 6.

 

Tok en liten uken å vende meg til telefonen siden jeg ikke har vert noe borti android, men når jeg først fikk satt den opp slik jeg ville er jeg strålende fornøyd!

 

Med iPhone måtte jeg lade telefonen utpå ettermiddagen hver dag, men noen med Sony z3 holder det 2 dager med god margin!

 

Ting jeg savner fra iPhone er vel:

 

Lydløs knappen, notifikasjoner på låseskjermen, appen krasjer en del mindre på iPhone. Som jeg kommer på i farten.

 

For meg er dette bare bagateller og kan ikke se for meg at jeg kommer å bytte tilbake med mindre iPhone blir billigere enn toppmodellen til Sony eller at Apple kommer med en batteri revolusjon.

 

Batteritid er desidert viktigst for meg.

Lenke til kommentar

Har noen noe forklaring/hjelp på hvorfor jeg må søke opp apper som allerede er inst. for å oppdatere de, de kommer ikke opp på mine prog før oppdatering. Får heller ikke nyeste play butikk den har stoppet på ver 4.8.20. Har sjekket etter firmwareupdate osv med pc også. Android ver 4.4.4 kjerne 3.4.0

Vet noen om det er forskjell på chip på nano og microsim? Siden jeg vil bruke samme sim i Z2 som Z3 med microsim ramme.

Lenke til kommentar

Vet noen om det er forskjell på chip på nano og microsim? Siden jeg vil bruke samme sim i Z2 som Z3 med microsim ramme.

Har et nanosim som jeg bruker i en rekke forskjellige telefoner med adapter. Har ingen problemer med at SIM ikke fungerer, så det går nok sikkert fint for deg også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2546dfh

Etter at batteriet en dag plutselig ble tømt og ved ny oppladning ble telefon og lader ganske varm, holder batteriet bare i 30 timer stand by. Her må det vel ha skjedd noe,,, noen som har vært ut for lignende? Z3 Compact

 

 

 

Lenke til kommentar

Kjøpte meg en flunkende ny Z3 for noen dager siden. Men jeg har ikke noe mobildata eller 4g tilgjengelig. Jeg har vært innom mobilbutikken å prøvd nytt simkort,dette fungerte heller ikke. Jeg har kontakt med nettverket slik at jeg kan sende vanlig sms å ringe. Er det noen andre som har støtt på det samme problemet og fått fikset det? Har ikke nullstilt mobilen enda btw

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med å gå fra iPhone til Z3/Z3C? Tenker på å gjøre akkurat dette, men er så usikker på hva/om jeg vil savne i en iPhone. Syntes samtidig at prisen på den nye iPhone er hinsides all fornuft, så vurderer derfor Z3 Compact. Ser ut som en grei telefon til en ok pris. Jeg bruker bare min iPhone 4 til facebook, instagram, snapchat, meldinger, ringing og enkelte andre snedige apps. Ingen spill. Savner et godt kamera på iPhone 4, og det har jo Z3C etter hva jeg har forstått?

Noen innspill på hva dere andre savnet, evt om overgangen gikk helt fint?

Er det ellers noen som anbefaler telefonen på generell basis? Hvorfor?

Jeg gikk også nylig fra iPhone 4s til Z3 og det var vannvittig deilig. Ikke mye å savne, annet enn lydløs-knappen og størrelsen. Hvis du bruker telefonen mye til trening, musikk osv, kan det være litt upraktisk men det er ikke et stort problem.

 

Noen som av og til, kanskje et par ganger daglig, får korte glimt (under 1 sek) hvor skjermen er helt rar? Ser ut som skjermen er en grønn versjon av snø-skjermen man ofte fikk på tv før når man ikke hadde kanaler. Ingen effekt på ytelsen eller noen kortslutning, men bekymrer meg jo for at det kan være en produksjonsfeil eller noe.

Lenke til kommentar

 

Noen som av og til, kanskje et par ganger daglig, får korte glimt (under 1 sek) hvor skjermen er helt rar? Ser ut som skjermen er en grønn versjon av snø-skjermen man ofte fikk på tv før når man ikke hadde kanaler. Ingen effekt på ytelsen eller noen kortslutning, men bekymrer meg jo for at det kan være en produksjonsfeil eller noe.

 

 

Slik jeg har forstått det skal Z3 ha en egen løsning der GPU avlastes fra å vedlikeholde statiske skjermbilder. Støyen du ser er antagelig når GPU vekkes til live igjen.

Lenke til kommentar

Litt Z3/Andoird hjelp hvis noen gidder:

 

Jeg har gått fra iphone til en Z3 compact. Det har fungert bra, men på dagensløpetur hadde telefonen restartet helt til fabrikkinnstillinger da jeg kom hjem. #rart

Da jeg satt opp telefonen da jeg fikk den sa jeg JA til alt som het sikkerhetskopiering etc, som Xperia og google spurte om jeg ville aktivere. Mitt spørsmål her:

 

Hvor finner jeg disse sikkerhetskopiene, og får telefonen tilbake til slik den var før dagens løpettur?

Lenke til kommentar

Jeg har hatt min Z3 i snart en mnd nå, og jeg lurer veldig på om det er normalt at når jeg hører på musikk eller ser på en film. Så "vibrerer" mobilen litt når lyden kommer ifra høytalerene.

Hvis jeg holder hånden min på mobilen så kjenner jeg det veldig lett.

 

Synes forøvrig at de ørepluggene som kom med var søppel. Hater slike ørepropper!!

 

Men det jeg digger er batteritiden, jeg kan bruke den i kanskje 2 dager framfor å lade den hver kveld som jeg gjorde med min S4.

Og dette er min første Xperia mobil og så langt er jeg fornøyd, selv om det jeg nevnte i begynnelsen trekker litt ned om det er "normal".

Håper noen kan komme med et svar for jeg må få den levert tilbake før det har gått 30 dager om dette er noe som skal fikses.

Endret av -Léon-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...