All aktivitet
Denne strømmen auto-oppdateres
- Siste time
-
Dette gjelder jo hele samfunnet, uansett kjønn, skape kunstige behov via og gjøre folk usikre, skape en følelse av mislykkenhet og få folk til og jage mål de aldri kan oppnå, skape tapere hvor selgerne kan selge de en kortvarig fiks... Dette evige jaget etter "suksess" som er uoppnåelig for mange uansett hvor hardt de prøver er rein psykisk sadisme.
-
Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]
Simen1 svarte i et emne i Politikk og samfunn
Er ikke den type kjøp, salg og arbeidsutvandring brudd på sanksjonene mot Russland? Hvis ikke så burde det være det. Nei, jeg har ikke sett noe bekreftende. Beskrivelsene passer bare delvis med Atle Berge. -
Lit kult med det kollektivet "ho'et" når det runger men selve roinga skjønner eg ikke..... Men men
-
Sannsynligvis noen som har laget flere brukere. Sjekk alltid postcount.
-
Selvfølgelig burde det være en arveavgift
wampster svarte på Villfaren sitt emne i Politikk og samfunn
Ok, så du sidestiller Ola Normann med familie når det kommer til fordeling av opparbeidet formue. Ola Norman har like stort krav på beløp over frigrensen som barn/barnebarn. Der er jeg bare helt uenig. Videre så er jeg ganske sikker på at vi er veldig uenige på hva som er vanlige folk og vanlige formuer. Jeg skjønner ikke heller hele denne settingen med at man skal holde de skapende folkene/de som bygger opp og tjener penger nede på "vanlige folks nivå". Det er så jævelig misunnelses-drevet og det er trist at så utrolig mange folk bruker så mye energi på slikt i steden for å gjøre noe/bygge noe selv. Når jeg leser og får med meg hvor mye f.eks. Reitan familien har jobbet og hvor smarte de har vært (og hvor mye flaks de har hatt også selvfølgelig, for en trenger en god dose flaks) så blir jeg alltid i godt humør. Men når en leser i avisen så får en nesten inntrykk av at de er samfunnsfiende nummer en, fordi de har en avanse på 2-4% og sitter igjen med en god slump penger for alt de har jobbet for i en halv mannsalder. Jeg håper aldri de må gi fra seg halvparten av imperiet sitt til grådige/egoistiske politikere som forvalter alt av verdier eksepsjonelt mye verre.- 181 svar
-
- 1
-
-
Selvfølgelig burde det være en arveavgift
Simen1 svarte på Villfaren sitt emne i Politikk og samfunn
Når noen arver aksjer 1. januar så arver de aksjer, ikke kroner. Etter overtakelse av aksjene, står arvetaker fritt til å gjøre det en vil med disse aksjenene. F.eks selge de / realisere verdiene. Dette kan gjøres med en gang eller senere. Helt eller delvis. Når noen arver lysestaker, fugler i bur og duker 1. januar så arver de de fysiske gjenstandene, ikke kroner. Arvetaker står fritt til å selge de, med en gang eller senere. Helt eller delvis. Det samme med hus, en butikk, en konto med euro, gull og juveler i en bankboks eller andre typer verdier. Men selve verdsettelsen av gjenstandene, aksjene osv ved slike skifteoppgjør skjer på dødsdatoen. Det er da de sjekker valutakurser, aksjekurser, osv. Hvis dette ikke er tilgjengelig der og da, så får en verdsatt verdiene så snart som mulig og regnet seg tilbake til hva verdien var ved dødsdatoen. -
Fin og god natt 🥱🥱💤💤😴😴
-
Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]
oddeh svarte i et emne i Politikk og samfunn
Ukraina ber partner-land om opp mot 200 milliarder kroner i nødlån for å øke krigstrykket mot Russland. Der MDG og Venstre har signalisert vilje til at Norge skal bidra, avviser Frp og Sp forslaget, skriver VG. Saken skal diskuteres i Stortinget torsdag. Fra Høyres side er det foreslått 30 milliarder kroner som Norges bidrag. https://www.nettavisen.no/nyheter/mdg-om-nodlan-til-ukraina-villige-til-a-snu-hver-stein/s/5-95-3109803 -
Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]
Dragavon svarte i et emne i Politikk og samfunn
Eg er redd du har rett i det. Trump er ikkje til å stole på. -
SnowDOG's Picture humor thread V.4 *Ingen post uten bilde!*
HF- svarte på osse-mon waits for alice sitt emne i Humor
-
https://music.youtube.com/watch?v=z-OteAgvINc
-
Det var ikke det jeg sa, men du ser problemet med dette eksempelet?
-
Selvfølgelig burde det være en arveavgift
Simen1 svarte på Villfaren sitt emne i Politikk og samfunn
Når man arver så er det normalt (alltid?) dødsdatoen som er verdsettelsestidspunktet. Eier man aksjer som er verd 100M på den datoen så er det den verdien som skal arveskattes av, ikke gamle tall. Verdsettelse av bedrifter som ikke er på børs får bli en egen øvelse for advokatene i skatteetaten. Ikke at jeg er ekspert på skattejuss, men jeg antar de både ser på ligningsverdier ved sist årsregnskap, eventuell avvikende utvikling etter det og muligens verdien på aksjesalg etter det. Sistnevnte kan være sårbart for manipulasjon i ikke børsnoterte selskaper så spørs om skatteetaten vil vektlegge det i de tilfellene. Børsnoterte selskaper vil være enklere å verdsette på riktig dato. -
Sviskepotts allsidige tråd for hyggelige folk som liker å prate
MR SPEED svarte på Sviskepott sitt emne i Sosialt
Les deseamos a todos un buen y feliz martes. -
Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]
engavif svarte i et emne i Politikk og samfunn
Han er nok ganske så trygg på å ikke bli plukket opp på gata av politiet eller noe. Russland prøver å få utlendinger til div sporter, og spesielt hockey. Automatisk god reklame for Russland at utenlandske spillere velger å spille i Russland. -
Har det skjedd noe spesielt i det siste som får alle til å tro universet er en boble man kan komme utenfor?
-
https://music.youtube.com/watch?v=BycLmWI97Nc&si=x3f679Fp19m43SWe
-
149 141
-
Nei, jeg tror ikke universitet er slik. Ikke at jeg forstår hva jeg leser, og ser på, heller.
-
Selvfølgelig burde det være en arveavgift
Simen1 svarte på Villfaren sitt emne i Politikk og samfunn
Det har jeg hverken sagt eller ment. Ergo: Det er en stråmann du har funnet opp selv. Og staten er selvsagt ikke en person. Verdiene var i utgangspunktet kun arvelaters verdier. Når hans/hennes liv opphører så må disse verdiene fordeles på et eller annet vis - da nødvendigvis til noen som ikke eide verdiene i utgangspunktet. Diskusjonen går på hvordan de skal fordeles ved ulike størrelser på formuer. Poenget er at jeg sjekker av ✔️ at vanlige folk som arver vanlige formuer herved er skjermet fra arveskatt i de fleste forslagene her. Det ser ut som vi er ganske enige om det, ikke sant? -
Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]
qualbeen svarte i et emne i Politikk og samfunn
Flytte til Russland i disse tider?!? Vi vet at tilfeldige menn blir plukket opp fra gata, og tvunget til fronten. Kanonføde. Det er godt mulig dette ikke skjer i Moskva eller ST.Petersburg, men selv om dette ikke skjer i dag: hva med i morgen? Eller over-i-morgen? Det er galskap å flytte inn til Russland i disse tider! Vi burde vel nesten heller jobbe hardere for å tømme landet for menn i stridsdyktig alder? -
Selvfølgelig burde det være en arveavgift
wampster svarte på Villfaren sitt emne i Politikk og samfunn
Nei jeg gjør meg ikke dum. Du forstår bare ikke forskjellen mellom realisert og urealisert Ja og da skatter man ETTER salg/oppgjør av transaksjon/omgjøringen av aksjer/aksjeposision. IKKE FØR På samme måte som det ville vært absurd å skatte av et Munch maleri FØR et evt salg. Edit: La meg ta et enkelt eksempel for deg. Du kjøper et hus. I skattemeldingen er du nødt til å føre opp hva det er verdt. Året du kjøper det er det verdt 1 million, året etterpå er det verdt 2 millioner og skatteetaten sender deg en regning på 220.000 (kapitalskatt av verdistigningen - boplikten er ikke oppfylt). Året etter det igjen selger du huset for 1 million, men du kan ikke få tilbake de 220.000, for det er allerede innbetalt året før. Virker det logisk for deg?
