Gå til innhold

Tapt anrop fra et noe spesielt nr.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, jeg fikk også tapt anrop fra samme prefks fredag kveld kl 23.44. Aner ikke om det er noen risiko å ringe tilbake, men jeg ringte og fikk beskjed om at "the number is not in use".

Merkelig at det er flere som har opplevd det samme.

 

Mvh,

Bjørnar

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9
Hei.

Jeg fikk et tapt anrop fra et nr med denne prefiksen; +88213 (som er Satellitt-Emast).

 

Er det noe risiko å ringe tilbake?

 

EIrik

Risikoen er jo at det er j..la dyrt å ringe tilbake til alle tapte anrop. Er det noe viktig så ringer de tilbake.

Lenke til kommentar
Ingen som har rukket å ta telefonen før "de" legger på?

 

Rakk ikke det, ringe vel i 2-3 sekunder. Lukter svindel lang vei. Det jeg lurer på er hvordan de fikk tak i mitt nr. da det ikke står oppført i noe katalog. Ringer de hvert nr i stigende rekkefølge bare, eller helt tilfeldig. Mitt nr begynner med 997.....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9
Dette lukter klassisk svindel lang vei. Skal ikke skryte på meg at jeg med noen sikkerhet vet nøyaktig hva dette er, men jeg vil i absolutt fraråde å ringe tilbake.

Svindelen jeg sikter til finner du mer info om her, om noen er nysgjerrig: http://www.articlealley.com/article_14045_45.html

Og som det står i artikkelen du refererer til: "The best way to prevent this scam is to apply caution, and only return missed calls to those numbers you recognise. And remember, if someone is genuinely trying to get hold of you, they'll call again."

 

Eller sagt på en annen måte: Ekte mannfolk trenger ikke telefonsvarer. Er det noe viktig ringer de tilbake.

Lenke til kommentar
Ingen som har rukket å ta telefonen før "de" legger på?

 

Rakk ikke det, ringe vel i 2-3 sekunder. Lukter svindel lang vei. Det jeg lurer på er hvordan de fikk tak i mitt nr. da det ikke står oppført i noe katalog. Ringer de hvert nr i stigende rekkefølge bare, eller helt tilfeldig. Mitt nr begynner med 997.....

 

Mitt nummer begynner også på 997, ringte meg kl 11:52

Lenke til kommentar
legg ut hele nummeret, så folk her kan legge inn blokkering av innkommende på det. blir alle ringt opp fra samme nr ?

 

Hele nr ligger lenger oppe, og ettersom jeg fikk samtalen 5 min før midnatt virker det kanskje som om de ringer i stigende/synkende rekkefølge bare.

Lenke til kommentar
jeg ble ikke ringt, men leste et sted om en liggnende sak hvor folk ble ringt opp, og når man ringte tilbake så ble man fakurert for en ganske høy minutt pris selv om man la på med en gang man fikk svareren. De ringer store mengder folk, og håper at så mange som mulig ringer tilbake, så de får noen kroner fra mange

- Kommentar fra gubbeluren da jeg fortalte han om dette (forøvrig det samme som står i den artikkelen det er lenket til lengre opp)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...