Gå til innhold

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres

  1. Siste time
  2. Prøver man å fordumme seg selv og besøkerne av denne tråden? Det var sørstatsdemokratene som under presidentvalget i 1964 gikk over til det republikanske partiet. Du har stadig kommet med innlegg med alskens påstander og "opplysninger" for å fremme det som andre ville ha ansett som rasistiske fremstøt for hvithetens skyld og kulturell overlegenhetstro. Ja, han endog startet en krig på egenhånd ved å overfalle 35 franskkanadiere under en av de meste selsomme episodene i hans karriere som det ble lagt et lokk på, "Jumonvilleaffæren". Han hadde vært utkommandert for å befeste viktige posisjoner, observerte de franske manøvreringer på omstridte grenseområder og oppstilt en respektabel forsvarsstyrke klar til kamp ved først tegn på trøbbel. I 28. mai 1754 uten fullmakt valgt Washington i spissen for førti lokalrekrutterte menn å angripe en patrulje på 35 regulære soldater som hadde slått leir på en skogholt ved Hopwood i dagens Pennsylvania - det var i strid med ordrer om å forbli defensivt og kun forsvart seg. 21 ble tatt til fange, resten var drept under tvilsomme omstendigheter, da flere vitner ment dette hendt etter en meget kort batalje på mindre enn et kvarter. Det er ikke engangs en nazitatovering i det hele tatt. "Totenkopf" er et vanlig militærssymbol fra gammelt av og var et vanlig syn på husarer (ryttersoldater) siden 1740-tallet, det var ikke uvanlig å finne infanterister med påsydde hodeskallsymboler på deres hodekledd som sjakoer og senere stålhjelmer i 1804-1918. Flere amerikanske militærenheter har deres egne totenkopf-symboler som marinespeidertroppene som har hodeskall og knokler påsydd som enhetsmerker på sine uniformer. Det er mer ansett som et symbol for militarisme.
  3. Så spørsmålet er ikke hvis islamsk lov står i konflikt med norsk lov
  4. 27 678
  5. Det jeg tenker også er at det kan være at det blir en fordel for han og at jeg forlater bedriften slik at begge oss blir fornøyd
  6. Du har sagt de prioriterer islamsk lov over norsk lov, og at barneekteskap er et eksempel på det.
  7. Har eg sagt det?
  8. Og er en mer offisiell en. Om man ikke vil betale over 16 laken for en på ebay.. https://videocardz.com/newz/french-retailer-mocks-e1039-steam-machine-with-stim-machine-rx-9060-xt-pc-for-e999
  9. Jeg vet ikke. Er de dårligere på å følge disse lovene enn andre nordmenn, og er det på grunn av islamsk lov? Flere muslimske homofile velger å gifte seg med likekjønnede selv om det muligens er imot deres religiøse lover, akkurat som flere kristne homofile gjør det.
  10. Islamsk lov påbyr ikke barneekteskap.
  11. Følger muslimske arbeidsgivere antidiskriminering lovene om LGBTQ folk?
  12. Utrolig. Hva forventer du egentlig? Skjer det ikkje fordi eg ikkje gir deg eksempler? Vi vet det forekommer f.eks. barneekteskap, var for eksempel nylig en sak i Bergen. Poenget var at Islam forbyr det om det går i mot troen, ferdig snakket.
  13. Zelenskyj hevdar at målet er å tvinge Putin til å forhandle. Men slik krigen går akkurat no håpar eg vel at Putin held fram med å nekte. Forhandlingane kjem nok på eit seinare tidspunkt når Russland i praksis er knust.
  14. Hykleri er å gjøre noe du kritiserer andre for. Jeg kritiserte ikke argumentet ditt og krevde ikke noe som helst fra deg. Å spørre hvis noen kan dokumentere noe er ikke et krav. Jeg bare lurte hvis du hadde noe bedre siden du ikke mente det du kom med hadde du ingen tro på
  15. Ingen forhandlinger nå. De som har vært på Krim må nok se at deres russiske arme svikter over alt. Who cares kill them all.
  16. Gikk han i fylla i 18 år?
  17. Når det gjeld eventuelle fredsforhandlingar kan ikkje eg sjå at Ukraina har så mykje å forhandle om. Men eit mogeleg kompromiss kan vere at befolkninga på Krim får seie si meining i ei fri og rettferdig folkeavstemming om dei ynskjer å halde fram som ein del av Ukraina, bli ein del av Russland eller evt. bli eit sjølvstendig land.
  18. Hvilken valg her jeg? Nye Arbeidsgivere spør etter referanser
  19. Dette er ikke hykleri, hykleri er å kreve noe du selv nekter konsekvent å dele, dette har jeg forklart deg allerede.
  20. Har du noen linker? Sist jeg var på en slik messe var vel for 2-3 år siden, tror jeg, så det kan vel godt ha skjedd noe mer. Den mest tydelige endringen i "bruk av roboter" man har sett gjennom de siste årene det er jo bruk av spesialiserte roboter, i form av "krigsroboter". Hvis man har bruk for å ta ut en tank, et marinefartøy eller et oljerafenieri, så bruker man ikke humanoisdroboter men "automatiserte droner" utviklet for formålet. Det ville vel være lite formålstjeneslig og lite effektivt å bygge humanoidroboter, for så å utstyre dem med dykkemaske og svømmeføtter, eller vingene i fra en hangglider. Ved å optimalisere roboten så bør man vanligvis og ofte kunne oppnå en bedre "robotløsning" enn det man kan oppnå med "humanoidrobot" som grunnkonsept. En annen variant av "robot", det er jo også en robotsverm, der mange spesialiserte roboter "samarbeider" om oppgaven. Ser at denne rapporten ser ut til å si det samme som det som også er min vurdering, at det er AI som er den virktigste faktor, og da også gjerne AI i "samarbeid" med spesialiserte roboter. https://www.mckinsey.com/mgi/our-research/agents-robots-and-us-skill-partnerships-in-the-age-of-ai Jeg noterer meg ellers et avsnitt i denne rapporten: Indirekte så sier man også noe slikt som at: Å erstatte mange fysiske jobber med humanoidroboter, eller andre roboter, det vil i mange tilfeller ikke være "regningssvarende" eller "praktisk gjennomførbart. Ellers så ser jeg at de har en definsjon av hva som de mener ligger i begrepet "robot": Men denne roboten vil i de fleste tilfellene ikke være en humanoisrobot, tror jeg.
  21. Dette er ein krig mellom Ukraina og Russland og det russiske regimet, og må aldri bli ein krig mellom Ukraina og sivilbefolkninga på Krim, den russisktalande majoriteten på Krim eller den russisktalande minoriteten i Ukraina. Hugs også at Russland prøver å legitimere krigen ved å påstå at den russiskspråklege minoriteten er undertrykt. Presset mot Krim gjer at mange må flykte, diverre gjeld nok dette også ukrainarar, enten dei er russiskspråklege eller ukrainskspråklege. Dette vil isolert sett bidra til russifiseringa. Kva som vil skje etter at krigen er over får ein ta når den tid kjem. Det viktige er å få slutt på krigen og okkupasjonen. Det er heller ikkje sikkert at Russland eksisterer som stat når denne krigen ein gong tek slutt. Den delen av befolkninga som budde der fram til 2014 har ein udiskutabel rett til å bu der som ukrainske statsborgarar. Det same gjeld for dei som er fødde der sidan, samt born av dei som budde der fram til 2014. Kva språk dei snakkar er irrelevant. Spørsmålet er kva som vil skje med russarar som har flytta dit sidan 2014. Eg tenkjer at dei som ynskjer det må kunne halde fram med å bu der, og at dei etter ei tid vil kunne søkje om statsborgarskap etter kriterier bestemt av Ukraina. Det kan elles nemnast at Denys Davydov, kjend for sine nyheitsoppdateringar om Ukraina er russiskspråkleg og frå Krim. Som dei fleste ukrainarar beherskar han begge språka.
  22. I dag
  23. https://www.bbc.com/news/articles/c1dyp5rez0go En tatovering gjort i fylla, som han fjernet når han forstod kva den kunne symbolisere. Trur du overdriver nazi-sympatiene her.
  24. Det er deg som har et problem med din egen argumentasjon, ikke meg. Jeg lurer bare på hvorfor du engasjerer i slikt hykleri og ikke kommer med noe bedre enn det du kritiserer
  25. Jeg ville ikke giddet å bruke tid på den brukeren der. Personen forstår åpenbart ikke økonomi/skatt eller forskjellen på urealisert/realisert og mener av en eller annen grunn at de begrepene har noen som helst sammenheng med reel og ikke-reel. Så der skorter det på mange fronter.
  1. Last inn mer aktivitet
×
×
  • Opprett ny...