Gå til innhold

Dyreste spill noensinne? (PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Det er ikke 1000 faste ansatte. F.eks. en innleid voice actor som bare har jobbet i en uke er sikkert regnet med i det tallet. Tipper antall personer som har jobbet fast med spillet er rundt 400.

 

 

Over 1000 mennesker har jobbet i over tre år for å få ferdig Grand Theft Auto IV, og Benzies forteller at det har vært en tøff prosess:

 

Ser jo ut til at det er det de sier?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men om Age of Conan faktisk har kostet over 100millioner, så er vell det faktisk dyrere?

Over 100millioner kroner er ikke like mye som 100millioner dollar :p

100mill dollar er vel ca 600millioner norske kroner, så da har jo GTA IV eid det meste da

Og jeg har hørt att Age Of Conan skal nok koster over 1000kr året, det synes jeg er tragiskt bare for å spille 1 spill :p

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

1 spill som får nytt innhold hele tiden, og som kan vare i mange mange mange år. Er det tragisk? Tenk nå på de spillene man betaler 600 kr for, og runner det etter 5 timer, så blir det satt på hylla igjen. Tragisk for et spill til hele 600 kr!

 

Man får jo flere hundre timer med gameplay. Se på World of Warcraft, er jo 4 år gammelt. Enda folk som spiller det. De har jo fått tusenvis av spilltimer. Må tenke litt utenfor boksen også.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Aner ikke hvor mange timer GTA4 ligger på. Men det er nok en del.

 

Feil, gamle Xboxen var en Pentim 3

 

 

Nåvel. Pentium 3 basert stemmer bedre. Var en Mobile Celeron for å slippe "heftige" kjøleløsninger.

 

på 700MHz. Var bra heftig tilbake når Xboxen kom ut.

 

Snakka jeg om hastigheten?

Nei, jeg snakka om kjøleløsninga.

 

Crack one open, så ser du hva jeg mener.

 

Har en åpen hjemme i stua nå. Sprengte PSUen, og det tar evigheter å få tak i en ny.

 

Snakka jeg om kjølinga? Ser du noe stor forbokstav? Neei.

 

Og ja det er ikke mye kjøleribber på CPU'en, har selv åpna min egen xbox. Men når min gammle bærbar med Celeron på 800Mhz ikke hadde noe spesielt stor kjøleløsning så er det nok tilstrekkelig. Aldri gikk vifta på min xbox over "Tomgang", har hørt XBOX 1 vifte på full fres, moddet xbox med nytt OS kan gjøre mye...

Endret av Deimos87
Lenke til kommentar
Men om Age of Conan faktisk har kostet over 100millioner, så er vell det faktisk dyrere?

Over 100millioner kroner er ikke like mye som 100millioner dollar :p

100mill dollar er vel ca 600millioner norske kroner, så da har jo GTA IV eid det meste da

Og jeg har hørt att Age Of Conan skal nok koster over 1000kr året, det synes jeg er tragiskt bare for å spille 1 spill :p

Du har visst ikke sjekka dollaren i det siste. Den datt jo nettopp under 5 og ligger vel nå rett over. 500 millioner norske blir det da. Men det blir veldig feil å sammenligne sånn av mange grunner. Dessuten er AoC et MMORPG

Lenke til kommentar

Skjønner godt at de ikke vil gi det ut på PC(nok en grunn til at jeg kjøpte PS3). PC platformen er omtrent ødelagt når det gjelder singleplayer spill, abselutt ikke lurt å satse på det hvis man vil tjene store penger i dag. MMO spill er vell omtrent det eneste PC utviklerne har igjen som de kan tjene penger på. Synd egentlig..håper de kommer med en bra løsning snart

Endret av MrLG
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...