Gå til innhold

Dyreste spill noensinne? (PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikkje overraskande at dette spelet skulle hamne blant dei dyraste spela som er laga. Eg er meir overraska over at eit så gammalt spel som Shenmue fortsatt ligg så høgt oppe på lista over dyraste spel. Forøvrig bekrefter dei store budsjetta at spelindustrien begynner å bli vaksen, og for alvor kan måle seg med andre former for underhaldning.

Lenke til kommentar

Tror dette er første gang Rockstar faktisk henger med på grafikksiden. Både GTA3, vice city og san andreas lå bak grafiske utviklinga til andre spillprodusenter.

Syns det er litt skuffende at de vurderer å ikke gi det ut til PC. Litt synd at de som ikke vil betale for bra spill ødlegger for resten :(

Lenke til kommentar

GTAIV kommer til PC, den uttalelsen er for det første overhode ikke bekreftet av noen sikre kilder, siden som skrev det selv kan faktisk ikke bevise at det troverdig, for det andre så er det nok uansett bare et triks fra Rockstar for å få solgt flest mulige konsollspill..

 

 

At det kommer GTAIV til PC om 8-12mnd er det nok ingen tvil om :)

Lenke til kommentar
Tror dette er første gang Rockstar faktisk henger med på grafikksiden. Både GTA3, vice city og san andreas lå bak grafiske utviklinga til andre spillprodusenter.

Syns det er litt skuffende at de vurderer å ikke gi det ut til PC. Litt synd at de som ikke vil betale for bra spill ødlegger for resten :(

Syntes gta3 så mye penere ut en de fleste andre spill på den tiden.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke helt poenget med å IKKE skulle gi det ut på PC. Litt profit er da bedre enn ingen? GTA-spillene er i den kategori spil man kjøper uten å tenke på å piratere det.

 

Nei, det er nok versjon 1.1 av Rockstars vanlige "PC-versjon? Nei, det har jeg ikke sett :ermm: "

 

Istedet for å porte spillet til pc, så kan Rockstar bruke de ressursene på å få neste xbox 360 og ps3 spill ferdig. Noe de vil tjene mye mer på. En pc port kan nok bli ganske så mye arbeid.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke helt poenget med å IKKE skulle gi det ut på PC. Litt profit er da bedre enn ingen? GTA-spillene er i den kategori spil man kjøper uten å tenke på å piratere det.

 

Nei, det er nok versjon 1.1 av Rockstars vanlige "PC-versjon? Nei, det har jeg ikke sett :ermm: "

 

Det kommer an på avtalene med konsollprodusentene. Hvis de har en avtaleklausul som gjør det kostbart å gi det ut på PC, kan det hende at det ikke lønner seg. Tipper det er en del som skaffer seg konsoll for å få GTAIV, så det er nok en del å tjene på eksklusiviteten.

 

Forresten vil slike avtaler være litt snuskete i forhold til konkurransereglene ville jeg tro, særlig hvis det implisitt skulle være en avtale mellom Sony og Microsoft inne i bildet.

 

Forøvrig synes jeg det blir feil å si at "alle" som har noe negativt å si om GTA ikke har prøvd spillet. Jeg har prøvd, men synes det ble for pes å gjøre masse dill omigjen når du ikke klarte oppdraget. Kanskje det har bedret seg mht til lagringsmuligheter. I så fall skal jeg gi det en sjanse (om det kommer på PC).

Lenke til kommentar
Det sies at spillet har solgt over 4 millioner på lanseringsdagen. I såfall har de tjent inn pengene og vel så det allerede.

 

du såg at det var snakk om 100 millioner?

 

4 millioner eksemplarer * 60dollar = 240mill dollar? Joda, sikkert en del av prisen som går til diverse avgifter/whatever, men tror nå uansett at de har gått med overskudd.

Endret av NisseGutteN
Lenke til kommentar

GTA IV har solgt jævla mye i forhold til dem andre "storspillene".

GTA IV er det største som har hendt meg, og jeg har spilt over 200spill ;)

Så forundrer meg ikke att GTA IV er det dyreste spillet som er blitt laget

Dem tjener det lett opp da konsollspill selger mye mer enn det fleste idag

 

Husker lanseringen av Halo 3, solgte mer kopier av det spillet og tjente mer en Spider-Man 3 kinopremieren i USA!!

Lenke til kommentar
Det sies at spillet har solgt over 4 millioner på lanseringsdagen. I såfall har de tjent inn pengene og vel så det allerede.

 

du såg at det var snakk om 100 millioner?

 

4 millioner eksemplarer * 60dollar = 240mill dollar? Joda, sikkert en del av prisen som går til diverse avgifter/whatever, men tror nå uansett at de har gått med overskudd.

 

Av de 60 $'e er ca 25 prosent skatt, minst 30 prosent avanse til importører, distributører, butikker osv, minst 10 prosent royalties til ulike andre rettighetsinnehavere osv. Tipper at utviklerne sitter igjen med maks 30 prosent av utsalgsprisen.

 

Men som du sier: det ar nok gått med overskudd eller vil i alle fall gjøre det. Om ikke dette spillet går med overskudd tror jeg ikke det er mange som gjør det.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...