Gå til innhold

Her er Thinkpad-monsteret


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Personlig liker jeg godt at alle(?) thinkpads har både pinne og pad
Etter nesten fem års bekjennskap med ThinkPads styrepinne hadde jeg helst sett at de fortsatte å levere PCer uten styrepaden og Windows-tasten (det siste er vel en Linux-greie). Styrepinnen er simpelthen styrepaden overlegen i presisjon og det tar kortere tid å bytte mellom tastatur/styrepinne enn tastatur/styrepad. Men selvfølgelig, det er sikkert uvandt og skummelt for de som aldri har brukt annet enn en styrepad.

 

W700 går stikk motsatt vei, og du må her ha armleddet oppå to forskjellige tasteflatter.

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar

Hadde en 386/387 med 8mb ram en gang i tiden. På den tiden var maskinen den eneste som var kapabel til å kjøre AutoCAD, men renderingen gikk rimelig sent.

 

W700 er jo en maskin for spesifikke bruksområder, men dersom 17" og høy ytelse er viktig kan jo dette være en kjekk sak. Som enkelte påpeker er det kanskje i overkant med 3 alternativer - wacom er jo fornuftig for bruksområdet, men jeg er ikke uenig i at "den lille røde" er meget rasjonelt, og at touchpad'en er unnværlig.

 

Jeg stusser litt på startprisen: 16.000 ? Vet ikke hvor den prisen stammer fra ettersom det kan se ut til at prisen for W700 ser ut til å starte på ca 3.000 USD +vat i USA. Det burde indikere 25-27.000 i Norge. Mulig de kommer med lavere spec senere?

Lenke til kommentar
Designet har jo ikke nedret seg på over 10 år, de burde i alllefall lage et alternativt design.

 

Tenker du på utsendet eller den praktiske utformingen?

 

Det er en god grunn til at de år etter år beholder designet. Hadde det vært bedre med lilla plastikk? Eller kanskje litt plexi med masse LEDs rundt om? Eller tenker du på glatte overflater noe ala Apple?

 

Thinkpad er et verktøy, ikke glem det :)

Endret av formann
Lenke til kommentar
Personlig liker jeg godt at alle(?) thinkpads har både pinne og pad
Etter nesten fem års bekjennskap med ThinkPads styrepinne hadde jeg helst sett at de fortsatte å levere PCer uten styrepaden og Windows-tasten (det siste er vel en Linux-greie). Styrepinnen er simpelthen styrepaden overlegen i presisjon og det tar kortere tid å bytte mellom tastatur/styrepinne enn tastatur/styrepad. Men selvfølgelig, det er sikkert uvandt og skummelt for de som aldri har brukt annet enn en styrepad.

 

W700 går stikk motsatt vei, og du må her ha armleddet oppå to forskjellige tasteflatter.

 

angående windows tasten så kunne dem i det minste ha fjernet windows logoen ;)

 

utover det så er det en helt grei tast når en har fått den satt opp som meta i x.org :D

Lenke til kommentar
Designet har jo ikke nedret seg på over 10 år, de burde i alllefall lage et alternativt design.

 

Tenker du på utsendet eller den praktiske utformingen?

 

Det er en god grunn til at de år etter år beholder designet. Hadde det vært bedre med lilla plastikk? Eller kanskje litt plexi med masse LEDs rundt om? Eller tenker du på glatte overflater noe ala Apple?

 

Thinkpad er et verktøy, ikke glem det :)

 

Er vel mulig å utvikle designet uten å ta i bruk led og plexi.. Jeg sliter å se for meg en grafikker eller fotograf drasse rundt på denne...

Bare fargevalget på knappene får meg til å styre unna...

Lenke til kommentar
Skjermen skal også være i stand til å vise 70 prosent av alle RGB-fargene i Photoshop.

Hvor mange RGB-farger har så Photoshop?

 

Der har nok journalisten blandet litt. Det burde stått 70% av aRGB, og det er jo et fargerom og har ingenting med Photoshop å gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...