Rusher Skrevet 20. april 2015 Skrevet 20. april 2015 (endret) Tittelen sier det meste! Hello Norway er ett useriøst drittselskap, som i samtaler med kunder unnlater og informere om kostnader. Selv med spørsmål direkte rettet mot emnet, så "vrir" de seg unna med vage svar. Før de i ettertid da sender krav med merkelige gebyr, og henviser mot abb.vilkår som ikke ligger lett tilgjengelig på nettsiden. Ved klaging, avviser de klagen ved første kundekontakt. For deretter henviser til at klagen må rettes via brukerklagenemda som har 6 mnd behandlingstid. Selvfølgelig med ønske om at kunden skal gi seg, og ikke orke å ta på seg bryet. Svindelen deres har de beskrevet med 2 små linjer i det store vilkår dokumentet. Styr unna! Det er INGEN grunn til å velge disse, framfor flere av de operatørene som faktisk opererer seriøst. https://www.brukerklagenemnda.no/www/Hjem/Saksbehandling/Nemndas-Avgjoerelser/2014/Desember/Sak-328-1126-Desember-2014 https://www.brukerklagenemnda.no/www/Hjem/Saksbehandling/Nemndas-Avgjoerelser/2014/Desember/Sak-321-1126-Desember-2014 https://www.brukerklagenemnda.no/www/Hjem/Saksbehandling/Nemndas-Avgjoerelser/2014/Desember/Sak-318-1126-Desember-2014 https://www.brukerklagenemnda.no/www/Hjem/Saksbehandling/Nemndas-Avgjoerelser/2014/Desember/Sak-303-1126-Desember-2014 Endret 21. april 2015 av Rusher 9
OC-Freak Skrevet 21. april 2015 Skrevet 21. april 2015 Har ikke hello, men hellos underselskap xito. Så langt fungere det ok. Problemet er at det ikke er mange rimelige aktører igjen på telenor sitt nett. Hello/xito er en av dem. Ble tvunget til å bytte vekk onecall de de ikke gadd gi meg dekning mer (dvs bytta til netcom sitt nett). 1
Rusher Skrevet 21. april 2015 Forfatter Skrevet 21. april 2015 (endret) Har ikke hello, men hellos underselskap xito. Så langt fungere det ok. Problemet er at det ikke er mange rimelige aktører igjen på telenor sitt nett. Hello/xito er en av dem. Ble tvunget til å bytte vekk onecall de de ikke gadd gi meg dekning mer (dvs bytta til netcom sitt nett). Ja noe annet skulle jo være rart, siden det er Telenor som leverer tjenesten. Samtidig skal det godt la seg gjøre å rote til ett forhåndsbetalt abonnement. Da begrenser det seg litt selv hva de kan finne på å fakturere. Men bare at de er eid av Hello er grunn nok til å styre unna. Talkmore er på Telenor nett, å da har man det man trenger. Endret 21. april 2015 av Rusher
OC-Freak Skrevet 22. april 2015 Skrevet 22. april 2015 Talkmore kan ikke konkurrere på pris på de rimeligere abbonnementene dessverre. På de dyre abonnementene er prisene ganske like.
Rusher Skrevet 22. april 2015 Forfatter Skrevet 22. april 2015 Talkmore kan ikke konkurrere på pris på de rimeligere abbonnementene dessverre. På de dyre abonnementene er prisene ganske like. Er ikke enig i det, men uansett så er et småpenger det er snakk om. Vell verdt for å slippe søpla til Hello.
Snylter Skrevet 23. april 2015 Skrevet 23. april 2015 Min arbeidsgiver er kunde hos hello, og jeg opplever det som om man er svært fornøyd. Mitt abonnement er da også i samme selskap.
Rusher Skrevet 23. april 2015 Forfatter Skrevet 23. april 2015 Min arbeidsgiver er kunde hos hello, og jeg opplever det som om man er svært fornøyd. Mitt abonnement er da også i samme selskap. Som sagt, det er ikke der de er udugelige. Det er trossalt Telenor som leverer dekningen deres.
AdNauseam Skrevet 20. mai 2015 Skrevet 20. mai 2015 (endret) Jeg finner ikke noe i vilkårene deres som kan gi dem rett til å fakturere gebyrer i forbindelse med oppsigelsestid. Så da må det isåfall være noe de har endret på. EDIT: dette gjelder bedriftsavdelingen til Hello, jeg leste vilkårene til privatavdelingen. Vurderer å bytte abonnement til dem og tror jeg kommer til å gjøre det. Endret 20. mai 2015 av AdNauseam
Rusher Skrevet 20. mai 2015 Forfatter Skrevet 20. mai 2015 Jeg finner ikke noe i vilkårene deres som kan gi dem rett til å fakturere gebyrer i forbindelse med oppsigelsestid. Så da må det isåfall være noe de har endret på. Vurderer å bytte abonnement til dem og tror jeg kommer til å gjøre det. Visst du ønsker å støtte en useriøs aktør, så be my guest! Finnes andre, bedre alternativer.
OC-Freak Skrevet 20. mai 2015 Skrevet 20. mai 2015 Så vidt jeg kan se gjelder bruddgebyrene bedriftskunder med bedriftsavtaler. Fant ikke noe i vilkårene for privatkunder.
Gjest Slettet+6132 Skrevet 20. mai 2015 Skrevet 20. mai 2015 Hvorfor porterer ny operatør nummeret før tidligere avtale er oppfylt? Enhver person/bedriftseier ville jo sjekket både bindingstid og oppsigelsestid på abonnementet før man bytter, og evt. gi ny operatør beskjed om å ikke portere for tidlig. Dette blir litt som å selge telefonen uten å logge ut av kreditkortet i applestore/playstore for så klage til banken eller apple i ettertid, at uvedkommende har lastet ned på hans konto...
frohmage Skrevet 20. mai 2015 Skrevet 20. mai 2015 (endret) Hvorfor porterer ny operatør nummeret før tidligere avtale er oppfylt? Fordi det er slik regelverket er utformet. Om eieren av et nummer gir samtykke til å portere det ut fra en eksisterende avtale, så blir det det. Edit: Alle operatører gjør dette. Endret 20. mai 2015 av frohmage
AdNauseam Skrevet 20. mai 2015 Skrevet 20. mai 2015 (endret) Visst du ønsker å støtte en useriøs aktør, så be my guest! Finnes andre, bedre alternativer. For det første så er dette bediftsavdelingen til Hello. For det andre så var avtalen, som inneholdt disse betingelsene, godkjent av begge parter. Jeg tviler også sterkt på at bedriftsrepresentanten/kunden i det hele tatt har lest vilkårene når han godtok avtalen (isåfall hadde h*n vært klar over dette). For det tredje så er ikke dette relevant for privatavdelingen til Hello, og derfor heller ikke relevant for meg fordi jeg er privatkunde og vilkårene ikke inneholder verken oppsigelsestid eller bindingstid for privattjenestene. For det fjerde så trenger ikke dette å være et forbrukerfientlig jallaselskap bare fordi det har vært en uenighet her, og det trenger heller ikke å representere privatavdelingen til Hello. Og det er neppe samme folka som driver Hellos privatavdeling. På samme måte som du linker til en haug med klager som har fått medhold kan jeg gjøre det samme med konkurrenten. Telenor, et useriøst jallaselskap! Styr unna!: https://www.brukerklagenemnda.no/www/Hjem/Saksbehandling/Nemndas-Avgjoerelser/2014/Desember/Sak-315-933-Desember-2014 https://www.brukerklagenemnda.no/www/Hjem/Saksbehandling/Nemndas-Avgjoerelser/2014/November/Sak-297-933-November-2014 https://www.brukerklagenemnda.no/www/Hjem/Saksbehandling/Nemndas-Avgjoerelser/2014/November/Sak-294-933-November-2014 https://www.brukerklagenemnda.no/www/Hjem/Saksbehandling/Nemndas-Avgjoerelser/2014/November/Sak-290-933-November-2014 https://www.brukerklagenemnda.no/www/Hjem/Saksbehandling/Nemndas-Avgjoerelser/2014/September/Sak-264-933-September-2014 https://www.brukerklagenemnda.no/www/Hjem/Saksbehandling/Nemndas-Avgjoerelser/2014/Juni/Sak-195-933-Juni-2014 https://www.brukerklagenemnda.no/www/Hjem/Saksbehandling/Nemndas-Avgjoerelser/2014/Mai/Sak-146-933-Mai-2014 https://www.brukerklagenemnda.no/www/Hjem/Saksbehandling/Nemndas-Avgjoerelser/2014/Februar/Sak-69-933-Februar-2014 https://www.brukerklagenemnda.no/www/Hjem/Saksbehandling/Nemndas-Avgjoerelser/2013/September/Sak-244-933-September-2013 https://www.brukerklagenemnda.no/www/Hjem/Saksbehandling/Nemndas-Avgjoerelser/2013/August/Sak-225-933-August-2013 https://www.brukerklagenemnda.no/www/Hjem/Saksbehandling/Nemndas-Avgjoerelser/2012/Desember/Sak-331-933-Desember-2012 https://www.brukerklagenemnda.no/www/Hjem/Saksbehandling/Nemndas-Avgjoerelser/2012/Desember/Sak-326-933-Desember-2012 https://www.brukerklagenemnda.no/www/Hjem/Saksbehandling/Nemndas-Avgjoerelser/2012/November/Sak-275-933-November-2012 https://www.brukerklagenemnda.no/www/Hjem/Saksbehandling/Nemndas-Avgjoerelser/2012/April/Sak-87-933-April-2012 https://www.brukerklagenemnda.no/www/Hjem/Saksbehandling/Nemndas-Avgjoerelser/2012/Mars/Sak-74-933-Mars-2012 https://www.brukerklagenemnda.no/www/Hjem/Saksbehandling/Nemndas-Avgjoerelser/2010/Oktober/Sak-265-93390-oktober-2010 https://www.brukerklagenemnda.no/www/Hjem/Saksbehandling/Nemndas-Avgjoerelser/2010/Juli/Sak-195-93310-juli-2010 https://www.brukerklagenemnda.no/www/Hjem/Saksbehandling/Nemndas-Avgjoerelser/2010/April/Sak-116-93390-april-2010 https://www.brukerklagenemnda.no/www/Hjem/Saksbehandling/Nemndas-Avgjoerelser/2010/Mars/Sak-103-93390-mars-2010 https://www.brukerklagenemnda.no/www/Hjem/Saksbehandling/Nemndas-Avgjoerelser/2009/Juli/Sak-243-93380-juli-2009 Som sagt, for et jallaselskap Telenor er, skal aldri bli kunde hos dem! Alternativet mitt er Telenor og Djuice, jeg kan ikke ha en operatør som bruker Netcom. Så igjen, hva er dine "bedre alternativer", og hva skjer når jeg kan liste opp en haug med klager mot dem som har fått medhold? Jeg ender vel opp med å ikke kunne bli kunde hos noen telefonselskaper fordi alle er jallaselskaper! Kan også nevne at listen over klager med medhold er dobbelt så lang hos min nåværende operatør, som jeg faktisk har vært fornøyd med. Så det kan vel diskuteres hvor vidt dette har særlig betydning. Min endelige beslutning: Jeg skal prøve Hello når bindingstiden på mitt nåværende abonnement er utgått. Jeg synes hele denne tråden er useriøs, gi meg gjerne en grunn til hvorfor jeg tar feil. Endret 21. mai 2015 av AdNauseam 4
Doffen jr. Skrevet 21. mai 2015 Skrevet 21. mai 2015 Jeg anbefaler Telipol som også bruker Telenor sitt nett. De hadde akseptable priser sist jeg sjekket. Ikke så lett å sammenligne nå lenger, etter at www.telepriser.no ble lagt ned.
Gjest medlem-366407 Skrevet 21. mai 2015 Skrevet 21. mai 2015 Jeg anbefaler Telipol som også bruker Telenor sitt nett. De hadde akseptable priser sist jeg sjekket. Ikke så lett å sammenligne nå lenger, etter at www.telepriser.no ble lagt ned. Tek.no som vel (?) drifter dette forumet har en like fin kalkulator for å sammenligne mobilabonnement som telepriser hadde. Så hjelpen er ikke langt unna http://www.tek.no/mobilabonnement
LiamH Skrevet 21. mai 2015 Skrevet 21. mai 2015 Moderatormelding Tråden er ryddet for avsporinger og persondebatter. Følg trådens tema og diskuter anstendig.Innspill om moderering tas på PM.LiamH
GeirHH Skrevet 21. mai 2015 Skrevet 21. mai 2015 (endret) Jeg anbefaler Telipol som også bruker Telenor sitt nett. De hadde akseptable priser sist jeg sjekket. Har så langt gode erfaringer med Telipol: FriBruk 3 GB - kr 245.-. Selv om mye går på wi-fi holder 1 GB (kr 169.-) som regel ikke. Det fine er at de kutter ikke databruken, men setter ned hastigheten (tipper at dette ikke gjelder 1 GB-abonnementet). Kombinerer dette med One Call Kontant til bruk i Sverige (0,39/0,39). Forøvrig ser det ut til at Telia Sonera/NetCom virkelig har svingt seg opp på dekning nå. Endret 21. mai 2015 av Fjellvåken
AdNauseam Skrevet 21. mai 2015 Skrevet 21. mai 2015 (endret) Har merket litt forbedring i dekning hos Netcom faktisk. De har også kjøpt opp Network Norway (som etter min erfaring har trøblete tilkobling), så tror det blir bra når Netcom slår det sammen med sitt eget nett. Ang. Telipol så mangler de bl.a. HD-Voice og mulighet for flere sim-kort (f.eks. tvillingkort) (ifølge Tek sin tjeneste). Men, det er mange som ikke trenger dette. Endret 22. mai 2015 av AdNauseam
GeirHH Skrevet 22. mai 2015 Skrevet 22. mai 2015 Ang. Telipol så mangler de bl.a. HD-Voice og mulighet for flere sim-kort (f.eks. tvillingkort). Men, det er mange som ikke trenger dette. De har iallfall HD Voice.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå