Gå til innhold

Fallout 4 - HW for best mulig opplevelse?


Anbefalte innlegg

Noen her som har noen formening om hva slags specs man må ha for å få  en bedre opplevelse på PC enn PS4?

Har en gammel X58 maskin med i7 tilsvarende 920 (W3520 som klokker bedre etc.) og SSD men lurer på om det vil være nok å oppgradere eks. skjermkortet til et  GTX970 el. for å spille FO4 High/ultra på 1440.

 

Per nå har maskinen kun HD6950-2GB@15365SPs og CPU er ikke klokket lenger selv om den tidligere kjørte @4GHz. (Gammel hardware er ikke alltid så bra å klokke for mye). Hovedårsaken til at den ikke er klokket lenger er at maskine har stått på 24/7 i alle år og så lenge jeg ikke spiller er det ingen grunn til å klokke. Men jeg kan dog klokke den opp igjen for FO4 hvis det har noen hensikt.

 

Tanken er at jeg rundt juletider eller neste høst skal oppgradere til ny PC og hvis FO4 blir en tilnærmet like god opplevelse på PS4 så kan jeg heller kjøpe det der nå.

Innspill?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet men jeg tenker i helt generelle vendinger og det er ikke slik at man ikke vet noe om spill før launch lenger. De har gitt ut noen specs, spillet kan sikkert sammenlignes i noe grad med andre titler i dag osv. ift. hardware krav og jeg vet det skal ha vært skrevet en del om hva FO4 vil kreve.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Det er noen forskjeller mellom 980 og 980ti, men ikke nok til at det bryr den vanlige high-end mannen i gata tror jeg. Titan er jo i en annen klasse, både ytelse og pris. Men om de ekstra % i ytelse er verdt de pengene det koster er jo en diskusjonssak for den det måtte gjelde. 

Lenke til kommentar

Det er ganske typisk Bethesda at de slipper en litt lite polert utgave og fikser småting etter hvert , det vil trolig kreve litt mer maskinvare enn det du har for å kjøre på maks , men jeg vil tro at du vil få en ganske så grei opplevelse , faktisk trolig bedre enn på PS4 med hva du har nå på pc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...