Gå til innhold

Vannkjøling med god oversikt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nåja , tror nå ikke helt på de spesifikasjonene...

I de fleste tilfellene så har praktisk ytelse til pumpen vært langt lavere enn 400l/t , dette grunnet at de rett og slett er lite egnet til å takle mottrykk. Et godt eksempel på dette er min eheim pumpe, pga bruk av smalere slanger enn 10mm så sank vannstrømmen ned til ca 100L/t fra 300l/t og dette var før montering i systemet. Hadde kanskje ikke tapt såpass mye om jeg hadde fått litt bedre overgang men dette var i alle fall en løsning som fungerte for meg.

 

Men settet så nå litt spenende ut, vi får håpe hw.no tar en test av det :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

I valget mellom kabinettene Thermaltake Armor+ og Cooler Master Cosmos S hadde jeg først tenkt å kjøpe Armor pga vannkjølingsmodul, men det ble Cosmos. Dette var da en gledelig nyhet siden de bruker det i testen. Foreløpig ser jeg ikke på det som noe poeng å kjøpe vannkjøling da det kun vil være CPU jeg kan kjøle. Viftene til radiatoren bråker vel minst like som min CPU kjøler alene (Arctic Square)

 

Ok dette ble en litt tåpelig post. Skal holde tåta heretter inntil jeg har noe konstruktivt å komme med ^^

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Lurer litt på hvordan dette settet er for nybegynnere. Da tenker jeg på montering, fare for lekasjer, koblinger og slike ting.

 

Hadde vært spennende med flere tester av slike kjøleløsninger, de begynner jo å bli mer folkelig. Altså ikke kun for de spesielt interesserte.

 

-Tet

Lenke til kommentar

Jeg lurer på hvorfor det skal være så mye "duppeditter" i disse ferdigsettene? Det første jeg reagerte på var utformingen av vanntanken. Den så ikke veldig gjennomtenkt ut, og i tillegg skal vannstrømmen snurre et hjul rundt. Bortkastet, etter min mening. Og hva er poenget med to slike temperatursensorer? Dersom pumpa klarer å opprettholde grei vanngjennomstrømning, så er temperaturen i vannet nesten likt gjennom hele systemet. Så hvis man ønsker temperatursensor, så klarer man seg i hvert fall med bare 1.

 

Dessuten blir jeg aldri klok på disse koblingene/niplene thermaltake bruker... Men, men, kanskje får man greie temperaturer med dette settet? Selv om jeg tviler sterkt på at det klarer å få unna 600 W med varme, som det påstås.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...